از کدام جاذبه‌ های بیروت دیدن کنیم؟

از کدام جاذبه‌ های بیروت دیدن کنیم؟

حالا نوبتی هم باشه نوبت معرفی جاذبه های بیروت است. بیروت یکی از برجسته‌ترین بنادر شرق مدیترانه است. این شهر ساحلی زیبا، پایتخت کشور لبنان است. بیروت با اینکه در طول تاریخ دستخوش آسیب‌های بسیاری از جنگ‌های داخلی بوده است اما همچنان از جاذبه‌های دیدنی متعددی نظیر سواحل زیبا، حمام‌های رومی، موزه ملی بیروت، غار شگفت‌انگیز جعیتا، پرواز با بالون و دیگر مراکز تفریحی و دیدنی برخوردار است.

اگر قرار است سفری چند روزه به این شهر هیجان‌انگیز داشته باشید اما نمی‌دانید کدام یک از جاذبه‌های دیدنی آن را در اولویت بازدید قرار دهید. نگران نباشید ما در این مقاله شما را، راهنمایی خواهیم کرد. در اینجا چند مورد از برترین جاذبه‌های دیدنی بیروت آورده شده است:

کاخ شونبرون ؛ پر طرفدار ترین جاذبه کشور اتریش

۱- غار جعیتا

غار جعیتا واقع در ۲۰ کیلومتری شمال بیروت، یکی از شگفتی‌های طبیعت است. این غار اسرارآمیز به طور طبیعی از دو طبقه تشکیل شده است که طبقه‌ها با وجودی که یکی در بالا و دیگری در پایین قرار دارد به طرز شگفت‌انگیزی در بخشی به هم متصل شده‌اند. این غار زیبا طولانی‌ترین غار مرکب خاورمیانه نیز به شمار می‌رود.

جعیتا در حال حاضر یکی از برترین جاذبه های بیروت و جهان عرب است که تقریباً هر گردشگری که به لبنان سفر می‌کند، برای بازدید از آن به بیروت می‌رود.

۲- صخره‌های روشه

صخره‌های روشه در سواحل غربی بیروت قرار گرفته‌اند. این صخره‌ها به نوعی نماد شهر بیروت محسوب می‌شوند و توسط مردم محلی لقب‌های متنوعی نظیر صخره‌های کبوتر، صخره مرگ و صخره عشق گرفته‌اند. در کنار این سواحل هتل‌ها، خانه‌ها، مراکز تجاری و کافه‌های بسیاری وجود دارد. از بهترین تفریحات این منطقه می‌توان به تماشاس غروب آفتاب از پشت صخره‌ها، قایق‌سواری و گشت و گذار در خیابان‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های خرید اشاره کرد.

جاذبه های بیروت

اگر به بیروت زیبا سفر کردید، حتماً از صخره‌های روشه بازدید کنید تا یکی از نابترین چشم‌اندازهای طبیعی زمین را با چشمان خود ببینید.

۳- موزه سُرسُق

موزه سرسق زمانی محل سکونت نیکلاس ابراهیم سرسق بوده است و امروزه، کلکسیونی از آثار هنری سنتی و مدرن از هنرمندان قدیمی و معاصر لبنانی است. نه تنها تماشای این موزه و آثار آن شگفت‌انگیز است، بلکه از فضای باز و تراس زیبایی که دارد، به ویژه در فصل تابستان، می‌توان استفاده کرد.

موزه سُرسُق

۴- خرابه‌های بعَلبِک

یکی دیگر از پر بازدیدترین جاذبه‌ های بیروت ، خرابه‌های بعلبک است. این شهر تاریخی مجموعه‌ای عظیم از بقایای شهرهای روم باستان است. بعلبک در ۸۰ کیلومتری شمال غربی بیروت قرار گرفته و امروزه، جزوی از آثار جهانی به ثبت رسیده در یونسکو است. معبد ونوس که معبد یکی از خدایان یونانی است، در این منطقه قرار گرفته که البته امروزه، تنها ویرانه‌‌های آن باقی مانده است. برترین فستیوال‌های بیروت در این منطقه برگزار می‌شود.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها