راهنمای سفر به آنتالیا

سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای زیبای ترکیه است که بعد از استانبول دومین مقصد مسافران و گردشگران است. سفر به آنتالیا می‌تواند یکی از بهترین مسافرت‌های هر کس باشد زیرا این شهر سبک مدرن و سنتی را با هم دارد، می‌تواند پاسخگوی هر نوع سلیقه‌ای باشد. کشور ترکیه به دلیل نزدیک بودن به ایران از لحاظ مسافت و فرهنگی یکی از بهترین گزینه‌ها برای مسافرت ما ایرانیان محسوب می‌شود. سفر به شهر زیبای آنتالیا نیز بسیار لذت بخش و خاطره‌انگیز است، زیرا آنتالیا یک شهر ساحلی با مکان‌های دیدنی و گردشگری فراوان است.

ویژگی های شهر آنتالیا

آنتالیا پنجمین شهر پرجمعیت ترکیه است و در سواحل جنوب غربی ترکیه، در کنار کوه‌های توروس و دریای مدیترانه قرار دارد. آب دریای مدیترانه‌ای سبک است و همین امر باعث جذب مسافر به سواحل آنتالیا می‌شود. آنتالیا دارای آب و هوای مدیترانه‌ای می‌باشد یعنی تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های ملایم و بارانی دارد. سفر به آنتالیا با هر نوع بودجه‌ای امکان پذیر می‌باشد چون هتل‌ها و اقامتگاه‌های فراوانی در این شهر وجود دارد که بسته به بودجه‌ی خود می‌توانید هر کدام را انتخاب کنید.

مکان های توریستی آنتالیا

در سفر به آنتالیا نباید از مکان‌های دیدنی و تاریخی آنتالیا غافل شد. ما اینجا به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم؛

  •       دهکده‌ی کاله ایچی؛ این دهکده‌ی قدیمی که به خیابان‌های سنگفرشی و بناهای قدیمی که بازسازی شده‌اش شناخته می‌شود به مکانی برای قدم زدن و تفریح تبدیل شده است. این خیابان‌ها سرتاسر پر از هتل ، گالری هنری، بوتیک و….هستند.
  •       برج ساعت؛ این برج در محله‌ی قدیمی کاله کاپیسی که مرز بین شهر جدید و قدیم آنتالیا است قرارگرفته است.
  •       آسپندوس؛ آسپندوس یک مکان تاریخی است که یک آمفی تئاتر در آن قرار دارد و این آمفی تئاتر نسبت به قدمت خود بسیار خوب مانده است و بعد از بازسازیش اکنون می‌تواند پانزده هزار نفر را در خود جای دهد.
  •       کسیک مناره؛ این مناره شکسته نقش مهمی در زندگی مذهبی آنتالیا داشته است. این مناره در قرن دوم به عنوان مقبره رومی ساخته شد و بعد ها به کلیسا تبدیل شد. بیشتر این مناره در آتش سوخته است.

موقعیت جغرافیایی شهر آنتالیا

شهر آنتالیا از لحاظ جغرافیایی در مرکز استان آنتالیا و در منطقه ی مدیترانه و غرب ترکیه واقع شده است. این شهر از سمت شمال با شهر بوردور، از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک، از غرب به شهر کورکوتلی و از جنوب غرب به شهر کمر احاطه شده‌است. مساحت این شهر ترکیه ای ۱۴۰۰ کیلومترمربع بوده و جمعیتی که در آن زندگی می کنند مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۴ انجام شده حدود یک میلیون و دویست هزار نفر بوده است.

سفر به آنتالیا

برترین جاذبه های گردشگری آنتالیا

امنیت در آنتالیا

آنتالیا شهر نسبتا امنی است اما خوب باید کمی حواستان به خودتان و وسایلتان به خصوص در اماکن شلوغ بیشتر جمع کنید. یک مورد دیگر که باید در آنتالیا بسیار به آن توجه کنید هنگام پرسیدن آدرس است بر خلاف بسیاری از اهالی که با روی خوش پاسختان را می دهند اما عده ای هستند که ممکن است از شما پول بگیرند و به آن مقصدی هم که می خواستید نرسید. وقتی در خیابان راه می روید ، کوله پشتی یا کیف خود را از سمت خیابان دور نگه دارید و از دسترس موتور سواران دور نگه دارید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها