از شهر هامبورگ آلمان چه میدانید؟

شهر هامبورگ آلمان

شهر هامبورگ آلمان ملقب به دروازه ورود به جهان، یکی از مهم‌ترین شهرهای آلمان و اتحادیه اروپا به شمار می‌رود. هامبورگ که یکی از سه بندر بزرگ اروپا و بزرگترین بندر آلمان به شمار می‌رود، یکی از بزرگترین اقتصادهای اروپا نیز محسوب می‌شود. شهر هامبورگ پر از جاذبه‌های دیدنی از جمله معماری خاص شهر و کانال‌های آبی که در این شهر هستند می‌باشد. با هم دیگر به بررسی شهر زیبا و پیشرفته هامبورگ می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی

شهر هامبورگ در شمال آلمان و در همسایگی‌های شهر برِمِن می‌باشد. از شرق با دریای سرد بالتیک و از غرب با دریای شمال همسایه می‌باشد.

بافت جمعیتی

شهر هامبورگ آلمان نزدیک به دو میلیون جمعیت دارد و اکثر آنها از شهرها و کشورهای دیکر آمده‌اند. بیشتر جمعیت هامبورگ را تبعه‌های غیر آلمانی تشکیل می‌دهد، همین موضوع باعث شده تا گردشگران و مهاجران زیادی هامبورگ را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند.

شهر هامبورگ آلمان

اقتصاد در هامبورگ

کشور آلمان به عنوان پنجمین اقتصاد دنیا و اقتصاد اول اروپا حرف‌های زیادی در مورد اقتصاد دارد. بندر هامبورگ به عنوان گذرگاه اصلی صادرات ژرمن‌ها نقش فوق‌العاده‌ای در رتبه اقتصادی این کشور دارد. با همه‌ی این بیانات می‌توان دلیل علاقه‌مندی خیلی از سرمایه‌داران به هامبورگ را متوجه شد.

جاذبه‌های دیدنی هامبورگ

یکی از زیباترین شهرهای اروپا قطعا جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد که می‌خواهیم با تعدادی از آن‌ها آشنا شویم.

جاذبه های گردشگری شامونیکس

قایق‌سواری در بندر

بندر هامبورگ با مساحتی غالب بر ۱۰۰ کیلومترمریع که خود از جاذبه‌های دیدنی شه می‌باشد، قایق‌سواری در این بندر نیز یکی از تفریح‌های خوب و به یاد ماندنی می‌باشد.

سیتی هال

یکی از کاخ‌های زیبا به سبک نئورنسانس که در قرن اواخر قرن ۱۸ام ساخته شده یکی از دیدنی‌های شهر هامبورگ آلمان به شمار می‌رود.

باغ وحش هامبورگ

از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری هامبورگ، باغ وحش آن است که در هاگن بک تیر نیز قرار دارد. در سال ۱۹۰۷ میلادی این باغ وحش توسط فردی به نام کارل هاگن بک جی آر ساخته شد. این باغ وحش بر خلاف اکثر باغ وحش هایی که برای نگهداری حیوانات از قفس استفاده می کنند خندق هایی در زمین کنده است که حیوانات در شرایطی بسیار نزدیک به شبیه زندگی می کنند.

طراحی فضای باغ وحش، قدمت آن و تنوع گونه های حیوانی سبب جلب جهان گردان بسیاری برای بازدید از این باغ وحش شده است. یکی دیگر از جذاب ترین دیدنی های باغ وحش هامبورگ، اوقات غذا دهی به حیوانات و همچنین سوار شدن بر فیل ها و اسب های پونی می باشد. باغ وحش هامبورگ یکی از بهترین دیدنی های هامبورگ آلمان به شمار میرود.

موزه مهاجرت

بین سال های ۱۸۵۰ تا ۱۹۳۹، بیش از ۵ میلیون نفر از سراسر اروپا و هامبورگ به شهرهای دیگر مهاجرت کردند. موز مهاجرت بالینستاد (Ballinstadt)، تاریخ این سفرها را بازسازی کرده و زنده نگه داشته است. در این موزه می توانید لیست مسافران (افرادی که مهاجرت کردند)‌ و بزرگ ترین دیتابیس نسبت شناسی در دنیا را ببینید.

شهر هامبورگ آلمان

نتیجه گیری

شهر هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان ها با کلی جاذبه‌های گردشگری توانسته مسافران زیادی را به این شهر بکشاند. همچنین هامبورگ اقتصاد محکمی دارد و همه روزه شاهد سرریزسرمایه از سرتاسر دنیا است.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها