عجیب ترین مجسمه های دنیا

عجیب ترین مجسمه های دنیا

در سراسر دنیا آثار خارق‌العاده‌ای وجود دارند که دیدن آن‌ها برای هر انسانی هیجان‌انگیز است. عجیب ترین مجسمه های دنیا نیز آثار بسیار زیبایی هستند که هر کدام از آن‌ها حاوی یک پیام هستند یا به عنوان یک یادبود ساخته شده‌اند، اما سایز بزرگ این مجسمه‌ها، شکل متفاوت آن‌ها، مکان‌های متفاوت قرار گیری بعضی از آن‌ها و…، این مجسمه ها را از سایر مجسمه‌های معمولی متمایز می‌کند. در این مقاله بعضی از این مجسمه ها را به شما معرفی می‌نماییم؛

مجسمه دست بزرگ در بیابان آتاکاما، شیلی

مجسمه دست بزرگ یکی از عجیب ترین مجسمه های دنیا است. این مجسمه بزرگ که ارتفاعی بیش از ۱۰ متر دارد در بیابان آتاکاما‌ی شیلی قرار دارد و بسیار شبیه به دست انسان می‌باشد، این مجسمه توسط یک هنرمند که اهل شیلی بوده ساخته شده است.

مجسمه میگوئلین، کودک غول پیکر در شانگهای چین

این مجسمه زیبا توسط ایزابل کویست ساخته شده و در شانگهای چین قرار گرفته است. میگولین که مجسمه‌ی یک نوزاد است که در سایز بسیار بزرگ ساخته شده است. از دیگر شگفتی های این مجسمه می‌توان به نفس کشیدن، بستن چشم ها و تکان دادن پلک ها اشاره کرد.

مجسمه موسیقی‌دانی که سر ندارد

این مجسمه نیز یکی از عجیب ترین مجسمه های دنیا است که نماد یک موسیقیدان می‌باشد، بدون سر ساخته شده است شاید به این دلیل که موسیقی دان‌ها موسیقی را با قلب خود احساس می‌کنند. این مجسمه در پایتخت هلند در شهر آمستردام قرار دارد.

مجسمه مرد آویزان در پراگ

این مجسمه بسیار شبیه به یک انسان ساخته شده و به صورت آویزان قرار گرفته و اینگونه به نظر می‌رسد که در حال افتادن می‌باشد.این مجسمه در پراگ پایتخت جمهوری چک قرار دارد که قبل از این در سوئد، آلمان و انگلیس قرار گرفته است.

عجیب ترین جزایر دنیا

پوسانکا – تورکو، فنلاند

پوسانکا نوعی تلفیق زبان فنلاندی از دو کلمه خوک و اردک – نوعی مجسمه پلاستیکی از اردک و خوک است. این مجسمه بزرگ که در فضای شهر کار گذاشته شده است محصول فکری هنرمندی به نام آلوار گولیشن است. بنابر اظهارات خود هنرمند، این مجسمه نوعی انتقاد به فناوری های مدرن و ادای احترام به سنت های پیشرفته شهر است. نخستین ایده او تلفیق کامیون نفت‌کش و جاروبرقی صنعتی بود که به منظور مکیدن سموم حاصل از نفت و بنزین ساخته شده بود.

دو عاشق – پورتو مونت، شیلی

با نگاه به ساحل پورتو مونت در جنوب شیلی متوجه دو مجسمه بزرگی می شوید که عاشقانه در کنار هم نشسته اند. شاید به نظر برسد این دو عاشق غمگین بسیار غرق در احساسات خود هستند و قصد جلب توجه ندارند. اما به دلیل بزرگی همه متوجه آنها می شوند. این مجسمه در طول زمان دچار آسیب هایی شده است.

منبع بیتوته
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها