آدانا کجاست و چه دیدنی‌‌هایی دارد؟

دیدنی های آدانا

آدانا ششمین شهر پرجمعیت ترکیه است و در جنوبی‌ترین قسمت آن واقع شده است. قدمت این شهر به دوره هیتی‌های باستان برمی‌گردد و تعدادی از اماکن تاریخی از این ادعا پشتیبانی می‌کنند. این شهر در دشت‌های کیلیکیا واقع شده است و ششمین شهر بزرگ ترکیه و مرکز منطقه کشاورزی است که محصولاتی چون پنبه، مرکبات، جو دوسر، کنجد و غیره را تولید می‌کند. آدانا به لطف جاذبه‌های‌ عالی مدرن، طبیعی و تاریخی سالانه بیش از یک میلیون گردشگر را در سطح محلی و بین‌المللی جذب می‌کند. در این مقاله قصد داریم برخی از بهترین دیدنی های آدانا را معرفی کنیم، اگر تمایل دارید با ما همراه شوید.

تاسکپرو

تاسکپرو یکی از کهن‌ترین پل‌های جهان است که در شهر آدانا  در کنار رودخانه سیهان واقع شده است. این پل، پلی سنگی است که قدمت آن به سا‌ل‌های ۱۲۰-۱۳۵ میلادی باز می‌گردد. این سازه توسط رومی‌های باستان ساخته شده است و روزگاری محل عبور و مرور وسایل نقلیه بوده است اما در حال حاضر تنها افراد از روی آن عبور می‌کنند.این پل ۳۱۰ متر طول و ۲۱ طاق دارد.

موزه آتاتورک

مصطفی کمال آتاتورک بنیانگذار و رهبر دولت سکولار مدرن ترکیه، در سال ۱۸۸۱ در این خانه در خیابان Apostolou Pavlou متولد شد. در سال ۱۹۳۵ شورای شهر تسالونیکی تصمیم گرفت ساختمان را به دولت ترکیه واگذار کند که پس از آن، آن را به  موزه‌ای در قالب زندگی و دستاوردهای مصطفی کمال آتاتورک تبدیل کنند.

دیدنی های آدانا

این خانه در سال ۱۸۷۰ ساخته شده است. دارای سه طبقه و یک حیاط است. پس از تعمیرات و مرمت‌های طولانی مدت در سال ۱۹۸۱، به عنوان موزه کمال آتاتورک به روی عموم بازگشایی شد. این موزه بجز روزهای دوشنبه، همه روزه قابل بازدید است.

معرفی بهترین هتل های وان ترکیه برای افراد سخت پسند

مسجد مرکزی سابانچی آدانا

در نگاه اول، احتمالا با تماشای مسجد سابانجی که یکی از دیدنی های آدانا است، یاد مسجد آبی استانبول بیفتید. از نظر معماری، شباهت‌های بسیاری بین این دو مسجد وجود دارد اما در عین حال، اختلافات بسیاری نیز در طراحی آن ها مشاهده می‌شود. با این حال، این مسجد که در سال ۱۹۹۸ افتتاح شده است، یکی از مهمترین نمادهای آداناست که در حال حاضر، بزرگترین مسجد بالکان هم هست.

این مسجد گنجایش ۲۸۵۰۰ نمازگزار را دارد و شش مناره آن، از مهمترین ویژگی‌های آن است. چهار مناره با ارتفاع ۹۹ متر و دو مناره با ارتفاع ۷۵ متر را مشاهده می‌کنید که به زیبایی تمام، کنار هم قرار گرفته اند. نقوش کاشی‌کاری و نقاشی‌های برجسته صحنه‌ای را به وجود آورده است که بی‌شک، سالیان سال، در خاطرتان خواهد ماند.

دیدنی های آدانا

پارک مِرکِز

چند متر از مسجد سابانچی دور شوید تا به پارک بزرگ مرکز برسید. پارکی که مساحت ۸۲ هکتاری دارد. بخش اعظم این پارک در کرانه غربی رودخانه سیهان قرار دارد و تنها ۸ هکتار آن در ساحل شرقی واقع شده است. این مکان بهترین مکان برای استراحت و تفریح گردشگران و محلیان آدانا است. طیف گسترده‌ای از تاریخ شهر و گیاهان آدانا را در این مکان می‌توانید ببینید. در بخش تفریحات پارک می‌توانید به بیش از ده استخری که در پارک وجود دارد و زمین بازی کودکان، قایقرانی، دوچرخه سواری، زمین اسکیت، مینی آمفی تئاتر و زمین شطرنج بروید.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها