دهکده گیتورن کجاست؟

دهکده گیتورن

دهکده گیتورن دهکده‌ای هلندی که لقب ونیز هلندی‌ها را به خود گرفته است. این دهکده در گذشته مخصوص پیاده‌ها بود و ماشین‌ها اجازه رفتن به آن را نداشتند. امروزه اما اوضاع فرق کرده است. سالانه گردشگران بسیار زیادی به آن می‌روند. در این مقاله تاریخ ما همراه ما بمانید تا شما را بیشتر با این دهکده زیبا آشنا کنیم.

دهکده ونیز هلند بعد از سال ۱۹۵۸ به شهرت رسید. در آن سال بود که کمدی معروف فانفار در این شهر فیلم‌برداری شد. در آن فیلم بود که این دهکده به عنوان یک مرکز توریستی به دنیا معرفی شد.

دهکده گیتورن

در قسمت قدیمی این دهکده نمی‌توانید جاده پیدا کنید. البته شما می‌توانید با دوچرخه به این منطقه بروید اما پیشنهاد می‌کنیم این مسیر را پیاده طی کنید. رفت‌وآمدها در این بخش تنها از طریق یک کانال که روی آب است ممکن می‌شود. دریاچه‌های این منطقه هم همگی در اثر کشف زغال‌سنگ به وجود آمده‌اند.

بهترین زمان برای دیدن کانال‌ها و مکان‌های دیدنی دهکده، صبح زود است. چرا که بعد از ساعت هشت صبح بسیار شلوغ می‌شود. این دهکده همچنین به آمستردام بسیار نزدیک است. بنابراین دسترسی شما به تمامی نقاط هنوز حفظ شده است.

قایق‌سواری در گیتورن

همه چیز در ونیز هلند تماشایی است. برای این که در تمام دهکده گردش کنید، سوار یک قایق مسافربری شوید. دو نوع قایق در هر ایستگاه وجود دارد. قایق‌های کوچک اختصاصی که بلیت ۵۰ یورویی دارند و قایق‌های مسافربری بزرگی که ۱۵ یورویی هستند و تعداد زیادی مسافر را جابجا می‌کنند. این قایق‌ها سقف‌های شیب داری دارند و بهترین گزینه در روزهای بارانی برای جابجایی هستند. در میان تماشای خانه‌های زیبای این روستا، سه خانه جدا افتاده را می‌بینید که شبیه یک جزیره در میان آب‌ها قرار گرفته‌اند و حتی پلی برای عبور از آب‌ها در آن وجود ندارد.

ونیز هلند ؛ مقصد محبوب گردشگران چینی+تصاویر فوق زیبا

مردم گیتورن یا قایق اختصاصی دارند و یا روبروی خانه‌هایشان پل‌های زیبایی قرار گرفته که اصلاً نیازی به پرداخت این هزینه‌ها به صورت روزانه ندارند. این قایق‌ها بیشتر برای گردشگران تهیه شده تا تمام روستا را در ۳۰ دقیقه تماشا کنند. جالب است بدانید که در چهار راه‌های کانال‌ها، آینه‌ای نصب شده تا از تصادفات کانالی پیشگیری شود.

دهکده گیتورن

دهکده گیتورن، ونیز هلند است. شما می‌توانید بدون دغدغه در این دهکده سفر کنید. به طور کلی قیمت سوخت در هلند بسیار بالاست بنابراین مردم تمایلی به استفاده از ماشین ندارند. در این دهکده هم ماشین استفاده نمی‌شود. بلکه مردم برای حرکت روی آب شناورند.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها