عجیب ترین و ترسناک ترین معبد جهان کجاست؟

عجیب ترین و ترسناک ترین معبد جهان کجاست؟

چین سرزمین شگفتی هاست. بی شک عجیب ترین و جالب ترین مکان های دنیا را در چین میبینیم. در فهرست شگفتی های چین با عجیب ترین و ترسناک ترین معبد جهان نیز رو به رو میشویم. البته در این معبد با اجساد مومیایی شده و فسیل های عجیب و غریب رو به رو نخواهیم شد. بلکه معماری خاص و بی نظیر آن سبب شگفتی گردشگران شده است. اگر از دور به این معبد نگاه کنید؛ تصور میکنید هر لحظه امکان فرو ریختن آن وجود دارد. اما این بنا حدود ۱۵۰۰ سال قبل ساخته شد.‌ و هنوز هم میزبان گردشگران است. در این مقاله از تاریخ ما شما را با این جاذبه شگفت انگیز آشنا خواهیم کرد.

دسترسی به معبد شوانگ کونگ

معبد شونگ کونگ که به ترسناک ترین معبد جهان شهرت دارد؛ در استان شان شی واقع شده است. برای بازدید از این مجموعه باید حدود ۴۰۲ کیلومتر از شهر بیچینگ این استان فاصله بگیرید.

حالا به یکی از پنج کوه مقدس چین میرسید. این کوه که به نام هونگ شان معروف است؛ منظره بی نظیری دارد. و در کنار آن رودخانه های فصلی و دائمی مختلفی جریان دارد. اما رطوبت هوا نتوانسته است آسیبی به سازه های معبد وارد کند. در ادامه در رابطه با ویژگی های معماری معبد توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد.

ترسناک ترین معبد جهان

معماری به سبک چینی ها

همانطور که اشاره کردیم؛ ترسناک ترین و عجیب ترین معبد جهان به صورت آویزان از کوه مقدس هونگ شان ساخته شده است. بیشترین وزن معبد توسط چوب های باریکی به بدنه صخره ها منتقل میشود. به همین دلیل معلق به نظر میرسد. در دل صخره ها حفراتی وجود دارد؛ که چوب ها در داخل این شیار ها قرار گرفته است.

چوب ها به تنهایی نمی توانند وزن سازه را تحمل کنند. به همین دلیل بر روی دیواره صخره سکو های چوبی تعبیه شده است. این سکو ها میتواند وزن سازه را تعدیل کند. البته در داخل این معبد مجسمه های عظیم آهنی و مسی وجود دارد. که برای بهبود شرایط آنها را در قسمت های ستگی قرار داده اند. تا از ریزش سازه جلوگیری کنند.

عجیب ترین نکته این معبد طول عمر آن است با وجود اینکه در چین انواع بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله رخ میدهد؛ اما معبد ترسناک حدود ۱۵۰۰ سال است که سرپاست.

آشنایی با معبد بهشت پکن

در داخل معبد چه میگذرد

داخل معبد متشکل از ستون ها ، مجسمه ها و راهروهای تو در تو چوبی است. دو ساختمان به صورت شمالی و جنوبی داخل معبد را تشکیل می دهند. هر دو ساختمان شمالی و جنوبی سه طبقه و دارای سه سالن هستند. در این سالن ها مجسمه های مربوط به ادیان قدیمی چین نگهداری می شوند.

ترسناک ترین معبد جهان

سالن ها با پرتوهای متقاطع چوب بلوط در صخره لنگر انداخته اند و به صورت شاخه های بریده شده در صخره شکاف ایجاد کرده اند.

در ساختمان شمالی مجسمه های مربوط به ادیان بودیسم، تائویسم و کنفوسیوس مانند گوتاما بودا، لائو زی و کنفوسیوس نگهداری می شود. در ساختمان جنوبی نیز یک سالن به نام “غرش رعد و برق” وجود دارد که به دین بودیسم مربوط می باشد و گفته شده که گوتاما بودا در این سالن، اصول دین بودا را با صدایی شبیه به غرش رعد و برق تفسیر می کرده است و به همین دلیل به این اسم نامگذاری شده است.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها