چاه یعقوب در آمریکا

چاه یعقوب در آمریکا

چاه یعقوب در آمریکا از زیباترین اما خطرناک‌ترین مناطق روی زمین به شمار می‌رود. این منطقه در ویمبرزلی ایالت تگزاس قرار دارد. این چاه در دنیا به نام زیبای ترسناک شناخته می‌شود. این مقاله از تاریخ ما برای معرفی این چاه استفاده شده است. شما می‌توانید با سفر به آمریکا از این منطقه فوق‌العاده دیدن کنید.

این چاه نام حفره‌ای بزرگ با دهانه‌ای حدود چهار متر است. عمق این چاه بسیار بالاست. آن قدر که پرش در آن برای بسیاری لذت‌بخش است. با وجود اینکه افرادی در این نقطه جان داده‌اند اما بازهم تعدادی دوست دارند به این منطقه سفرکرده و شیرجه زدن در آن را تجربه کنند. جالب است بدانید نام این منطقه را از کتاب انجیل گرفته اند.

چاه یعقوب در آمریکا

در اولین نگاه به این چاه احساس می‌کنید کاملاً بی‌خطر است. فقط کمی پهن است و در پس آن مقدار زیادی آب قرار گرفته است. چند متر پایین‌تر که می‌روید به چهار حفره متصل به هم می‌رسید. در میان آن‌ها آخرین حفره بهترین و خطرناک‌ترین حفره برای شیرجه زدن است.

آخرین حفره همان حفره‌ای است که هرکس وارد آن شده است؛ زنده خارج نشده است. آخرین اطلاعاتی که از این حفره موجود است این است که سنگ‌های آهکی شگفت‌انگیزی وجود دارد. اما بعد از این جمله او نیز به جمع مردگان این چاه پیوست. همین مورد باعث شده تا سؤالات در این باره بیشتر شود.

جاذبه های گردشگری فرانسه

چرا چاه یعقوب اسرار آمیز است؟

در دهه سی، افرادی سعی کردند تا به اعماق چاه یعقوب نفوذ کنند. پسرهای منطقه ویمبرلی و سان مارکوس در صدد کشف عمق چاه یعقوب به وسیله شلنگ‌های هوا و تجهیزات دست‌ساز خود شدند اما بیشتر از ۷.۶ متر آن، کشف نشد.

تلاش مجدد برای اکتشاف چاه یعقوب از سال ۲۰۰۰ توسط غواصان آموزش دیده‌ای آغاز شد. این تلاش‌ها که در قالب پروژه‌ای به نام JWEP انجام گرفت تا سال ۲۰۰۷ ادامه داشت اما نقشه دقیقی از چاه تهیه نشد و تا به امروز تنها ۶۰۰۰ فوت آن به طور کامل کشف‌شده است.

چاه یعقوب در آمریکا

در نگاه اول چاه یعقوب چاهی آرام و بی خطر جلوه می کند اما این فقط ظاهر ماجرا است. ۹ متر پایین تر از دهانه چاه، ۴ حفره متصل به هم وجود دارد که حفره چهارم، خطرناکترین حفره در بین آن ها است. تا به حال کسی نتوانسته این حفره را کشف کند و کسانی که برای کشف به این بخش، به اعماق چاه شنا کرده اند، غرق شده اند. این حفره تاکنون جان ۸ نفر را گرفته است. یکی از این هشت نفر در سال ۱۹۷۹ و دیگری در سال ۱۹۸۱ غرق شد. اجساد افراد دیگر هیچ گاه یافت نشد. حفره چهارم چاه یعقوب، این چاه را اسرار آمیزتر کرده است. برخی می گویند درون این حفره اشکال مختلفی از آهک وجود دارد و به زیبایی آن افزوده است.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها