جاذبه های گردشگری شهر گراتس

در سفر به شهر گراتس به  استان اشتایرمارک  میرویم. این شهر  بعد از وین  دومین شهر بزرگ در کشور اتریش است و در مجاورت رود زیبای مور قرار گرفته و  در واقع یکی از مهم ترین عوامل جذب توریست و گردشگران خارجی در اتریش و شهر گراتس است. نام این شهر برگرفته از گراتز به معنی دژ کوچک است و امروزه به یکی از بزرگترین شهرهای بازرگانی اتریش تبدیل شده است با تاریخ ما همراه باشید تا به اتفاق هم به جاذبه های گردشگری شهر گراتس بپردازیم.

جاذبه های گردشگری شهر گراتس

آب و هوای شهر گراتس

این شهر زیبا به علت قرار گرفتن در جنوب شرقی کوه‌های آلپ دارای  آب و هوای دلپذیر مدیترانه است. و به علت داشتن  آب و هوای گرم میزان بارش در آنجا کم است اما از فصل‌های دسامبر تا فوریه بارش‌ها به صورت باران و در فصل‌های مه، ماریس، آوریل و نوامبر بارش به صورت برف است.

جاذبه های گردشگری شهر گراتس

جزیره مور

همانطور که اشاره کردیم شهر گراتس در مجاورت رود مور واقع شده است. در میان این رود یک سکوی مصنوعی شناور وجود دارد که به شکل یک صدف شیشه‌ای به دست یک هنرمند نیویورکی ساخته شده است. این سکوی زیبا دارای طول ۵۰ و عرض ۲۰ متر است

یکی از ویژگی‌های ایده آل این جزیره وجود یک سالن و رستوران معروف است و محوطه برای بازی است که مردم می‌توانند اوقات فراغت خود را در آنجا بگذرانند.

جاذبه های گردشگری شهر گراتس

جاذبه های گردشگری لبنان

کلیسای جامع گراتس

کلیسای جامع یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر گراتس است که در قرن ۱۵ و به امر امپراطور فدریک سوم بنا شد و در سال ۱۷۸۶ میلادی  به عنوان کلیسای جامع توسعه یافت. معماری اولیه این کلیسا که در آغاز به سبک گوتیک بود، به تدریج تغییرات زیادی پیدا کرد و در اواخر قرن هفدهم  از سبک معماری باروک برای تزئینات آن به کار برده شد. کلیسای جامع گراتس از جمله مهم‌ترین بناهای تاریخی و فرهنگی ایالات استریا بشمار می‌رود و گنبد فیروزه‌ای که این کلیسا دارد یکی از مشخص‌ترین چشم اندازهای شهر گراتس است.

پارک مجسمه اتریش

پارک مجسمه اتریش دارای ۷ هکتار وسعت است که در ۷ کیلومتری جنوب گتراس واقع شده است و تقریبا ۶۰ مجسمه از آثار مجسمه سازان معروف اتریش و دیگر کشورها در منظره‌ای زیبای طبیعی آن قرار دارند.

میدان مرکزی شهر

میدان مرکزی شهر یکی از قدیمی‌ترین میدان‌های شهر گراتس است که در زمان قدیم، تقریبا در ۱۱۶۰ میلادی، به عنوان بازار بزرگ شهر گراتس بوده است و به مرور در پیرامون آن ساختمان‌هایی زیبا به سبک گوتیک، باروک و… مانند تالار شهر و قصر استورگ بنا شد.

نتیجه گیری

در طی مطلبی که برای شما عزیزان آماده کردیم به معرفی جاذبه های گردشگری شهر گراتس پرداختیم. این شهر زیبا یکی از توریست پذیرترین شهرهای کشور اتریش است که هر ساله تعداد زیادی گردشگر خارجی  در اقصی نقاط جهان راهی این شهر منحصر به فرد می‌شوند. تاریخ ما به شما پیشنهاد می‌کند حتی برا ییکبار هم که شده به گراتس بروید و نهایت لذت و هخیجان را از آنجا ببرید.

منبع دلتابان
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها