جاذبه های گردشگری بینالود مشهد ؛ شهرستان طرقبه شاندیز

جاذبه های گردشگری بینالود مشهد 

هر چند مقصد بسیاری از گردشگران عازم به خراسان رضوی، مشهد مقدس است. اما نباید از جاذبه های سایر شهرستان های آن غافل شد. به عنوان مثال جاذبه های گردشگری بینالود مشهد، توریست های داخلی و خارجی زیادی را به این منطقه می کشاند. در این مقاله شما را برای سفر به بینالود یا همان طرقبه شاندیز راهنمایی خواهیم نمود.

دره ارغوان

درختان ارغوان بومی مناطق شرق مدیترانه است. در ایران نیز مناطقی مانند خراسان رضوی، ایلام، کرمان و سمنان از موهبت این درختان شگفت انگیز برخوردار هستند. رنگ ارغوانی برگ های این درختان مورد توجه گردشگران قرار گرفته است‌. به همین دلیل دره ارغوان سالانه میزبان گردشگران زیادی است. این دره در دامنه های رشته کوه بینالود قرار دارد. درختان ارغوان و چنار های تنومند پوشش گیاهی غالب منطقه را تشکیل میدهند.

دره ارغوان

سنگ نگاره شتر سنگ

عصر نوسنگی، دورانی است که هنوز خط اختراع نشده است. فلذا اگاهی از فرهنگ و شیوه زندگی مردم در این دوران بسیار مجهول است. اما سنگ نگاره هایی نظیر شنر سنگ اطلاعات جامعی از آن دوران در اختیار ما میگذارد. و از مهم ترین جاذبه های گردشگری بینالود است. مطابق با این سنگ نوشته ها زندگی انسان های ما‌قبل تاریخ بیشتر مبتنی بر چوپانی بوده است. و هنوز کشاورزی گسترش نیافته بود. به همین دلیل انسان تصاویر حیوانات پر اهمیت نظیر شتر، شیر، بز و … را بر دل کوه ها کنده کاری نموده اند.

جاذبه های گردشگری درگز ؛ شهری تاریخی در خراسان رضوی

منطقه ییلاقی طرقبه

بی شک روستای گردشگری طرقبه به دلیل آب و هوای مطلوب و فاصله نزدیک به شهر مشهد بسیار مشهور است‌. آب و هوای مطلوب و خاک حاصلخیز سبب ایجاد باغات میوه متنوع شده است. که بسیار زیبا و دلنشین هستند‌. هرچند این منطقه جز روستای قدیمی طوس است؛ اما امروزه بسیار گسترش پیدا کرده و اطراف ان پر از بازار، رستوران و کافی شاپ است. تا گردشگران اوقات خوشی را تجربه کنند‌.

منطقه ییلاقی طرقبه

بازدید از منطقه شاندیز

شاندیز از جمله مناطق ییلاقی اطراف شهر مشهد است که با داشتن آب و هوایی عالی از جمله محبوب‌ترین دیدنی های مشهد است که بازدید از آن به هر گردشگر کنجکاوی پیشنهاد می‌شود. نام قدیم شاندیز، شاه دژ و یا شاه دیز بوده است و از گذشته تا به حال به عنوان زیبا ترین جاذبه های گردشگری بینالود محسوب می‌شود. گفته می‌شود در گذشته در بالای کوه این منطقه قلعه‌ای وجود داشته که مردم محلی  برای در امنیت ماندن از حمله‌ی دشمن به آن پناه می‌بردند. به همین دلیل نام قدیم شاندیز، شاه قلعه بوده است. در منطقه‌ی شاندیز رستوران‌های متعددی وجود دارد که در آنجا می‌توانید بر روی تخت نشسته و در زیر درختان سرسبز و باصفای این ناحیه خود را به یک شیشلیک لذیذ و خوش طعم مهمان کنید.

منبع علاءالدین
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها