بازار بزرگ شهر پوکت

بازار بزرگ شهر پوکت

شهر پوکت یکی از با قدمت‌ترین شهرهای تایلند محسوب می‌شود که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. بازار بزرگ شهر پوکت یکی از مکان‌های دیدنی و گردشگری شهر پوکت است که به صورت هفتگی و در روزهای یکشنبه که همان آخر هفته است به صورت گسترده تری میزبان گردشگران و مسافران می‌باشد. این بازار بزرگ که واکینگ استریت نام  دارد می‌تواند پاسخگوی هر نیازی باشد چون در آن هر نوع کالایی یافت می‌شود. این بازار تجربه یک خرید عالی با قیمت مناسب را برای همه‌ی افراد فراهم می‌آورد.

ویژگی ها و امکانات بازار بزرگ شهر پوکت

بازار بزرگ واکینگ استریت بازار چندان قدیمی  نیست اما به دلیل گستردگی و تنوع محصولاتی که  ارائه می‌دهد توانست خیلی زود به یک بازار معروف تبدیل شود. این بازار یک بافت تقریبا قدیمی دارد و مغازه‌های مدرن و شیکی ندارد اما یک محیط کاملا نشاط آور و خانوادگی دارد، در این بازار انواع غذاهای خاص ایتالیایی، شیرینی معروف و غذاهای دریایی طبخ می‌شود، صنایع دستی فوق‌العاده، اسباب‌بازی و انواع کالاهای مورد نیاز عرضه می‌گردد. در بالای مغازه‌ها چراغهای نئونی رنگارنگی تعبیه شده که باعث زیبایی این بازار مخصوصا در شب‌ها شده است. این بازار در واقع در طول یک خیابان قدیمی بر پا می‌شود.

موقعیت مکانی بازار بزرگ واکینگ استریت

این بازار بزرگ در جاده قدیمی تالانگ قرار دارد که این جاده در یک محله قدیمی و تاریخی شهر پوکت قرار گرفته است. بازار بزرگ شهر پوکت با نام دیگری نیز شناخته می‌شود که افراد محلی معمولا با نام لاردیایی از این بازار یاد می‌کنند.

خیابان تالانگ پوکت

خیابان تالانگ یکی از اولین خیابان‌های شهر قدیمی پوکت به شمار می‌رود، به همین دلیل در سال ۲۰۱۲ مسئولین شهری به منظور بازگرداندن حال و هوای باشکوه گذشته به این خیابان از تکنولوژی مخصوصی استفاده کردند که بواسطه آن تمام کابل‌های برق این خیابان در زیر زمین پنهان شد تا اثری از مدرنیته در این محل به چشم نخورد.

بازار بزرگ شهر پوکت

نمای خانه‌های اقوام بابا در خیابان تالانگ و همچنین خانه‌های شهری واقع در مسیر این خیابان با استفاده از تکنیک رنگ‌آمیزی شاد و روشن – از رنگ آبی گرفته تا سبز و سرخ – تزئین شده است، به همین دلیل در هنگام بازدید از این خانه‌ها، احساسی از تلفیق تکنولوژی مدرن و تاریخی به افراد دست می‌دهد.

مجسمه بودای بزرگ ؛ نماد امید مردم پوکت

شهر قدیمی پوکت همواره به عنوان یک مرکز تجاری محسوب می‌شود و امروزه نیز خیابان تالانگ همچنان میزبان مغازه‌هایی است که به فروش پارچه/ بافتنی، ابزار، تجهیزات ورزشی، پوشاک و همچنین داروهای سنتی (قدیمی‌ترین داروخانه شهر پوکت در این خیابان واقع شده است) مشغول هستند.

علاوه بر این چندین کافی شاپ و رستوران‌ نیز در این خیابان وجود دارد. این خیابان، از محیط سرزنده و پرجنب و جوشی برخوردار بوده و مکان فوق‌العاده‌ای برای برگزاری بازارهای آخر هفتگی به سبک تایلندی است.

منبع آوای بورالان
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها