۷ غذای نروژی که در سفر به نروژ نباید از دست داد !

۷ غذای نروژی که در سفر به نروژ نباید از دست داد !

برگرها و هات‌ داگ‌های نروژ بسیار مشهور است، به‌صورتی که می‌توان آنها را با این غذاها در هر جایی پیدا کرد، اما پیشنهاد می‌کنم وقتی به نروژ سفر کردید فقط از این غذاها استفاده نکنید. شما می‌توانید به رستوران‌های کنتراست و لیسورکت بروید و از هر کدام از ۷ غذای نروژی ای که تاریخ ما به شما معرفی کرده است استفاده کنید و لذت ببرید.

۱- کوفته نروژی

کوفته نروژی غذایی است که در ابتدای سفر به نروژ می‌تواند برای توریست‌های ایرانی جذابیت زیادی داشته باشد؛ زیرا این غذای فوق‌العاده کمی تا قسمتی به همان کوفته قلقلی‌های خودمان شباهت دارد. این غذا‌ حاصل ترکیب گوشت چرخ کرده، پیاز، سیب زمینی، پوره‌ی نخود و سس گریوی است. این ترکیب طعم متفاوت و بی‌نظیری را ایجاد می‌کند که حداقل ارزش یکبار تست کردن را دارد.

غذای نروژی

۲- نان لفسه

نان لفسه یکی از انواع نان‌های نروژی است که مانند کوفته نروژی با ذائقه‌ی ایرانی‌ها سازگاری بیشتری دارد. نان لفسه همانند نان لواش‌های ایرانی است با این تفاوت که در پخت آن از خامه یا شیر استفاده می‌شود. شکر، کره و دارچین موادی هستند که نروژی‌ها معمولا آنها را داخل این نان‌ها قرار می‌دهند و با قهوه نوش جان می‌کنند.

۳-  گلوله ماهی یک غذای نروژی فوق‌العاده

گلوله ماهی یا فیسکبلر در گروه غذاهای کلاسیک کشور نروژ قرار دارد. این غذای خوشمزه را با ماهی سفید، شیر، آرد و تخم مرغ درست می‌کنند. اگر گلوله ماهی در سس سفید غلیظ قرار بگیرد و با سبزیجات بخارپز شده‌ای مثل هویج و سیب‌زمینی همراه باشد، برای نروژی‌ها لذت بیشتری دارد. سوپ‌ها و خورش‌ها غذاهایی هستند که می‌توان در پخت آن‌ها از گلوله ماهی نیز استفاده کرد.

۴- گوشت گوزن شمالی

پرورش گوزن و استفاده از گوشت آن در کشور نروژ سابقه‌ای دیرینه دارد، به این‌صورت که در این کشور از هزاران سال قبل گوشت گوزن را پرورش می‌دهند و استفاده می‌کنند. به خاطر داشته باشید که در سفر به نروژ حتما از این غذا استفاده کنید، شما می‌توانید گوشت گوزن را سفارش دهید یا از غذاهایی استفاده کنید که در پخت‌شان از گوشت گوزن شمالی استفاده شده است.

غذاهای روسی که در سفر به مسکو باید چشید!

۵- ترشیِ شاه ماهی

ترشی شاه ماهی یکی از غذاهای پرطرفدار بین گردشگران نروژی است. این غذا شباهتی به ترشی‌های ایرانی ندارد و به‌عنوان یک غذا استفاده می‌شود. برای درست کردن این غذا ابتدا ماهی را در نمک و سرکه قرار می‌دهند و سپس آن‌را با شکر، پیاز و ادویه‌های مخصوص می‌پزند.

غذای نروژی

۶- سمالاها

یکی دیگر از غذاهایی که با مذاق ایرانی ها جور است، کله گوسفند کباب شده است که بعد از کباب شدن، در دیگ آب جوش می جوشد. این غذای نروژی مخصوص شب کریسمس نروژ غربی است و البته باید بدانید که پاچه ای در کار نیست.

۷- راسپبالر

نروژی ها به سیب زمینی و آرد علاقه وافری دارند و تقریبا در بیشتر غذاهای نروژی سیب زمینی وجود دارد. راسپبالر هم یک جور دامپلینگ سیب زمینی است که از ترکیب آرد و سیب زمینی درست شده است. داخل این پوره، با گوشت چربی دار پر می‌شود و به نظر می‌رسد که حسابی خوشمزه باشد.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها