کلیسای قلب مقدس پاریس

کلیسای قلب مقدس پاریس

فرانسه در یک دهه‌ی گذشته همیشه اولین یا دومین کشور گردشگرپذیر دنیا بوده است. جاذبه‌های تاریخی و انواع کالاهای لوکس فرانسه را به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. یکی از این بناها کلیسای قلب مقدس پاریس یا همان سکره کر دو مون‌مارتر می‌باشد که سالانه رقم شگفت‌انگیز ۱۱ میلیون گردشگر را درون خود جای می‌دهد. قطعا این کلیسا یکی از زیباترین مراکز مذهبی در جهان است که توانسته این همه گردشگر را به خود جذب کند. در ادامه با ما همرا باشید.

تاریخچه ساخت

تپه مون‌مارتر که کلیسا در بالای آن ساخته شده است، قبلا به عنوان جایی برای پرستش خداوند بود. اما بعد از فتح آن تپه توسط رومیان و بعد از طی چندین سال به دستور لوئی چهارم ساخت این بنا در سال ۱۸۷۵ شروع و در سال ۱۹۱۴ به پایان رسید. این بنا توسط پائول آبادیه ساخته شده است.

کلیسای قلب مقدس پاریس

منظره‌ی کلیسا

این کلسیا که بر روی یک تپه قرار دارد، بعد از نوتردام مهم‌ترین بنای پاریس است و همچنین بعد از برج ایفیل بلند‌ترین سازه قدیمی پایس هم به شمار می‌رود. در این کلیسا می‌توانید به شهر پاریس با منظره‌ای زیبا نگاه کنید و لذت ببرید.

معماری کلیسا

کلیسای قلب مقدس پاریس معماری خاص و زیبایی به سبک بیزانس و رنگ سفیدی دارد که با ارتفاع زیاد این بنا آن را می‌توان از خیلی نقاط شهر مشاهده کرد. این بنا سه گنبد دارد که گنبد مرکزی آن ارتفاعی به اندازه ۸۰ متر دازد که در نوع خود بی‌رقیب و ممتاز است.

دیدنی ترین موزه های آنتالیا

نمای داخلی کلیسا

سقف داخلی کلیسای قلب مقدس از بزرگترین ابعاد موزائیک کاری در فرانسه برخوردار است و معماری آن بیشتر به تاج محل شباهت دارد تا کلیسای نوتردام که در همسایگی آن واقع شده است. در هوای صاف می‌توان از این محل کلیسای نوتردام، مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو و سالن اپرا را نظاره کرد. ورودی گنبد در خارج از کلیسا، بر سمت چپ آن قرار دارد و جهت دسترسی به آن باید ۳۰۰ پله را پیمود. علاوه بر آن تراس و پیاده‌راه کلیسا نیز دیدی پانورامایی به مناظر اطراف را بدست خواهند داد. لازم به ذکر است که ورود به داخل کلیسا رایگان است، اما جهت ورود به گورستان زیر زمینی و رفتن به بالای گنبد باید هزینه‌ای را پرداخت نمایید.

کلیسای قلب مقدس پاریس

چگونه به کلیسای قلب مقدس پاریس برویم؟

کلیسای قلب مقدس در منطقه هجده پاریس، بر غرب ایستگاه Gare de Nord و شمال سالن Opera Garnier واقع شده است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به محل کلیسا Anvers واقع بر خط دو است. از محل این ایستگاه می‌توان با دو یا سه دقیقه پیاده روی خیابان Steinkerque را به سمت تپه مون مارتر پیمود.

گردشگرانی که قصد دارند از مرکز شهر پاریس به این محل بیایند، می‌توانند سوار خط ۱۲ به مقصد Porte de la Chapelle شوند. سپس در ایستگاه Abbesses واقع در مرکز مون مارتر توقف نمایند و به سوی میدان Tertre و کلیسای قلب مقدس از تپه بالا روند.

نتیجه گیری

شهر زیبای پاریس بناها، خیابان‌ها و مراکز خرید بی نظیری دارد که به همراه کلیسای قلب مقدس می‌توانید از این کشور زیبا و هیجان انگیز لذت ببرید. این کلیسا یکی از زیباترین کلیساهای دنیا به شمار می‌رود.

منبع بورالان
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها