بهترین شهرهای ساحلی جهان

بهترین شهرهای ساحلی جهان

اگر می‌پرسید بهترین شهرهای ساحلی جهان کدامند؟ پس این مقاله برای شما نوشته شده است.  در سراسر جهان شهرهای ساحلی بسیاری وجود دارد که علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که دارند، جز محبوب‌ترین و بکرترین مقاصد گردشگری در دنیا محسوب می‌شوند. همچنین همیشه نقش مهمی در تجارت، حمل و نقل، اقتصاد و محیط زیست داشته‌اند. بودن در کنار یک ساحل زیبا می‌تواند شما را شادتر و آرامتر کند. همچنین شرکت در فعالیت‌هایی مانند شنا، موج سواری و غواصی یک تجربه عالی است.

خواسته شما از سفرتان هر چه که باشد، مطمئناً این مقاصد ساحلی چیزی برای شما دارند. در اینجا ۹ مورد از بهترین و شگفت‌انگیزترین شهرهای  ساحلی جهان آورده شده است. اگر تمایل دارید آنها را بشناسید با ما همراه باشید.

۱- کپنهاگ، دانمارک

کپنهاگ با مساحتی بالغ بر ۸۶ هزار کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۶۰۶۰۵۷ نفر، پایتخت و پر جمعیت‌ترین شهر دانمارک محسوب می‌شود. این شهر در قسمت شرقی ساحل زلاند قرار دارد و از آب و هوای نسبتاً معتدلی بر خوردار است. با قدم زدن در خیابان‌های کپنهاگ، به سرعت متوجه دو چیز خواهید شد: آب و ساختمان‌هایی با رنگ و معماری عالی که در آن لحظه احساس غیر قابل توصیفی در، درون شما به وجود می‌آورند. کپنهاگ در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین شهرهای ساحلی جهان شناخته می‌شود.

کپنهاگ، دانمارک

مهمترین ویژگی کپنهاگ این است که با آب احاطه شده و از مناظر تماشایی متعددی بر خوردار است به همین جهت می‌تواند بهترین مقصد برای گذراندن تعطیلات رمانتیک شما باشد. تفریحات آبی از مفرح‌ترین و مهمترین تفریحات این ناحیه هستند، به این ترتیب شما می‌توانید قایق اجاره کنید و در آبراهای حیرت‌انگیز این شهر قایقرانی کنید یا اینکه در صورت تمایل در تورهای گردشگری قایقرانی شرکت کنید یا صبح خود را در پارک ساحلی آماگر بگذرانید.

۲- آمستردام، هلند

آمستردام به ونیز هلند نیز شهرت دارد. این شهر از جاذبه‌های بسیاری برخوردار است که کانال‌های آبی از مهمترین آنها هستند و روزانه بیش از ۲۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کنند. این کانال‌ها در هر فصل تفریحات ویژه‌ای ارائه می‌دهند. به طور مثال در فصل زمستان به محلی برای اسکی و در فصل تابستان به محلی برای شنا و قایقرانی تبدیل می‌شوند.

همچنین در حاشیه این کانال‌های آبی تعداد زیادی رستوران، کافی‌شاپ و مراکز خرید و تفریحی وجود دارند که نظیر آنها در هیچ‌کجای دیگر دیده نمی‌شود.

۳- ونیز، ایتالیا

بی شک ونیز یکی از بهترین شهرهای ساحلی جهان است و کمتر کسی پیدا می‌شود، آرزوی دیدن آن را نداشته باشد. این شهر ساحلی در شمال غربی ایتالیا نهفته است. این شهر که به دلیل کانالهای زیبا و بناهای تاریخی مشهور است، یک مکان محبوب در مسیر گردشگری است. هرکسی که از این شهر بازدید کرده باشد متوجه کمبود جاده در آن شده است، همه چیز در اینجا توسط راه‌های آبی مدیریت می‌شود، از حمل و نقل عمومی گرفته تا خدمات اضطراری، همه اینها با قایق انجام می‌شود این شهر به دلیل زیبایی‎‌های معماری و چشم اندازهای بی‌نظیرش بسیار قابل توجه است. گشت و گذار در ونیز با قایق می‌تواند برای شما تجربه‌ای فوق‌العاده رقم بزند.

ونیز، ایتالیا

۴- برگن، نروژ

برگن، دومین شهر بزرگ نروژ، و همچنین بزرگترین بندر ساحل غربی و یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های کشتی کروز اسکاندیناوی است. برگن یک شهر تاریخی جذاب است که در محیطی زیبا قرار گرفته است. این شهر جذابیت و استقبال از شهر کوچک خود را حفظ کرده است. برگن در جایگاه یک شهر تاریخی_فرهنگی دارای موزه های برجسته، گالری ها، مناطق تاریخی و رویدادهای ویژه است.

این یکی از بهترین شهرهای ساحلی جهان  است که با کاوش در آن می‌توان انواع تفریحات آبی، فروشگاه های خرید و همچنین گزینه های بسیار خوبی از رستوران ها و کافه های محلی راپیدا کرد.

۵- استکهلم، سوئد

استکهلم بزرگترین شهر و پایتخت سوئد است که تقریباً یک سوم آن را آب فرار گرفته است. به همین علت در این منطقه می‌توان به انواع تفریحات آبی دست پیدا کرد. در این شهر پر جنب و جوش همیشه چیزی بین موزه ها، فضای سبز، خیابان‌های تاریخی و ساختمانها برای لذت پیدا خواهید کرد.استکهلم بدون شک یک شهر زیبای ساحلی است. به هر کجا که بروید نزدیک آب هستید زیرا این شهر در ۱۴ جزیره منحصر به فرد گسترش یافته است.

استکهلم، سوئد

۶- پراگ، جمهوری چک

پراگ پایتخت جمهوری چک است. این شهر دارای طیف وسیعی از انواع زیرساخت‌های آبی و مناطق وسیعی از جنگل‌ها، کشاورزی و سایر فضاهای باز است. پراگ روی رودخانه ولتاوا ساخته شده است این رودخانه محور اصلی ساختار شهری و منظره پراگ است. فضای رودخانه نه تنها شامل آب و سواحل است بلکه دارای چشم انداز طبیعی از ساختمانهای متصل به رودخانه است.

اگر شما هم به دنبال یکی از بهترین شهرهای ساحلی جهان می‌گردید، پراگ را انتخاب کنید.  پراگ یک شهر زیبا است که جدا از فرهنگ و تاریخ غنی که دارد سعی کرده است تا سواحل محبوبی  را برای گردشگران ارائه دهد. در اینجا می‌توانید در رودخانه ولتاوا قایق سواری کنید، از پل زیبای چارلز دیدن کنید یا به گشت‌و گذار و پیاده‌روی در شهر بپردازید.

۷- سنگاپور

دلایل بسیاری وجود دارد تا سنگاپور را مقصد سفر خود قرار دهید. در این شهر ساحلی و جذاب سواحل متعددی چون پارک ساحلی سمباووانگ، پارک ساحلی شرقی کنار دریا، ساحل چنگی، ساحل پونگل  و سواحل مصنوعی و طبیعی دیگر نیز وجود دارد. علاوه بر اینها، سنگاپور از سیستم حمل و نقل عمومی عالی، غذاهای لذیذ، مراکز خرید، رستورانها، اقامتگاه‌ها و تفریحگاه‌های متنوع برخور‌دار است.

۱۰ ساحل صورتی در جهان که ارزش دیدن دارند

۸- سانتا مونیکا

شهر ساحلی سانتا مونیکا در غرب لس آنجلس و در امتداد ساحل پاسیفیک قرار دارد. این شهر با پنج کیلومتر خط ساحلی، به عنوان یکی از بهترین شهرهای ساحلی جهان شناخته می‌شود. در این ساحل بسیار تمیز و بکر می‌توانید فعالیت‌های تفریحی متعددی انجام داد و از سفر خود لذت برد. فعالیت‌های مربوط به این ساحل شگفت‌انگیز شامل دوچرخه‌سواری در ساحل، موج‌سواری، شنا، قایق‌سواری، پیاده‌روی در ساحل، والیبال  و… هستند. در این ساحل رستوران‌ها و زمین‌های بازی هم وجود دارد.

سانتا مونیکا

کلام آخر…

در دنیا شهرهای ساحلی بسیاری وجود دارد، که ما در  در اینجا توانستیم به ۸ مورد از آنها اشاره داشته باشیم . زندگی در این شهرها به لحاظ آرامش بخصوصی که دارند شاید برای هر کسی آرزو باشد، اما از آنجا که به راحتی نمی‌توان آنها را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کرد حداقل می‌توان چند روزی را در یکی از آنها به گشت‌و گذار پرداخت.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها