ساحل سرخ چین ، ساحلی بدون شن و ماسه

ساحل سرخ چین ، ساحلی بدون شن و ماسه

پوشش گیاهی ساحل سرخ چین که به آن پانجین هم می‌گویند کاملا گیاهی است و با ساحل‌های شنی متفاوت است. این پوشش منحصر به فرد حاصل رشد گیاهی به نام سودا است که در ماه مه و آوریل رشد می‌کند. گیاه سودا در تابستان‌ها به رنگ سبز و در پاییز قرمز رنگ می‌شود و این طبیعت بکر را بوجود می‌آورد. این ساحل در وسیع‌ترین نیشکر و تالاب مزرعه‌های جهان بوجود آمده است. این ساحل ۴ هزار متر مربعی ۱.۳۹ میلیون نفر جمعیت دارد و در لیائوینگ واقع است. با تاریخ ما همراه باشید و خصوصیات جالب دیگر این ساحل را مطالعه کنید.

پوشش گیاهی خاص و جذب گردشگران

شوری آب این منطقه ‌و داشتن یک خاک متفاوت باعث شده است که گیاهان مختلف با ویژگی‌های مختلف و رنگ‌های متنوع در فصول مختلف سال بوجود بیایند و این مناظر شگفت‌انگیز را طراحی کنند. مرجان‌ها و همچنین آب‌های کم‌عمقی که در این منطقه وجود دارد باعث شده است پرندگان مهاجر بسیاری به این منطقه جذب شوند. از سال ۱۹۸۸ این متطقه را تحت حفاظت قرار دارند تا به این پوشش گیاهی خاص آسیبی وارد  نشود.

ساحل سرخ چین

 

مشهورترین پارک های  چین کدام اند؟

بخش کوچکی از ساحل سرخ در اختیار عموم قرار گرفته شده است اما همین بخش کوچک هم باعث شگفتی و هیجان بازدید کنندگان است. در سفرتان به شهر پانجین می‌توانید از پرواز فرودگاه‌ها، اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و توک توک‌ها که وسایل نقلیه‌ی کم سرعت با ظرفیت محدود هستند استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید با تهیه بلیط‌هایی که حمل و نقل هم انجام می‌دهند از سفر تان لذت ببرید.

تنوع زیستگاهی پانجین

ساحل سرخ بیشتر از ۲۶۰ نوع پرنده و همچنین ۳۹۹ حیوان وحشی دارد. دو نوع از پرندگانی که در این ساحل زندگی می‌کنند و در حال منقرض شدن اند، کاکایی ساندرز و درنای قرمز هستند. این  دو نوع پرنده در حال حفاظت هستند که تا جایی که می‌توان از انقراض آنها جلوگیری کرد. این ساحل در مسیر مهاجرت پرندگان قرار گرفته است. پانجین محیط زیست خوبی برای پرندگان است؛ آنها می‌توانند از طبیعت انحصاری پانجین استفاده کنند و به خوردن ماهی‌ بپردازند.

غذای اصلی ساحل سرخ چین

غذاهای محبوب ساکنان ساحل سرخ چین، برنج و ماهی است. برنج نیم دانه ساحل سرخ کیفیت بسیار بالایی دارد به طوری که این برنج، در سال ۲۰۰۸ در المپیک زمستانی پکن به عنوان برنج رسمی منطقه شناخته شد.

ساحل سرخ چین

مشاغل مردم ساحل سرخ

ساحل سرخ جایگاه میدان ‌نفتی لیائو هم هست که بزرگترین میدان نفتی چین محسوب می شود.  فعالیت‌های نفتی درآمد خوبی برای مردم چین و منطقه دارد، پرورش ماهی و کشاورزی در مزارع برنج نیز از مشاغل اصلی مردم ساحل سرخ می باشد. متاسفانه این مشاغل در رقابت با حیات وحش هستند و تهدید بسیار جدی برای طبیعت محسوب می شوند.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها