کوچک ترین کشورهای جهان از نظر جمعیت

کوچک ترین کشورهای جهان از نظر جمعیت

بر روی سطح کره‌ی زمین تعداد بسیار زیادی کشور وجود دارد. وسعت ارضی برخی از این کشورها به قدری زیاد است که نیمی از یک قاره را تشکیل می‌دهند. اما در مقابل کشورهایی بر روی این کره‌ی خاکی وجود دارند که وسعتشان در حد یک شهر کوچک‌ است. در این نوشته، تاریخ ما قصد دارد شما را با برخی از کوچک ترین کشورهای جهان از نظر جمعیت آشنا سازد. در ادامه با ما همراه باشید.

هر شخصی در هنگام مسافرت به کشورهای خارجی دوست دارد، به تمام نقاط آن کشور سفر کند، و با بازدید از اماکن دیدنی و آشنایی با فرهنگ مردمان آن کشور لذت سفر خود را دوچندان کند. هنگامی که یک کشور کوچک‌ و کم جمعیت‌ باشد این امر میسرتر می‌شود. حال در زیر به معرفی برخی از کوچک ترین کشورهای جهان از نظر جمعیت می‌پردازیم.

واتیکان کم جمعیت‌ترین کشور جهان

کشور وایتکان با داشتن تقریبا ۴۵۱ نفر در زمره‌ی کوچک ترین کشورهای جهان از نظر جمعیت قرار دارد. واتیکان که در کشور ایتالیا قرار دارد در زمان رنسانس محل سکونت رهبر کاتولیک‌ها یعنی همان پاپ بوده. اکنون واتیکان به عنوان یک کشور مستقل، اداره می‌شود و همه ساله عده‌ی کثیری از گردشگران آن را مقصد خود قرار می‌دهند.

زیباترین آبشارهای جهان

کشور لیختن اشتاین

این کشور که مابین دو کشور سوئیس و اتریش قرار گرفته با جمعیت ۳۷۸۱۵ نفری خود از کوچک ترین کشورهای جهان به شمار می‌آید. این کشور در حین کوچک بودن در زمره ثروتمندترین کشورهای جهان قرار گرفته که از طریق سیل عظیم گردشگران، صادرات و بانکداری سودهای کلانی را دریافت می‌کند.

کشور تووالو

کشور تووالو کشوری جزیره ای در اقیانوس آرام است که با حدود ده هزار نفر جمعیت دومین کشور در فهرست کوچک ترین کشورها قرار می گیرد. این جزیره بین هاوایی و استرالیا قرار گرفته و همین موضوع باعث شده تا مسافران زیادی برای تفریح و استراحت این کشور کوچک را انتخاب کنند. این کشور کوچک در سال ۲۰۰۰ به عضویت سازمان ملل متحد درآمد و به عنوان یکی از کوچک ترین کشورهای جهان شناخته می شود. این کشور جزیره ای آداب و رسوم و حتی ورزش های خاص خود را هم دارد و ورزشی ملی و سنتی به نام کیلی کیتی در این کشور وجود دارد که شبیه به کریکت است. تووالو مستعمره انگلستان بوده و هنوز هم تحت سلطه ملکه انگلیس، الیزابت دوم قرار دارد و پرچم انگلیس همچنان در سمت چپ پرچم رسمی این کشور به چشم می خورد.

کوچک ترین کشورهای جهان از نظر جمعیت

نتیجه گیری

در سطح کره‌ی زمین کشورهای بسیار کوچکی اعلام استقلال کرده و موجودیتشان نیز از سوی سازمان ملل متحد تایید شده. در مطالب فوق به معرفی برخی از کوچک ترین کشورهای جهان از نظر جمعیتی پرداختیم. این کشورها به دلیل کوچک بودن از سوی مسئولین راحت‌تر اداره می‌شوند، به همین دلیل کشورهای زیبا و با شکوهی هستند که گردشگران بسیاری سودای مسافرت به آنجا را دارند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها