موزه روس سنت پترزبورگ ؛ اولین موزه دولتی هنرهای روسی

موزه روس سنت پترزبورگ

موزه روس سنت پترزبورگ ؛ اولین موزه دولتی هنرهای روسی است که در خیابان مشهور نوسکی در روسیه قرار گرفته است. این موزه به  عنوان بزرگ‌ترین موزه در روسیه در حال فعالیت است و آثار ارزشمند بسیاری در آن قرار دارد. موزه روس سنت پترزبورگ در واقع از مجموع چند موزه تشکیل شده است و کاخ مرمر نیز جزو همین موزه بزرگ محسوب می‌شود، این موزه باشکوه مکان مناسبی برای آشنایی با تاریخ، فرهنگ، هنر و آداب و رسوم … کشور روسیه است.

نگاهی به تاریخ موزه روس سنت پترزبورگ

ساخت موزه روس سنت پترزبورگ ؛ اولین موزه دولتی هنرهای روسی در سال ۱۸۹۵ با فرمان نیکولاس دوم شروع شد و ساخت آن تقریبا سه سال طول کشید و در سال ۱۸۹۸ کار ساخت آن به پایان رسید. این موزه بزرگ در واقع یادبودی برای الکساندر سوم است که پدر نیکولاس دوم بود.

اطلاعاتی مختصر در مورد موزه روس 

این موزه باشکوه و بزرگ آثار بسیار ارزشمندی در خود جای داده است که تعداد این آثار بیشتر از چهارصد هزار شی است، این آثار شامل آثار هنری، تاریخی، فرهنگی و … است. بعضی از این آثار در مزایده های بین المللی به فروش گذاشته شده‌اند. در این موزه تابلوهای نقاشی فراوانی به چشم می‌خورد که این تابلوها قدیمی یا آبرنگی و حتی مدرن هستند همچنین آثار دستی، لباس‌های امپراطوران قدیمی و آثار ارزشمند دیگر در آن قرار گرفته است.

معماری موزه

معماری موزه روس سنت پترزبورگ ؛ اولین موزه دولتی هنرهای روسی بیشتر به صورت معماری ایتالیایی انجام شده است. در آن سالن‌هایی که برای رقص باله هستند به چشم می‌خورد و این موزه در واقع در یک زمین بسیار بزرگ و از مجموع چند قصر و کاخ تشکیل شده است.

موزه روس سنت پترزبورگ

موزه تای هوآ پوکت

آثار هنری موجود در موزه روسی

از جمله آثار هنری موجود در این موزه می‌توان به نقاشی‌های قدیمی روسی، صنایع دستی سنتی روسیه، نقاشی‌های متعلق به قرن هجدهم تا بیستم، مجسمه‌ها، طراحی‌ها، نقاشی‌های آبرنگی، آثار چاپی، هنر تزئینی، سکه‌شناسی، و نقاشی‌های مدرن اشاره کرد. ارزشمندترین مجموعه آثار این موزه، شامل کلکسیونی از آثار باستانی کهن روسیه است که تعداد آن به بیش از ۱۸ هزار اثر می‌رسد.

این موزه کلکسیونی از نسخه‌های کپی شده از نقاشی‌های دیواری متعلق به قرون وسطی و مجموعه‌ای از هنر خیاطی کهن روسیه، و نیز تمثال‌هایی از حضرت عیسی و حضرت مریم را در خود جای داده است. یکی از مجموعه آثار منحصربفرد این موزه، کلکسیون آثار هنری متعلق به استادانی همچون لویتسکی (Levitsky)، راکوتاف (Rokotov)، بریولاو (Briullov)، آیوازوفسکی (Aivazovsky) و بسیاری استادان دیگر است.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها