مرکز خرید گام مسکو

مرکز خرید گام مسکو

مرکز خرید گام مسکو یکی از قدیمی‌ترین و باشکوه‌ترین مراکز خرید  دنیا به شمار می‌رود. این بنا با قدمتی بالغ بر یک سده و معماری خاص خود به عنوان یک جاذبه گردشگری در مسکو نیز محسوب می‌شود، این مرکز خرید یک ساختمان سه طبقه‌ای است که سقف آن نیز به صورت شیشه‌ای کار شده است. مرکز خرید گام یک مرکز خرید جهانی و ملی است که گام نیز مختصر شده زبان روسی همین اسم  است، در این مرکز خرید از تمامی برندهای خارجی و برندهای خود روسیه که شامل لباس زنانه و مردانه و بچه‌گانه، زیورآلات،لوازم خانگی و …  موجود می‌باشد.

ویژگی های مرکز خرید گام مسکو

مرکز خرید گام  مسکو را علاوه بر مرکز خرید بودن می‌توان به عنوان  یک مکان تفریحی نیز در نظر گرفت، زیرا این مکان با طراحی خاص خود این امکان را می‌دهد تا ساعت‌ها در این مکان قدم بزنید و خسته نشوید همچنین وجود کافه‌، رستوران‌، ماهی‌فروشی،شیرینی فروشی، سینما و… در این مکان آن را به یک مرکز خرید همه چیز تمام تبدیل کرده است. در مرکز خرید گام یک حوض‌ که در وسط آن‌ فواره آب وجود دارد دل هر بیننده‌ای را می‌رباید.

محل قرار گرفتن مرکز خرید گام

روسیه کشوری است که جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که بیشتر این جاذبه‌های گردشگری قسمتی از تاریخ روسیه را به دوش می‌کشند، میدان سرخ نیز یکی از مکان‌های دیدنی روسیه است که با تاریخ این کشور گره  خورده است. در این میدان مکان‌های دیدنی زیادی وجود دارد از جمله مرکز خرید گام مسکو که در نوع خود یکی از بی‌نظیرترین بناها است.

 در مرکز خرید گام انواع محصولات و برندهای معروف را می توانید بیابید، به همین خاطر جزءگرانترین مراکز خرید دنیا به حساب می آید. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، گشتن در چنین بازار قدیمی که با محصولات امروزی، به روز می شود، می تواند حال شما را خوب کند.

مرکز خرید گام مسکو

تاریخچه کهن حمام ساندانوف مسکو

ساختمان مرکز خرید گام

 در ساخت این بنا از چهارچوب فولادی و سقف شیشه ای استفاده شده است .ساخت بنای گام با مهندسی ولادیمیر شوخوف (Vladimir Shukov)که در این پروژه با معمار معروف الکساندر پومرانتسو(Aleksander Pomerantsev) همکاری داشت در سال ۱۸۹۳ به پایان رسید و در اواخر قرن نوزدهم این مرکز با ۱۲۰۰ فروشگاه به بزرگترین مرکز خرید اروپا تبدیل شد.

 در سال ۱۹۲۸ با تصمیم استالین این ساختمان به عنوان مقر اصلی مقامات استفاده شد و در اواخر سال ۱۹۵۳ با افتتاح مجدد این مرکز خرید به یکی از جاذبه های گردشگری روسیه و شهر مسکو تبدیل شد.

در این مرکز علاوه بر فروشگاه ها ،کافه ها ، رستوران ها وسینما هم وجود دارد و به همین دلیل در روسیه از این مرکز به عنوان یک مرکز فرهنگی یاد می شود.

منبع ویرگول
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها