راز مجسمه‌های سنگی در جزیره ایستر

جزیره ایستر

جزیره ایستر، مکانی به شکل مثلث داخل اقیانوس آرام و جزو کشور شیلی می‌باشد. در این جزیره  ۳ کوه آتشفشانی وجود دارد و حدود ۴۰۰۰ نفر جمعیت دارد. ایستر همواره از شگفت‌انگیزترین مکان‌های روی کره‌ی زمین محسوب می‌شود که در سال ۱۷۲۲ توسط اروپایی‌ها کشف شد. با تاریخ ما شناخته‌شده‌ ترین تارنمای فرهنگی همراه باشید.

دلیل محبوبیت ایستر

تا اینجای کار که مورد خیلی خاص و عجیبی وجود ندارد که منجر به معروف شدن و شهرت این جزیره شده باشد. جزیره ایستر در واقع به خاطر تندیس‌های عجیب و باستانی خود معروف شده. تندیس‌هایی که موآی نام دارند و رو به دریا قرار گرفته‌اند. تعداد زیادی از این مجسمه‌های موآی در سراسر جزیره قرار گرفته‌اند. بعضی‌ها به صورت پراکنده و با فاصله زیاد قرار دارند، و برخی دیگر هم در نزدیکی هم قرار دارند. البته فکر نکنید که موآی ها، مجسمه‌هایی کوچک هستند.

جزیره ایستر

برخی از مجسمه‌هایی که در جزیره ایستر قرار گرفته‌اند حدود ۱۰ متر ارتفاع و چند صد تن وزن دارند! با توجه به این اندازه و وزن، گمان می‌رود که چیزی در حدود ۵۰ الی ۱۵۰ نفر به منظور جابجایی این مجسمه‌ها و حمل آن‌ها توسط غلتک‌های چوبی نیاز بوده باشد. البته پژوهشگران و باستان شناسان هنوز در مورد دلیل ساخت این مجسمه‌های مطمئن نیستند و دلایل مختلفی در مورد ساخت آن‌ها مطرح می‌شود.

شادترین کشورهای دنیا

فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایستر

زبان ساکنین جزیره ایستر به نقل از ساکنین آن به ” راپانویی ” معروف است. اهالی ایستر زبان نوشتاری” رونگورونگو” دارند که حتی با این پیشرفت چشمگیر زبان و ادبیات هنوز هم قابلیت رمز گشایی ندارد. در حال حاضر تنها ۲۶ اثر چوبی که حاوی این زبان باشد، وجود دارد که هم اکنون معنای آن به درستی معلوم نیست. در جزیره تعدادی پیکره‌ی سنگی قرار دارد که شمایل حیوانات و زندگی عادی اهالی ابتدائی جزیره بر روی آن‌ها حک شده می‌باشد. مردم ایستر همانند یک کار روزانه، شیوه‌ی زندگی قبیله‌های موفق را، نشان داده‌اند.

چگونگی ایجاد مجسمه‌ها و توریستی شدن شهر ایستر

جزیره ایستر

مطابق مطالعه‌ی محققان رشد بیش از حد جمعیت ایستر به ecosystem خسارت زیادی وارد کرده بود به شکلی که دیگر نمی‌شد نیازهای افراد را تامین کرد. برخی دانشمندان گمان می‌کردند جنگل‌های جزیره در برخی از مناطق تماما از بین رفته بودند، زیرا از چوب آن ها برای انتقال مجسمه‌های بزرگ واز زمینشان در کشاورزی بهره می‌بردند. رو به رو شدن با قحطی چوب باعث شد مردم جزیره ایسترتصمیم بگیرند که دیگر سنگ‌های بزرگ را را حمل نکنند، به همین دلیل توقف حمل و نقل با ساخت و ایجاد مجسمه‌ها ارتباط دارد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها