از شهر کوتائیسی چه می‌دانید؟

شهر کوتائیسی

شهر کوتائیسی که پس از تفلیس بزرگ‎ترین شهر گرجستان است جاذبه‎های گردشگری و طبیعی زیادی را در دل خود جای داده است. این شهر زیبا با خانه‎هایی که متعلق به قرن نوزدهم و در کرانه رودخانه ساخته شده‎اند در کنار خیابان‎هایی که با درختان تنومند تزئین شده است؛ این شهر دیدنی را به مقصدی گردشگری تبدیل کرده است. سالانه گردشگران زیادی برای تماشای این شهر زیبا و تماشای کلیساهای باگراتی و گلاتی که در لیست میراث جهانی یونسکو هستند راهی شهر کوتائیسی گرجستان می‎شوند. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی مختصر راجب این شهر زیبا در اختیار شما قرار دهیم.

کلیسای باگراتی

ساخت این کلیسای با شکوه و تاریخی به قرن دهم باز می‎گردد. این کلیسای تاریخی و با شکوه به نام باگرات سومین پادشاه بزرگ گرجستان نامیده شده است.  این کلیسا که در لیست میراث جهانی یونسکو نیز هست در بین مردم گرجستان از اهمیت تاریخی و فرهنگی بالایی برخوردار است. همچنین این کلیسای تاریخی با مماری منحصر به فرد خود از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

شهر کوتائیسی

صومعه گلاتی

ساخت این صومعه در قرن یازده و دوازده شروع شده است. این صومعه‎ی زیبا در یازده کیلومتری شهر کوتائیسی واقع شده است. این سازه یکی از مراکز فرهنگی، مذهبی و آموزشی گرجستان است. این صعومه به خاطر داشتن موزاییک‎ها و نقاشی‎های آبرنگی روی دیوار از لحاظ معماری از اهمیت بالایی برخوردار هستند. این صومعه در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در حیاط این صومعه پیکر معروف‎ترین پادشاه گرجستان یعنی پادشاه داوود دفن شده است.

ماجراجویی در گرجستان

صومعه موتسامتا

صومعه موتسامتا در ۶ کیلومتری کوتائیسی قرار دارد. قدمت کلیسای کنونی به قرن یازدهم برمی‌گردد. ولی بر اساس مستندات تاریخی، ساخت این بنا در قرن هشتم شروع شده است. موتسامتا انبوهی از گردشگران را به خاطر یک سری اعتقادات خرافی که از دوران باستان برجای مانده است به‌خود جذب می‌کند.

موزه تاریخی و ملی کوتائیسی

این موزه در سال ۱۹۱۲ بنا شد و بیش از ۲۰۰.۰۰۰ اثر را در خود جای داده است.

منطقه تاریخی شهر 

ناحیه‌ی تاریخی کوتائیسی، منطقه‌ای سلطنتی است که پل سفید، خیابان Tsisferkantselta، خیابان St. Nino، خیابان Tsereteli و خیابان Pushkini را احاطه کرده است.

شهر کوتائیسی

موزه باستان شناسی وانی

در این موزه اکثر یافته های باستانی از منطقه ی وانی نگهداری می شود. در سال ۱۹۸۷ ، Gold Reserve  در این موزه افتتاح گردید، که در آن قطعات تولید شده توسط زرگرهای وانی نگهداری می شوند. در این نمایشگاه وسایل مربوط به معماری، اشکال برنزی منحصر بفرد و قطعات آن‌ها نیز به نمایش گذاشته شده است.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها