کشورهای ایمن در مقابل جنگ

با توجه به وجود سلاح‌های اتمی و کمبود انرژی در دنیا؛ احتمال وقوع جنگ جهانی سوم به‌شدت افزایش یافته است. کشورهای ایمن در مقابل جنگ همان کشورهایی هستند که می‌توانند در این جنگ درگیر نشوند. در این مقاله به لیستی از این کشورها اشاره می‌کنیم. با تاریخ ما همراه باشید.

کشورهای ایمن در مقابل جنگ

سوئیس

اولین کشور از لیست کشورهای امن در برابر جنگ جهانی سوم، سوئیس است. این کشور در جریان جنگ جهانی دوم نیز با اعلام بی‌طرفی از امن‌ترین کشورهای اروپا به حساب می‌آمد. البته این کشور در تمام تاریخ خود صلح‌طلب بوده است. بنابراین عجیب نیست اگر این کشور را در لیست امن‌ترین کشورهای جهان در زمان جنگ جهانی سوم قرار دهیم. سوئیس همچنین میان کوه‌ها قرار گرفته است. همین موقعیت جغرافیایی موجب شده تا در برابر حمله اتمی نیز مقاومت داشته باشد. به این معنی که دسترسی از راه بمب اتم در آن تقریباً غیرممکن باشد.

کشورهای ایمن در مقابل جنگ

تووالو

تابه‌حال نام این کشور را شنیده‌اید؟ اگر پاسخ خیر است خیلی به خودتان فشار نیاورید. شما تنها نیستید. این کشور یک جزیره در اقیانوس آرام است. تووالو در بین استرالیا و هاوایی قرار گرفته است. از مهم‌ترین دلایل امنیت بالای این کشور در زمان جنگ جهانی، ناشناخته بودن آن است. این کشور می‌تواند بیشتر از ده هزار نفر را در خود جای دهد. البته دقت داشته باشید که خطر غرق شدن به خاطر بالا آمدن آب دریاها در این کشور بیشتر از جنگ است!

دیدنی ترین موزه های آنتالیا

کانادا

این کشور در شاخص صلح جهانی سال ۲۰۱۷، رتبه هشتم صلح‌آمیزترین کشورهای جهان را از آن خود کرده است. این کشور سال گذشته میلادی نیز در جایگاه هشتم قرار داشت. کانادا در شاخص تنش‌های داخلی و بین‌المللی نمره ۱.۱ از ۵ را کسب کرد (کمتر بودن این نمره بیانگر صلح‌آمیزتر بودن یک کشور است).

دانمارک

هر چند ممکن است تنش‌های اروپا بر این کشور -به سبب موقعیت آن در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)- اثر گذاشته باشد؛ اما، موقعیت جغرافیایی و شرایط سیاسی دانمارک باعث شده است این کشور جزء نقاط امن جهان محسوب شود.

ایسلند

این کشور ازنظر جغرافیایی با هیچ کشور دیگری در جهان مرز مشترک ندارد؛ بنابراین، این موقعیت جغرافیایی در صورت وقوع جنگ جهانی یک مزیت برای این کشور به شمار خواهد آمد. ایسلند در شاخص تنش‌های امنیتی، نظامی و اجتماعی داخلی و بین‌المللی نیز نمره یک از پنج را کسب کرده است.

کشورهای ایمن در مقابل جنگ

ژاپن

این کشور در شاخص صلح جهانی سال ۲۰۱۷، جزء ده کشور صلح‌آمیز جهان قرار گرفت. ژاپن همچنین در شاخص تنش‌های داخلی و بین‌المللی نیز نمره ۱.۴ از ۵ را کسب کرده است. شایان ذکر است؛ پس از آنکه موشک اخیر شلیک‌شده توسط کره شمالی از آسمان ژاپن عبور کرد، این کشور ممکن است جایگاه خود را در رده‌بندی امن‌ترین کشورهای جهان از دست بدهد.

لیست کشورهای ایمن در مقابل جنگ لیستی قابل‌اعتماد برای پناه گیری در مقابل جنگ جهانی است. سازمان صلح جهانی این لیست را هر ساله با عنوان صلح‌طلب‌ترین کشورهای جهان منتشر می‌کند. البته همه ما امیدواریم که هیچ‌گاه نیاز نباشد ایران عزیز خودمان را به این دلیل ترک کنیم.

منبع yjc
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها