تفریحات رایگان استانبول

تفریحات رایگان استانبول

در این مقاله قصد داریم تا شما را با تفریحات رایگان استانبول آشنا کنیم؛ تفریحاتی که بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه‎ای بتوانید از آن لذت ببرید. این که فکر کنید برای تفریح در سفر حتما نیاز به پول دارید اشتباه است. به راحتی می‎توانید به تفریحاتی بپردازید که کاملا رایگان هستند.

موزه مدرن استانبول

به راحتی می‎توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‎ای آثار هنری موزه مدرن استانبول را تماشا کنید. برای تماشای این موزه به صورت رایگان باید پنجشنبهها به سراغ این موزه بروید. آثاری که در این موزه زیبا می‎بینید حاصل هنرمندانی از سراسر جهان است. میزان زمان حضور در این موزه کاملا آزاد است. این موزه زیبا در سال ۲۰۰۴ در منطقه بی اوغلو افتتاح شد و اولین موزه خصوصی است که آثار مدرن را به نمایش می‎گذارد. ساعت کار این موزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر است.

تفریحات رایگان استانبول

بازار بزرگ استانبول

بازار استانبول بزرگ‎ترین بازار سرپوشیده دنیا است که در آن هر چیزی که بخواهید پیدا می‎کنید. این بازار بزرگ فضای پر جنب و جوشی دارد که حال و هوای زیبایی برای شما به ارمغان می‎آورد. در این بازار بزرگ حدود ۴ هزار مغازه‎ مختلف مشغول به فعالیت هستند.

گالری‎های خیابان استقلال

خیابان استقلال یکی از خیابان‎های معروف استانبول است که در آن می‎توانید گالری‎های هنری را به صورت رایگان مشاهده کنید. این خیابان مرکز تحولات فرهنگی ترکیه است. از جمله گالری‎های معروف این خیابان می‎توان به آرترو نیو اشاره کرد.

سفر به جزایر پرنس در استانبول

مسجد تاریخی زیرک استانبول

یکی از مساجد زیبا و دیدنی که بازدید از آن یکی از تفریحات رایگان استانبول است، مسجد زِیرِک (Zeyrek Mosque) است. علاوه بر معماری جالب و دیدنی این مسجد، تاریخچه ی این بنا هم در نوع خود جالب و شنیدنی است. قبل از این که ساختمان این مسجد تغییر کاربری دهد، صومعه ای بوده که متعلق به پانتون ها بوده است. در زمانی هم که صومعه بوده همین ساختمان ۲ کلیسای مختلف متعلق به ارتودوکس ها و یک کلیسای مذهبی بوده است. در نهایت زمانی هم که عثمانی ها سرکار آمدند، این کلیسا سقوط کرد و از آن زمان به بعد به کاربری فعلیش تغییر پیدا کرد. مسجد زِیرِک یکی از ۲ بنای ساخته شده ی مذهبی و باستانی بیزانسی به جای مانده در استانبول است. امروزه حضور و بازدید از این مسجد کاملا رایگان است.

تفریحات رایگان استانبول

سالت گلاتا

سالت گالاتا (Salt Galata) در زمان عثمانی ها ساخته شد و قبلا ساختمان بانک این امپراطوری بوده اما امروزه به واسطه ی فضای جالب و معماری دیدنیش حضور در آن تبدیل به یکی از تفریحات رایگان استانبول برای مردم این شهر و گردشگرانی که به آن می آیند شده است. طراحی داخلی سالت گالاتا کاملا به صورت مدرن و بسیار خاص طراحی شده و امکانات مختلفی مثل نمایشگاه و کتابخانه در آن قرار داده شده است. از جمله ی دیگر دیدنی های این موسسه ی معروف عبارتند از گالری های هنری با ورودی رایگان، کافی شاپ، رستوران، فروشگاه محصولات فرهنگی و کتاب و همچنین موزه ی بانک عثمانی که ورودی آن هم برای عموم رایگان است.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها