پر بازدیدترین آثار باستانی در جهان

با تاریخ ما همراه باشید و با پر بازدیدترین آثار باستانی در جهان آشنا شوید. باستان‌شناسان بر این باور هستند که کاوش در کتب تاریخی و مناطق باستانی باعث می‌شود بتوان بصورت ناخودآگاه با گذشته در ارتباط بود. اگر از این مناطق دیدن کرده باشید احساس می‌کنید دقایقی را در گذشته زندگی کرده‌اید و قطعا احساسات عجیبی در درونتان بوجود می‌آید که قابل وصف نیست. پیشنهاد می‌کنم برای بازدید از این مناطق برنامه‌ریزی کنید.

پر بازدیدترین آثار باستانی در جهان

۱- دیوار چین

دیوار چین یکی از آثار باستانی بسیار پر بازدید در جهان می‌باشد که در طول سال پذیرای توریست‌ها و گردشگران بسیاری در سراسر دنیاست. این بنای بزرگ تاریخی، چین را به یکی از کشورهای مطرح جهان تبدیل کرده است و به طبع، سرمایه‌های زیادی را برای این کشور به وجود آورده است. این اثر باستانی که مراحل اولیه ساخت آن به ۷۷۰ سال قبل می‌رسد، به اندازه ۵۵۰۰ مایل در خاک این کشور امتداد یافته‌است. دیوار چین محصول زحمات بردگان و زندانی‌هایی است که به سختی مصالح ساخت آن‌را حمل کرده و به تپه‌های مرزی برده‌اند.

پر بازدیدترین آثار باستانی در جهان

۲- میدان آمفی‌تئاتر کولوسئوم

میدان آمفی‌تئاتر کولوسئوم در سال ۸۰ میلادی کامل شد. نمایش‌های مختلفی مثل نمایش اساطیر، اعدام‌ها، نبردهای دریایی و زمینی، کشتار هولناک حیوانات وحشی و مبارزات  خونین گلادیاتورها در این سالن اجرا می‌شد. تماشاگران بسیاری از سراسر دنیا برای تماشای این نمایش‌ها، بازدید از این سالن ۵۰ هزار ظرفیتی را در برنامه‌هایشان قرار می‌دادند. بازدید کنندگان این میدان آمفی‌تئاتر در طول سال به ۶.۹ میلیون نفر می‌رسد و رم را به شهری تبدیل کرده‌است که یکی از پر بازدید ترین آثار باستانی در جهان را در خود جای داده‌است.

جاذبه های تاریخی آشتاراک

۳- میدان رومی امپراطوری روم

این میدان بزرگ با ارتفاع ۷۰۰ یارد، از قرن پنجم قبل از میلاد مسیح به مدت ۱۲۰۰ سال به عنوان مرکز اجتماعی روم شناخته می‌شد، میدانی که رومیان از آن، هم به عنوان مرکز خرید و فروش کالا و هم به عنوان مرکز حکومتی استفاده می‌کردند.

پر بازدیدترین آثار باستانی در جهان

بقایای ستون‌های معابد مقدس و کتیبه­ ها (چه کتیبه­ هایی که به ساتورن (Saturn) خدای کشاورزی و چه کتیبه­ هایی که به وسپانیان و تیتوس (Vespasian and Titus) اختصاص داشت) ارزش و اهمیت هنر نمایش را در دو هزار سال پیش به خوبی نشان می‌دهد. و همچنین این اثر که جزو پربازدید ترین آثار باستانی در جهان است، سالانه ۵.۱ میلیون نفر بازدید کننده دارد.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها