جاذبه های گردشگری قوچان؛ سفر به بام دیار خراسان

جاذبه های گردشگری قوچان؛ سفر به بام دیار خراسان

قوچان، شهری در همسایگی مشهد، درگز و چناران است. گفته میشود در گذشته این شهر پایتخت اشکانیان بوده است. و در دوران تاریخی بعد از آن نیز همچنان مورد توجه قرار داشته است. به همین دلیل جاذبه های گردشگری قوچان بسیار متنوع و دیدنی است. در این مقاله شما را با بخشی از این جاذبه های دیدنی آشنا میکنیم.

یخچال نمد‌مالها

ممکن است حین حرکت در جاده قوچان به فاروج با یک بنای سفید رنگ و گنبدی شکل مواجه شوید. لازم به ذکر است که این بنای مخروطی شکل که ساخته شده از خشت وگل است، مربوط به معماری اصیل قاجار است. و در حقیقت یک یخچال طبیعی برای مبارزه با کم آبی و گرمای تابستان بود‌. هرچند گذر زمان سبب تخریب برخی قسمت های ساختمان شده است؛ اما هنوز هم زیبا و دیدنی است‌.

یخچال نمد‌مالها

یک رود و هزاران زیبایی

بی شک رودخانه های دائمی نقش مهمی در جاذبه های گردشگری قوچان دارند. دربادام یک رودخانه دائمی است. سرچشمه این رود در روستای شارک قرار دارد. به سبب وجود این رود زیبا سالانه هزاران گردشگر راهی دره زیبا و دیدنی شارک میشوند. درر ادامه رود وارد روستای دربادام میشود. قطعا در طی سفر به قوچان نام دره دربادام و جاذبه های آن را می شنوید. بازدید از این دره معنای جدیدی از زیبایی ارائه میکند. در ادامه نیز با ترکیب با رودخانه شمخال به دره منحصر به فرد شمخال منتهی میشود.

دره شمخال

طبیعت بی نظیر قوچان را میتوان در بازدید از دره مرموز و زیبای شمخال دید. دره ای با آب و هوای بی نظیر که در نزدیکی مرز ایران و ترکمنستان، در منطقه موسوم به باجگیران قرار گرفته است. به هم پیوستن رود های مختلف و اضافه شدن چشمه های فصلی سبب سرسبزی و زیبایی این منطقه شده است. درختان گردو با قدمت ۲۰۰ سال و ترکیب سرسبزی جنگل و سرسختی صخره ها در منطقه از زیباترین جاذبه های گردشگری قوچان است.

بهترین جاذبه های گردشگری باکو

آبشار و دره سراب

سفر به قوچان شما را با جاذبه های طبیعی ایران زمین آشنا خواهد کرد. در ۱۲ کیلومتری بخش جنوبی شهر قوچان با دره ای سرسبز به نام دره سراب وجود دارد. در دل این دره زیبا آبشاری به ارتفاع ۲۰ متر وجود دارد. که منظره ای بی نظیر ایجاد میکند. گردشگران برای بازدید از این ابشار باید سه کیلومتر در طول دره پیاده روی کنند.

آبشار و دره سراب

رود اترک

رود اترک از کوه هزار مسجد در شهر قوچان سرچشمه می‌گیرد و بعد از گذشتن از دشت قوچان، شیروان و بجنورد به مرز ایران و ترکمنستان می‌رسد و وارد کشور ترکمنستان می‌شود؛ سپس به دریای خزر می‌پیوندد. اترک پنجمین رود طولانی ایران و یکی از جاذبه های گردشگری قوچان است. رود اترک بستری گلی دارد و سیل‌خیز است. نام این رودخانه در گذشته اتک بوده است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها