فستیوال‌ها و جشن های مشهور آلمان

فستیوال‌ها و جشن های مشهور آلمان

آلمانی‌ها در طول سال حدود ۱۰۰۰۰ جشنواره متنوع در اقصی‌نقاط کشور خود برپا می‌کنند. این جشنواره‌ها از جشنواره‌های فیلم گرفته تا جشنواره‌های موسیقی، کارناوال و غیره در شهرها و روستاها، بسیار متنوع هستند. این جشنواره‌ها به نوعی فرهنگ و هویت آلمان را حمل می‌کنند، بنابراین اگر بخواهید با فرهنگ این کشور آشنا شوید باید حداقل در یک یا دو مورد از جشن های مشهور آلمان شرکت کنید.

رفتن به جشنواره‌ها راهی عالی برای تجربه فرهنگ زنده این کشور است.آلمان تقریباً برای هر مناسبت و هر زمان از سال جشنواره دارد. در این مقاله، در مورد ۱۰ جشنواره در آلمان به شما می‌گوییم که مطمئنن شما علاقه‌مند خواهید شد که چمدان خود را ببندید و به زودی به آنجا سفر کنید.

۱- نمایشگاه کتاب لایپزیگ

نمایشگاه کتاب لایپزیگ که یک بستر ایده‌آل ارتباطی است، اطلاعات گسترده‌ای در مورد انتشارات جدید و همچنین روند فعلی و آینده در بازارهای آلمانی زبان و اروپا فراهم می‌کند. این نمایشگاه هر مارس برگزار می‌شود و به مدت چهار روز، به بازدیدکنندگان پیر و جوان این فرصت را می‌دهد تا در دنیای جذاب ادبیات غرق شوند و نشریات جدیدی از، نویسندگان و شرکت‌های انتشاراتی مهیج را کشف کنند.

این نمایشگاه بعد از نمایشگاه کتاب فرانکفورت که بزرگترین نمایشگاه کتاب دنیاست، بزرگترین نمایشگاه کتاب در کشور آلمان به حساب می‌آید.

جشن های مشهور آلمان

۲- جشنواره بین‌المللی فیلم برلین

جشنواره بین‌المللی فیلم برلین یکی از مهمترین جشن های مشهور آلمان است که فوریه هرسال بر پا می‌شود. این فستیوال یکی از قدیمی‌ترین و نام آشناترین فستیوال‌های بزرگ فیلم دنیا است که بعد از جشنواره کن، یکی از بزرگترین و معتبرترین جشنواره‌های عمومی فیلم در جهان به شمار می‌رود که سالانه ده‌ها هزار بازدید‌کننده از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند.

برندگان این جشنواره، تندیس خرس طلایی و خرس نقره‌ای دریافت می‌کنند.

۳- جشنواره کارناوال

کارناوال یکی از مشهورترین جشنواره‌های سالانه در آلمان است. مردم محلی حتی آن را فصل پنجم نیز می‌نامند. این فستیوال اواسط فوریه در مناطق مختلف آلمان برگزار می‌شود و تا مدت ۴۰ روز ادامه دارد. این جشن به عبارتی یک رژه همگانی بزرگ خیابانی است که به اصطلاح آن را رژه دوشنبه‌ی رُز می‌نامند که همراه با عنصرهایی از قبیل پوشش‌های رنگارنگ، ماسک‌های عجیب، رقص، شادی و گروه‌های موسیقی برگزار می‌شود.

اگر چه جشن کارناوال در اقصی‌نقاط کشور آلمان برپا می‌شود اما  دو شهر کلن و دوسلدورف مرکز این جشن‌ها شناخته شده‌اند و سالانه هزاران گردشگر در جشن‌های آنها شرکت می‌کنند.

جشن های مشهور آلمان

۴- جشنواره بین‌المللی دیسکی لند درسدن

از دیگر جشن‌ های مشهور آلمان جشنواره دیسکی لند است که هر ساله در درسدن آلمان و در کنار رودخانه لبه  برگزار می‌شود. در این جشنواره حدود ۳۵۰ هنرمند شرکت می‌کنند و به اجرای نمایش‌های مختلف و همچنین شرکت در رژه مخصوص این جشن می‌پردازند. هرساله عده زیادی گردشگر از این جشنواره هیجان‌اگیز بازدید می‌کنند.

۵- فستیوال آتش‌بازی راین یا راین در شعله

جشنواره شگفت‌انگیز راین در شعله‌ها، نوعی جشن است که از طریق هزاران فشفشه و چراغ‌های نورانی، منظره‌ای به شدت زیبا و نورانی در کنار رودخانه راین فراهم می‌آورند. این فستیوال هر ساله، آخر هفته‌های ماه می و سپتامبر اجرا می‌شود و گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای شرکت در آن حضور پیدا می‌کنند.

هر ساله بین ماه‌های می و سپتامبر، می‌توانید به آتش بازی‌های دیدنی و جذاب راین در شعله‌های آتش بپیوندید. شما می‌توانید در این فستیوال هفت نمایش آتش بازی با شکوه، قلعه‌های فروزان و دیگر فعالیتی شاد را در امتداد ساحل راین تجربه کنید.

۶- فستیوال باله مونیخ

فستیوال باله نیز یکی دیگر از جشن‌های مشهور آلمان به شمار می‌رود. این فستیوال هر ساله در اوایل آوریل برپا می‌شود. این جشنواره احتمالاً برای گروه باله‌ی ایالت باواریا باشد که هر ساله با دیگر گروه‌های بین‌المللی به مدت یک هفته اجراهای متعددی برگزار می‌کنند. اجراهایی که در این فستیوال به نمایش گذاشته می‌شوند، توسط گروهی از طراحان خلاق و با تبحر رقص دنیا طرح می‌شوند.

در فستیوال باله گروه‌های میهمان، رقصندگان حرفه‌ای و تماشاگران بسیاری از سراسر جهان حضور پیدا می‌کنند.

جشن های مشهور آلمان

۷- فستیوال کدو تنبل

این جشنواره بسیار جذاب و دوست‌داشتی هرساله همزمان با شروع فصل پاییز، در منطقه لودویگزبورگ آلمان برگزار می‌شود. شاید باور کردنی نباشد اما در این جشنواره بیش از ۴۵۰ هزار  کدو تبل جمع‌آوری می‌شود و علاوه بر تزیین کدوها، هر نوع غذایی که می‌توان با کدوتنبل آماده کرد را طبخ می‌کنند. این یکی از بزرگترین فستیوال‌های کدو تنبل در جهان و همچنین یکی از جشن‌ های مشهور آلمان است.

۸- جشنواره نور برلین

این جشنواره اکتبر هر سال به مدت دو هفته در برلین برگزار می‌شود. فستیوال نور همانطور که از نامش پیداست بر پایه نور اجرا می‌شود و هر ساله هنرمندان بسیاری آثار سه بعدی خود را در آن به نمایش می‌گذارند. طی این دوهفته می‌توان زیبایی خیره‌کننده‌ای در چهره این شهر دید.

بهترین فستیوال های کشور کانادا !

۹- جشنواره بایروت

این جشنواره یکی از جشنواره‌های موسیقی است که هرساله برای اجرای اپراهای ریشارد واگنر برگزار می‌شود. این جشنواره در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین جشنواره‌های موسیقی در بین موسیقیدانان بزرگ دنیا است. اگر شما هم از عشاقان موسیقی واگنر هستید، می‌توانید در این جشنواره شرکت کنید.

۱۰- جشن بزرگ آتش بازی سال نو

آتش بازی سال نو یکی دیگر از محبوب‌ترین جشن های مشهور آلمان است. می‌توان گفت این نوع آتش بازی همانند مراسم دیرینه ما در ایران یعنی چهارشنبه سوری است با این تفاوت که در آلمان این جشن بسیار باشکوه برگزار می‌شود اما هیچگونه خطری کسی را تهدید نمی‌کند. در این شب با شکوه افراد در هر رنج سنی به خیابان می‌آیند و در گوشه کناری از شهر به آتش بازی مشغول می‌شوند.

۱۱- رقص ماه می

اول ماه می در بسیاری از کشورهای اروپایی بشارت دهنده است. آلمانی‌ها معمولاً اول ماه می را با لباس ها و رقص‌های سنتی، غذاهای محلی و… در آخرین شب ماه آوریل جشن می‌گیرند. مردمان این کشور معتقد هستند که این شب به معنی شب جادوگران است، که باید آن را به عنوان شب خلاص شدن از شر ارواح شیطانی و فرارسیدن بهار جشن گرفت. البته امروز این مراسم بیشتر در پارک‌ها برگزار می‌شود و مردم با آتش بازی و پایکوبی آن را باهم سپری می‌کنند.

کلام آخر…

همانطور که گفته شد؛ آلمان از تعدادی از تعطیلات رسمی ملی و منطقه‌ای و سایر جشن‌هایی که در طول سال برگزار می شود، برخوردار است. به این ترتیب، ما خلاصه ای از تعطیلات و جش‌ ‌های مهم آلمان(زمان برگزاری و آنچه در آنهاهستند) را در اختیار شما قرار دادیم تا در صورتی که به آلمان سفر می‌کنید  با این روزها آشنا باشید و در زمان ورود به این کشور، آماده آداب و رسوم جدید و همچنین آماده شرکت در این جشن‌ها باشید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها