از خانه مقدس حقیقت پاتایا چه می  دانید !

از خانه مقدس حقیقت پاتایا چه می  دانید!

یکی از مسحور کننده‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند به شهر پاتایا برمی‌گردد؛ همان شهری که خانه مقدس حقیقت پاتایا در آن واقع است. علاوه بر فلسفه‌های خاص ساخت مجسمه‌ها و بخش‌های مختلف این معبد مقدس، نوع و چگونگی استفاده از ابزار آلات چوبی برای مقاومت در برابر نور آفتاب و بادهای شدید است که این بنا را دیدنی‌تر کرده است.

این بنای خاص، دیدگاه و تفکر تایلندی را نشان می‌دهد.‌ با تماشای این بنا می‌توانید رابطه‌ی جهان و زندگی را درک کنید و گریزی به مسئولیت‌های انسان و هدف خلقت از آفرینش آن بزنید. تاریخ ما در این مطلب به یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های دنیا اشاره می‌کند که مطالعه‌ی آن‌را بشدت توصیه می‌کنم.

خانه مقدس حقیقت پاتایا

خانه‌ی مقدس حقیقت پاتایا توسط Lek Viriyaphant در سال ۱۹۸۱ بنا شده است. این معبد چوبی مقدس که از آن به‌عنوان “بنای شگفت‌انگیز بهشت بر زمین” یاد می‌کنند به بودایی‌ها اختصاص دارد. آنها برای این معبد برنامه‌های مختلف و جالبی دارند؛ این پروژه تکمیل شده بنظر می‌رسد اما با توجه به برنامه‌هایی که بودائیان برای آن طرح‌ریزی کرده‌اند، تکمیل آن به احتمال زیاد تا سال ۲۰۵۰ به طول می‌انجامد. این معبد مقدس از سالن‌های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از آنها به موضوع خاصی مرتبط است؛ در ادامه به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت.

سالن منشاء

اولین سالن این خانه‌ی مقدس، سالن منشا نام دارد. در این سالن می‌توانید مجسمه‌های چوبی کوچک و بزرگی را ببینید‌ که به‌عنوان نمادی از “منشا حیات” قرار داده‌ شده‌اند. وجود عناصر دیگری مانند خاک، باد، آتش، آب، زمین و ستاره‌ها را نیز می‌توانید احساس کنید.

خانه مقدس حقیقت پاتایا

جزیره مرجان پاتایا

سالن مهر پدری و مادری

این سالن نشان‌دهنده‌ی عشق و مهربانی بین والدین و فرزندان است. حکاکی‌ها نشانگر این هستند که ابتدا والدین محبت و عشق خود را به فرزندان منتقل می‌کنند؛ سپس در سال‌های بعد که فرزندان بزرگتر می‌شوند این عشق و مهر و محبت را به والدین تقدیم می‌کنند.

سالن عشق، فداکاری، بخشش، مهربانی

در آیین بودا، افرادی که می‌خواهند به نزدیکان بودا تبدیل شوند باید از صفات خاصی برخوردار باشند. مثلا محبت به دیگران، فداکاری، خدمت به دیگران و عشق ورزی را به خوبی آموخته باشند. در این سالن، نمادی از عشق، محبت و مهربانی را خواهید دید.

خانه مقدس حقیقت پاتایا

سالن دوری از خودخواهی

سالن میانی معبد، نمادهایی از هوس ها و امیال دنیوی را دارد که به زیبایی، دوری از خودخواهی و محبت به دیگران را هم در کنار آن به نمایش گذاشته است. در سالن میانی خانه مقدس حقیقت پاتایا نمادی از بهشت و جهنم را به تصویر کشیده است و افرادی که از امیال و هوس های دنیوی پیروی می کنند، در بخش جهنم و افرادی که از خودخواهی دوری می کنند، در بخش بهشت قرار دارند.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها