درخت شگفت انگیز با تنه رنگین کمانی؛ درخت رنگین کمانی

درخت شگفت انگیز با تنه رنگین کمانی؛ درخت رنگین کمانی

عجایب خلقت در جای جای جهان وجود دارد. هنگامی که صحبت از عجایب خلقت میشود بیشتر افراد به یاد مثلث برمودا و غار های مرموز میفتند. اما در این مقاله از تاریخ ما قصد داریم شما را با درخت رنگین کمانی آشنا کنیم. هنگامی که برای اولین بار این درخت را ببینید؛ تصور میکنید یک کودک پنج ساله تنه آن را رنگ آمیزی کرده است. اما حقیقت این است که شما با یک درخت اکالیپتوسی رنگین کمانی مواجه هستید. پوسته بیرونی این درختان در زمان های مختلف، و در قسمت های مختلف درخت ریزش میکند. قسمت زیرین در ابتدا سبز رنگ است. اما پس از مدتی به رنگ های مختلف در می آید. و نمایی جذاب و رنگین کمانی ایجاد میکند.

زادگاه اصلی درخت عجیب رنگین کمانی

همه درختان گونه اکالیپتوس توانایی ایجاد تنه رنگارنگ و زیبا دارند‌. این گونه از خانواده بزرگتری به نام مورت (myrtle) منشا میگیرد. و به سبب ظاهر جذاب مورد توجه واقع شده اند. ممکن است این درختان عجیب و غریب را در کشور های مختلفی ببینید. اما زادگاه اصلی آنها کشور هایی نظیر استرالیا، گینه نو، فیلیپین و اندونزی است. انسان ها با اعمال انواع تغییرات ژنتیکی این گیاه را با آب و هوا های گوناگون سازگار کردند. و اکنون در برخی کشور های دیگر نیز با این درخت زیبا مواجه میشویم.

درخت رنگین کمانی

ویژگی های تنه درخت اکالیپتوس رنگین کمانی

همانطور که اشاره کردیم؛ تنه درخت رنگین کمانی در زمان های مختلفی شروع به پوسته ریزی میکند. پوسته جدید با رنگ های جالب نظیر سبز، نارنجی، زرد، قرمز، بنفش، قهوه ای و حتی آبی به وجود میاید. به همین دلیل هیچ دو درخت با تنه رنگین کمانی مشابه هم نیستند. و رنگ هر درخت متفاوت است. نکته جالب دیگر این است که اگر درخت را از محل بومی خود دور کنید رنگ های پوسته کدر و کمرنگ تر میشود. به همین ترین جالب ترین جنگل های اکالیپتوس را در استرالیا مشاهده میکنیم.

۱۰ شاهکار از عجایب معماری جهان

ویژگی های دیگر این درخت

شبیه دیگر درخت های اکالیپتوس، درخت اکالیپتوس رنگین کمان به سرعت رشد کرده و بسیار بلند می شود. ارتفاع درخت بالغ در منطقه های بومی خود، بین ۳۰ تا ۴۵ متر است و در باقی مناطق بین ۱۸ تا ۲۴ متر رشد می کند. قطر تنه درخت در درختان بالغ حدودا بین ۱ تا ۲ متر است. درخت اکالیپتوس رنگین کمان گل های سفیدی تولید می کند که دارای برگهای نسبتا پهنی است. برگ‌ها حاوی غددی است که روغن معطر تولید می کند و آن‌ها هنگام خرد کردن عطر و بوی دلپذیری آزاد می کنند. با این وجود، روغن این درخت بسیار کمتر از برگ های برخی گونه های دیگر اکالیپتوس است و برای تولید تجارت روغن اکالیپتوس استفاده نمی شوند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها