جاذبه های گردشگری عمان

جاذبه های گردشگری عمان

پادشاهی عمان، یکی از کشور های کوچک در حاشیه خلیج فارس است. این سرزمین کوچک که در همسایگی عربستان قرار دارد دیدنی های متنوعی دارد. جاذبه های گردشگری عمان مسافران زیادی را به این منطقه می کشاند. مناظر طبیعی، رشته کوه های پر عظمت و چشم انداز های صحرایی از جمله مکان های دیدنی عمان است. در ادامه شما را با این کشور کوچک خاورمیانه ای آشنا خواهیم نمود.

جزیره مصیره

اگر قصد بازدید از مناطق جنوب شرقی عمان را دارید؛ حتما از این جزیره کوچک و زیبا بازدید کنید. پادشاهی عمان لنج هایی برای حمل و نقل مسافران به مصیره تدارک دیده است. از طرفی، چون با یک جزیره نظامی رو به رو هستیم؛ تعداد شهروندان کمتر است. لذا می توانید در سکوت از آب و هوای عالی لذت ببرید. شنا کنید. و به تماشای ۳۰ هزار دسته لاکپشت بنشینید. این لاکپشت ها در فصل تخم گذاری به جزیره مصیره می آیند. و مناظر دیدنی و جذاب خلق میکنند‌.

جزیره مصیره

جبل اخضر

زیبا ترین و مشهور ترین کوه های عمان را در رشته کوه حجر میبینیم. جبل اخضر یا کوه سبز نیز یکی از جاذبه های گردشگری عمان است. شاید نام کوه سبز شما را گمراه مندو اما وقتی به این رشته کوه مراجعه میکنید با کوهی آهکی مواجه شوید. جبل اخضر از بلندترین کوه های عمان است. و آب و هوای معتدلی دارد. در طول مسیر پیاده روی با درختان میوه دار و تراس های کوهستانی رو به رو میشویم. لذا بازدید از کوه سبز میتواند بسیار هیجان انگیز و به یاد ماندنی باشد.

شهر نزوی

شهر باستانی نزوی در طول قرن ششم و هفتم میلادی پایتخت پادشاهان عمانی بود. آثار تاریخی و هنری زیادی از این دوره باقی مانده است. لذا توجه گردشگران علاقمند به تاریخ به این منطقه زیاد است‌. قلعه تاریخی که به دست سلطان بن سیف الیعربی ساخته شده است از معروف ترین آثار تاریخی نزوی محسوب میشود. قدمت بنای اصلی مربوط به قرن نهم است. اما در قرن ۱۷ میلادی مورد بازسازی قرار گرفت. اگر به نزوی رفتید حتما سری به بازار های این شهر بزنید.

شهر نزوی

راهنمای سفر به جزیره کیش

شهر صلاله

شهر صلاله جاذبه های گردشگری عمان است. نیاکان و خود سلطان قابوس از سال ۱۹۷۰ در این شهر اقامت داشته اند، به همین خاطر امروزه این شهر بعد از مسقط، دومین شهر مهم عمان به شمار می ‌رود. با بازدید از این شهر می توانید شکوه و عظمت کاخ قابوس را تماشا کنید و معماری قدیمی شهر را که حفا (Haffa) نام دارد را تحسین کنید. همچنین با بازدید از منطقه ی باستان شناسی البلد می توانید به گذشته سفر کنید. شهر صلاله به تجارت کندر معروف است، از بازار های شهر خرید سوغاتی را فراموش نکنید. باد ها و ابر های موسمی در طول ماه های ژوئن تا آگوست بارندگی هایی را از سوی اقیانوس هند به این نواحی می آورند و نواحی ساحلی شهر صلاله به محیطی سرسبز مملو از آبشار ها و جویبار ها تبدیل می شود.

منبع ایران هتل آنلاین

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ