جشن های اسپانیایی

جشن های اسپانیایی

جشن های اسپانیایی با رنگ و فرهنگ فراوانی همراه هستند. هر جشنواره‌ای که در هر کشوری برگزار می‌شود؛ حاکی از فرهنگ آن کشور است. در اسپانیا نیز جشن‌های شاد، رنگی و عجیب‌وغریب زیادی برگزار می‌شود. این فستیوال‌ها باعث شده تا این کشور به جشن‌ها و فستیوال‌هایش معروف باشد. در این مقاله تاریخ ما شما را با پنج جشن عجیب‌وغریب اسپانیایی آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

آتش‌بازی سنت جان

این جشن شباهت بسیاری با چهارشنبه‌سوری ما دارد. از تاریخ ۹ تا ۲۴ ژوئن که این فستیوال برگزار می‌شود؛ افراد از روی تپه‌هایی آتشین گذر می‌کنند. این جشن در شهرهای بزرگ این کشور برگزار نمی‌شود اما در تمام شهرهای کوچک و روستاهای این کشور به رسمیت شناخته می‌شود.

جشن گوجه‌فرنگی

جشن های اسپانیایی

این جشن یکی از قدیمی‌ترین جشن‌های این کشور به شمار می‌رود. اولین بار در سال ۱۹۴۰ در یکی از شهرهای کوچک این کشور به نام بانول برگزار شد. سال‌ها بعد در کشور گسترش یافت. امروزه این جشنواره بازدیدکنندگان بسیاری را می‌طلبد. آخرین چهارشنبه ماه آگوست گردشگران بسیاری به اسپانیا می‌آیند تا با پرتاب گوجه به سمت یکدیگر لحظات شاد و دل‌انگیزی برای خود و خانواده فراهم کنند.

شگفت انگیزترین جزایر اسپانیا

جشن “پریدن از روی کودکان”

به گزارش دویچه وله، جشن “Salto de Colacho” از سال ۱۶۲۱ میلادی در ماه ژوئن در روستای “Castrillo de Murcia” برگزار می‌شود. مردی با لباس زرد و قرمز که نقش شیطان را ایفا می‌کند در خیابان‌ها به راه می‌افتد تا اینکه به محلی می‌رسد که در آنجا کودکان بر روی تشک قرار گرفته‌اند. او آنگاه برای راندن ارواح خبیثِ و حفظ سلامتی از روی کودکان می‌پرد. سپس جشن با رقص، غذا و نوشیدنی آغاز می‌شود.

نبرد با آرد و تخم‌مرغ

روز ۲۸ دسامبر در شهر “ایبی” (Ibi) شهردار خلعید شده، شورش “آرد پاشی” (Els Enfarinats) به پا می‌شود و گروهی با لباس‌های نظامی دوران گذشته با آرد و تخم‌مرغ با هم نبرد می‌کنند. آن‌ها سپس برای کمک به امور خیریه از مغازه‌ها و بانک‌ها پول جمع می‌کنند. به روی کسی که از پرداخت کمک مالی خودداری کند آرد می‌پاشند.

جشن های اسپانیایی

جشن کسانی که تا آستانه مرگ رفته‌اند

در روز ۲۹ ژوئیه در شهر “آس نوس” (As Neves) همه افرادی که از یک تصادف یا یک بیماری جان سالم بدر برده‌اند را درون تابوت می‌گذارند و در خیابان‌ها حمل می‌کنند. این مراسم با موزیک زنده، صرف غذا و نوشیدنی همراه است.

جشن ‌های اسپانیایی بسیار زیبا و جذاب هستند. جشن‌هایی که حاوی فرهنگ بسیار زیبای اسپانیا می‌باشد. شعر و موسیقی عضو جدانشدنی این جشن‌ها است. از جشن تخم‌مرغ و آرد گرفته تا جشن گوجه‌فرنگی همگی بسیار زیبا هستند.

منبع اقتصاد آنلاین
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها