رشتخوار، شهری کوچک اما کهن در خراسان رضوی

دیدنی های رشتخوار ، شهری کوچک اما کهن در خراسان رضوی

کویر همواره برای آدمی جالب و دیدنی است. به همین منظور سالانه گردشگران زیادی راهی رشتخوار میشوند. بسیاری از صاحب نظران رشتخوار را به فروغ آفتاب معنی کرده اند. دلیل این نامگذاری با موقعیت کویری و آفتاب همیشه درخشان این شهر کاملا سازگار است. اما باید گفت دیدنی های رشتخوار تنها محدود به کویر گردی نمیشود. آثار تاریخی زیادی از دوران خوارزمشاهیان وجود دارد؛ که توجه تاریخ دوستان را به این منطقه جلب کرده است.  در ادامه شما را با بخشی از این جذابیت ها آشنا میکنیم.

دره ییلاقی دریز

فتح آباد روستایی با صفا در رشتخوار است. در حاشیه این روستا نمایی زیبا از کوه های سر به فلک کشیده دیده میشود. در دل این کوه ها دره های سرسبز زیادی وجود دارد؛ اما دره دریز بسیار مورد توجه گردشگران است. درختان میوه متنوع و یک رودخانه فصلی پر اب، علت اصلی شادابی و طراوت منطقه است. این دره ییلاقی و زیبا در فاصله هشت کیلومتری فتح آباد قرار دارد.

دره ییلاقی دریز

سد شهید یعقوبی

رودخانه کال سالار از دلایل مهم سرسبزی و آبادانی رشتخوار است. اما برای جلوگیری از طغیان های رودخانه، وجود یک سد خاکی ضروری مینمود. با احداث سد شهید یعقوب طراوت و نشاط منطقه بیشتر شد. و آب و هوای فرح بخش، منطقه را به یکی از دیدنی های رشتخوار تبدیل کرده است. بازدید از این منطقه در بهار خالی از لطف نیست.

قاضی ؛ شهری با ظرفیت های گردشگری فراوان

مسجد جامع رشتخوار

سیر و سفر در رشتخوار محدود به جاذبه های طبیعی نمیشود. در انتهای بلوار نیایش با یک ساختمان آجری مواجه میشویم. ساخت این بنای دو ایوانه مربوط به دوران خوارزمشاهیان است. هرچند در دوران تیموریان و صفویان مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. گنبد زیبا، طاق بلند مسجد و طاق نما های زیبا از ویژگی های منحصر به فرد این بنا است. طاق نما های مسجد دارای کتیبه های گچ بری شده، به خط کوفی است. که حکایت از قدمت بالای بنا دارد.

مسجد جامع رشتخوار

دره دیدنی زیر غرقاب

دره ییلاقی زیر غرقاب در فاصله تقریبی ۸ کیلومتری شمال شهر رشتخوار واقع شده است. و یکی از بهترین دیدنی هایی رشتخوار است. این ناحیه کوهستانی و کوهپایه ای دارای آب و هوایی مطلوب و مفرح است که رودخانه ای فصلی در فصول گرم سال باعث طراوت هوای آن می‌شود. آب و هوای مناسب، این ناحیه را از پوشش متنوعی از جمله گیاهان خودرو، باغ‌ها‌ی میوه و درختان غیر مثمر سرشار کرده است. مناظر طبیعی دره ییلاقی زیر غرقاب چشم اندازهایی را به وجود آورده که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند.

منبع سیری در ایران
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها