میدان سرخ مسکو ، جذاب‌ترین دیدنی مسکو

میدان سرخ مسکو ، جذاب‌ترین دیدنی مسکو

یکی از نمادهای تاریخی و فرهنگی روسیه میدان سرخ مسکو است، که در میدان اصلی روسیه واقع شده است. این میدان را می‌توان جزو یکی از میدان‌های بی‌نظیر جهان دانست؛ چرا که میدان‌های معدودی را می‌توان پیدا کرد که کلیسا، برج، مرکز خرید، آرامگاه، قبرستان و دیوارهای حفاظتی را در خود جای داده باشد. تاریخ ما اینجا است تا شما را با این میدان فوق‌العاده آشنا کند. امیدوارم با تماشای این میدان از سفر به مسکو لذت ببرید.

کلیسایِ سنت باسیل

کلیسای سنت باسیل و یا کلیسایِ “شفاعت مادرِ خدا” یکی از نمادهای باشکوه شهر مسکو است. سنت باسیل به مناسبت تصرف پایتخت جمهوریِ تاتارستان به وسیله‌ی ارتش در قرن شانزدهم بنا شد. کلیسای سنت باسیل مجموعه‌ای از ۹ کلیسای مجزا است که به طراحی “بارما پوستینک” ساخته شده است. علاوه بر برگزاری مراسم مذهبی مختلف در این کلیسا، می‌توان برگزاری جشن‌‌ها و فستیوال‌های مختلف را در آن مشاهده کرد.

این کلیسا نمای جذابی به میدان سرخ مسکو داده است؛ در سفر به مسکو حتما این کلیسا را خواهید دید، زیرا سنت باسیل در میدان اصلی این شهر قرار گرفته است و معماری‌اش بسیار خیره‌کننده است.

میدان سرخ مسکو

مرکز خرید Gum

این مرکز خرید یکی دیگر از دیدنی‌های میدان سرخ است که جذابیت و زرق‌ و برق آن به راحتی قابل مشاهده است. لوکس‌ترین برندها و محصولات بازار را می‌توان در مرکز خرید گوم جستجو کرد؛ البته این بدین معنا نیست که همه‌ی محصولات در این مرکز خرید گران هستند، بلکه می‌توان از برخی از فروشگا‌ه‌ها نیز محصولات ارزان را خریداری کرد.

غذاهای روسی که در سفر به مسکو باید چشید!

برج اسپاسکایا

یکی دیگر از بناهای شاخص میدان سرخ که در قرن هفدهم بنا شده است، برج اسپاسکایا است که در آسمان این منطقه می‌درخشد. این برج، کرملین را به میدان سرخ متصل می‌کند. در کرملین رسم است که افراد برای عبور از دروازه‌ی اسپاسکی باید کلاه از سر خود بردارند؛ طبق افسانه‌های شنیده شده ناپلئون قصد برداشتن کلاهش را نداشته است اما در همان حین با وزش بادی کلاهش از سر برداشته شده است.

میدان سرخ مسکو

مقبره‌ی لنین

وقتی‌که لنین بر اثر یک سکته‌ی مغزی در ۲۲ ژانویه‌ی ۱۹۲۴ در سن ۵۳ سالگی درگذشت، صفی طولانی از عزاداران برای هفته‌ها با صبر و حوصله در سرمای شدید زمستان به انتظار ایستادند تا نگاهی به جسد وی بیندازند.

استالین که تحت تأثیر این اتفاق قرار گرفته بود، پیشنهاد داد که پدر کمونیسم شوروی باید به‌عنوان یادگاری مقدس در اذهان مردم باقی بماند؛ بنابراین تصمیمات لازم برای حفاظت از جسد لنین تا ابد، علی‌رغم مخالفت‌های شدید همسر وی، گرفته شد و در میدان سرخ مسکو دفن شد. دلیل مخالفت همسر لنین این بود که لنین در دوران حیات تمایل داشت تا پس از مرگ در کنار مادرش در سن پترزبورگ دفن شود. دیگر رهبران کمونیستی نظیر ژوزف استالین نیز در کرملین دفن شده‌اند.

منبع ایوار
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها