آبشار لوه گلستان؛ مقصدی که باید به آن سفر کرد

آبشار لوه گلستان

شمال کشور ایران همواره سرسبز، زیبا و دوست داشتنی است. عمده گردشگرانی که به قسمت های شمالی ایران سفر میکنند به مازندران و گیلان میروند. اما استان گلستان بهشتی زمینی است؛ که دست کمی از بهشت آسمانی ندارد. در این استان هم از سرسبزی جنگل های شمال لذت میبرید؛ عم از آبی نیلگون دریاچه عظیم خزر آرامش خواهید گرفت. اما نباید از جاذبه های طبیعی و گردشگری بکر منطقه نیز غافل شد. آبشار لوه گلستان از زیبا ترین آبشار های طبیعی ایران است. به همین جهت قصد داریم در این مقاله از تاریخ ما به بررسی آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

دسترسی به آبشار زیبای لوه

این آبشار زیبا و طبیعی در شهر گالیکش استان گلستان قرار دارد. بسیاری از مسافرانی که برای زیارت امام هشتم مسیر شمال کشور را طی میکنند؛ میتوانند از این آبشار زیبا بازدید کنند.این شهر در فاصله ۱۰۸ کیلومتری گرگان قرار دارد. پس از رسیدن به شهر گالیکش حدود ۲۰ کیلومتر رانندگی نیاز است؛ تا به روستای لوه و آبشار معروف آن برسیم. در این مسیر ۲۰ کیلومتری انواع درختان پهن برگ وجود دارد. که جاده ای رویایی و زیبا را به وجود آورده است. به گونه ای که برخی از مسافران معتقدند مسیر های دسترسی به آبشار از خود آبشار دیدنی تر است.

پوشش گیاهی بی نظیر منطقه

همانطور که اشاره کردیم؛ استان گلستان سرشار از جنگل های انبوه و جذاب است. آبشار لوه گلستان نیز در جنگلی زیبا، پوشیده از درختان ممرز، افرا و توسکا قرار دارد. علاوه بر آن آبشار روستای لوه یکی از زیبا ترین آبشار های طبقاتی کشور محسوب میشود. آب رودخانه از صخره به درون حوضچه های هر طبقه میریزد. به همین دلیل منظره ای بکر و جالب به وجود می آورد. ارتفاع کل آبشار ۷۰ متر است. که به طبقات مختلف تقسیم میشود. اما ارتفاع بلندترین طبقه حدود ۱۵ متر است. وجود طبقات مختلف سبب رشد انواع گیاهان خودرو و جلبک ها شده است.

آبشار لوه گلستان

اماکن رفاهی اقامتی منطقه

با توجه به محدودیت ها و محرومیت های مناطق؛ هنوز اقامتگاهی در این منطقه احداث نشده است. اما اگر جنگل نورد حرفه ای باشید؛ یا علاقمند به کمپینگ در جنگل باشید؛ میتوانید شب را در چادر بگذرانید. دقت کنید علاوه بر چادر و کیسه خواب حتما لباس گرم به همراه داشته باشید. در غیر این صورت برای اقامت و گذراندن شب باید به مینودشت سفر کنید.

زیباترین آبشارهای جهان

بهترین زمان سفر به آبشار لوه در گلستان

با توجه به این که آبشار لوه گلستان قرار دارد و شرایط آب و هوایی استان های شمالی کشور تقریبا در فصل های مختلف مشخص است باید بدانید که بهترین زمان سفر به سمت این منطقه فصل بهار است. اما فصل پاییز و گشت و گذار در میان برگ های خشک شده میتواند بسیار جذاب و جالب باشد. همچنین منظره بسیار بکر ریزش آبشار در میان برگ های زرد و نارنجی بسیار زیباست.

لوازمی که باید همراه داشته باشید!

کفش پیاده روی، کوله پشتی، وعده های غذایی، دارو های عمومی، آب آشامیدنی، کارت شناسایی، پاور بانک، کمک های اولیه، کیسه زباله، دفترچه بیمه، تلفن همراه، دوربین، میان وعده و مقداری پول نقد

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها