از پل دستان خدا ویتنام چه میدانید؟

از پل دستان خدا ویتنام چه میدانید؟

ویتنام یکی از کشورهای پیشرفته جهان است. اما صنعت معماری در این کشور پیشرفت بیشتری نسبت به سایر صنعت ها داشت. به همین خاطر در این کشور با پل ها و ساختمان هایی منحصر به فرد رو به رو هستید. اگر علاقمند به معماری و شهرسازی باشید؛ حتما نام پل دستان خدا در ویتنام را شنیده اید. این پل در شهر دانانگ واقع شده است. این شهر به دلیل قرار گیری در کنار رودخانه هان، پل های منحصر به فردی دارد. اما ما در این مقاله از تاریخ ما شما را با پلی زیبا که به دستان خدا معروف است آشنا میکنیم.

دلایل نام گذاری پل

طراح و معمار این پل زیبا، آن را در میان دو دست غول پیکر ساخته است. مسیری که در میان این پل طی میکنید بسیار زیبا و با چشم اندازی بینظیر از رودخانه است. همین زیبایی و لطافت فضا سبب جذب گردشگران شده است. کسانی که بر روی پل قدم زده اند بیان میکنند که هنگام راه رفتن بر روی پل خود را به خدا نزدیک تر دیدند. انها تصور میکردند که خود را به دستان خدا سپرده اند. پس خدا حافظ و نگهدار انهاست. فلذا در طول زمان های مختلف این پل به دستان خدا معروف شد.

پل دستان خدا ویتنام

پنج دلیل برای سفر به فونگ نهای ویتنام

چشم انداز پل

پل دستان خدا  با ارتفاعی نزدیک به ۱۴۰۰ متر دارد‌. این پل زیبا دارای چشم اندازی پانوراما از مناظر با شکوه رودخانه هان است. در طی قدم زدن بر روی مسیر ۱۵۰ متری پل میتوانید از چشم اندازی زیبا از شهر لذت ببرید. بسیاری از عکاسان و هنرمندان این پل نمادین را برای عکاسی های خود انتخاب میکنند. و از جاذبه های گردشگری مهم ویتنام محسوب میشود.

طراحان پل طلایی

طراحی این پل زیبا را گروه معماری چشم انداز TA بر عهده داشته است. طراحان این پل می گویند که هدف از ساخت این پل القا این حس روحانی به بازدیدکننده است که انگار این پل بر دستان خدا قرار گرفته است. البته شواهد حاکی از ان است که معماران در انجام وظیفه خود بسیار موفق بودند.

منبع زعفرانیه
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها