غار مرمر شیلی ، شگفت انگیزترین و عمیق ترین غار دنیا !!

غار مرمر شیلی

جهان پر از زیبایی‌هایی است که تا‌ به حال بسیاری از آنها را ندیده‌اید؛ غار مرمر شیلی هم یکی از شگفتی‌های طبیعت است که گردشگران از سراسر دنیا برای دیدن آن به شیلی سفر می‌کنند.  کشور شیلی جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که می‌توان مطالب بسیاری راجع‌به خصوصیات هر کدام‌شان مطالعه کرد؛ تاریخ ما این مقاله را به غار مرمر کشور شیلی اختصاص داده است. امیدوارم بعد از مطالعه‌ی این خصوصیات به گردشگری فکر کنید و از زیبایی‌های جهان لذت ببرید.

این غار که یکی از جذابیت‌های گردشگریِ شگفت انگیز شیلی است در مرز کشور شیلی و آرژانتین واقع شده است. برای بازدید از این غار حیرت‌ انگیز ابتدا باید با یک وسیله‌ی نقلیه مانند مینی‌بوس یا اتوبوس یک مسیر ۴ ساعت و نیمی را طی کنید و از سمت “چیلی چیکو” به “پرتوترنکیلو” بروید. شما می‌توانید از این منطقه یک قایق اجاره کنید و به سمت این غار حرکت کنید. این سفر اگر به‌صورت دسته‌جمعی انجام شود بسیار دلپذیر‌تر است و سختی راه کمتر می‌شود. پیشنهاد می‌کنم با دوستانتان به این غار سفر کنید و لذت ببرید.

دلیل شگفت‌انگیزیِ غار مرمر شیلی

تماشای این غار شما را شگفت‌زده خواهد کرد. جنس دیواره‌های غار از سنگ‌های مرمر است؛ منعکس شدن نور باعث می‌شود رنگ دیواره‌های غار به رنگ‌های آبی، سبز و یا همان اقیانوسی رنگ دیده شوند. علاوه بر این انعکاس نور داخل غار را شفاف‌تر می‌کند و باعث زیباتر شدن منظره‌ی داخلی غار می‌شود. مورد دیگری که بسیار جالب است این است که با تغییر پیدا کردن رنگ آسمان، رنگ دیواره‌های غار نیز تغییر می‌کنند؛ از این رو صبح‌ها می‌توانید منظره‌ی زیباتری از غار را مشاهده کنید.

غار مرمر شیلی

برخی‌ها دوست دارند در هنگام شب از غار دیدن کنند؛ شما هم اگر دوست داشتید می‌توانید از اقامتگاه‌های ریو ترانکیلو استفاده کنید.

معرفی ۳ غار حیرت انگیز در جهان

ویژگی های غار مرمر شیلی

عمق این غار ۵۸۶ متر است که یکی از عمیق‌ترین غارهای دنیا است و وسعت آن ۱۸۵۰ کیلومتر است که در دریاچه Lego General Carrera قرار دارد.

غار مرمر شیلی

البته متاسفانه در نزدیکی غارهای ماربل پروژه سدسازی‌ای در حال انجام است، که باعث شده است در برخی از زمان‌ها غار پر از آب بشود و گردشگران از آن غار زیبا و خاص نتوانند بازدید کنند، در خصوص اجرای این پروژه فعالان محیط زیست هم نگران غرق شدن کامل این غارها هستند. امید است که این اتفاق پیش نیاید تا بتوانیم در آینده‌ی دور هم این منظره زیبا را داشته باشیم و از آن تماشای آن لذت ببریم.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها