جاذبه های گردشگری لاهور

جاذبه های گردشگری لاهور

لاهور پرجمعیت‎ترین شهر پاکستان است که به قلب پاکستان شناخته می‎شود. این شهر دارای جاذبه‎های گردشگری و تاریخی است که سالانه گردشگران زیادی را مجذوب زیبایی خود می‎کند. این شهر امن‎ترین شهر کشور پاکستان است که دارای جاذبه‎هایی است که در یونسکو به ثبت رسیده است. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی راجب جاذبه های گردشگری لاهور در اختیار شما قرار دهیم. از جمله جاذبه‎های گردشگری لاهور می‎توان به باغ شالمیر، مسجد پادشاهی لاهور، قلعه بزرگ لاهور، مسجد موتی و … اشاره کرد.

باغ شالمیر

این باغ زیبا در فهرست جهانی یونسکو قرار دارد و از زیباترین جاذبه‎های گردشگری ماهور است. این باغ زیبا که دارای معماری ایرانی است دور تا دور توسط آجرهای منبت کاری شده محاصره شده است. این باغ معماریی نزدیک به معماری چهار باغ دارد که دارای ۴۱۰ فواره و حوض‎های زیبا می‎باشد.

جاذبه های گردشگری لاهور

قلعه بزرگ لاهور

این قلعه بزرگ در سال ۱۰۲۵ ساخته شده است. این قلعه زیبا و بزرگ چندین بار توسط کشورهای مختلف تخریب شده و دوباره بازسازی شده است. این قلعه بزرگ بناهای تاریخی بزرگی چون مسجد موتی را داخل خود جای داده است.

مسجد موتی

این مسجد یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری لاهور است که در قرن ۱۷ ساخته شده است. این مسجد در قسمت غربی قلعه لاهور قرار دارد. در طراحی این قلعه زیبا شاهد مرمرهای سفیدی هستید که با گذشت سالیان زیاد همچنان زیبایی خود را دارند. این مسجد زیبا گردشگران زیادی را از سراسر دنیا مجذوب زیبایی خیره کننده خود می‎کند.

جاذبه های گردشگری مینه سوتا 

شش محل

شش محل یکی از بناهای تاریخی و جذاب در قلعه شاهی لاهور می باشد. شش محل بنایی است که با معماری ایرانی و در ۲ سال ساخته شد که بر روی دیوارها و سقف آن هزاران قطعه ریز و درشت شیشه به کار رفته و درخشش و جذابیتی شگفت انگیز به این بنا داده است. ایوان های شش محل با سنگ های مرمر سفید مفروش شده اند که گردشگران با قدم زدن بر روی این ایوان حس و حالی متفاوت را تجربه می کنند.

منار پاکستان

ساخت منار پاکستان به دهه ۱۹۶۰ میلادی برمی گردد و به عنوان نمادی و نشانی از اعلام استقلال پاکستان در برابر مردم هند را نشان می دهد. منار پاکستان در پارک اقبال لاهور قرار گرفته و با ارتفاع  ۷۰ متر از سطح زمین در سرتاسر شهر قابل دیدن است.

جاذبه های گردشگری لاهور

باغ وحش لاهور

یکی از جاذبه های گردشگری لاهور که بیشتر مورد علاقه کودکان می باشد باغ وحش لاهور است. این باغ وحش یکی از قدیمی ترین باغ وحش های پاکستان است که در سال ۱۸۷۲ تاسیس شده است. گردشگران می توانند یک روز از سفر خود به لاهور را به این باغ وحش اختصاص دهند و از تماشای حیوانات و جانوران بیشمار این باغ وحش، همچون فیل، گوزن، ببر آسیایی، زرافه، کروکودیل و شتر و .. لذت ببرند. همچنین در بخش هایی از این باغ وحش می توانند به برخی از حیوانات غذا بدهند. این باغ وحش جزو ۵ باغ وحش قدیمی در دنیا می باشد که طرفدارارن بسیاری دارد !

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها