نوشیدن روزانه چای کامبوچا ، تضمین سلامتی برای شما

نوشیدن روزانه چای کامبوچا، تضمین سلامتی برای شما

امروزه به واسطه اطبا و دانشمندان، نوشیدنی‌های بسیاری وجود دارند که برای سلامتی بدن بسیار مفید هستند؛ یکی از این نوشیدنی‌ها چای کامبوچا است. تاریخچه این نوشیدنی پرفایده به پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. در حقیقت این نوشیدنی محصول بدست آمده از چای سبز یا چای سیاه مخمر شده است. این چای در ابتدا توسط چینی‌ها کشف و تولید شد و سپس به بازار جهانی راه یافت. به هنگام مصرف این نوشیدنی پرخاصیت بهتر است کمی احتیاط کنید چرا که استفاده‌ی سوء آن باعث آسیب رساندن به سیستم ایمنی بدنتان خواهد شد.

خواص چای کامبوچا برای بدن

بسیاری از سمومی که از طریق خوردن مواد غذایی و تنفس کردن به بدن انسان راه پیدا می‌کنند، توسط اسید گلوکرونیک موجود در کبد انسان از بین می‌روند. اما سبک زندگی جدید، افزایش آلودگی هوا، استفاده زیاد از مواد غذایی کنسرو شده و مانده باعث شده تا میزان سمومی که روزانه وارد بدن می‌شود رفته رفته افزایش پیدا کند، به همین دلیل میزان دوز طبیعی اسید گلوکرونیک قادر به پاکسازی بدن نخواهد بود. اما طبق بررسی‌های انجام گرفته در خواص چای کامبوچا، محققان دریافته‌اند که این نوشیدنی شامل درصد قابل توجه‌ای از اسید گلوکرونیک است و مصرف درست آن به دفع سموم بدن می‌پردازد.

همچنین این چای در درمان و کنترل بیماری‌هایی نظیر کبد چرب، قند خون و دیابت، ام اس، پوکی استخوان، قلب، تیروئید و فشارخون و… نقش بسزایی دارد.

موانع مصرف چای کامبوچا

از آنجایی که اطلاعات دقیقی درباره خواص این چای در دوره‌ی بارداری وجود ندارد، توصیه می‌شود تا خانم‌های باردار و شیرده از این محصول استفاده نکنند. همچنین باید از مصرف نوشیدنی کامبوجا برای نوزادان و کودکان جدا خودداری شود. به این دلیل که این نوشیدنی دارای خاصیت اسیدی بالای است بهتر است بعد از مصرف آن دندان‌ها را مسواک کنید تا از از بین رفتن مینای دندان خود جلوگیری کنید. در نهایت افراد مبتلا به اچ آی وی نباید از این چای استفاده کنند زیرا ممکن است سیستم ایمنی بدنشان به برخی از باکتری‌های موجود در چای حساسیت نشان دهند. ناگفته نماند که سوء مصرف این نوشیدنی خطر ابتلا  به بیماری‌های کلیوی را افزایش می‌دهد.

طریقه مصرف نوشیدنی کامبوچا

چای کامبوچا همانطور که بارها در بخش های قبل مطرح شد سرشار از مواد مغذی و معدنی است. شما می توانید این نوشیدنی سالم را به تنهایی و با شکر میل کنید اما اگر دوست دارید برای طعم دار کردن آن می توانید مواد دیگری را نیز به نوشیدنی خود بیافزایید. نوشیدنی کامبوجا با طعم بلوبری و زنجبیل با وانیل، لیموناد زنجبیلی کامبوجا، نوشیدنی کامبوجا با طعم توت فرنگی و ریحان، نوشیدنی کامبوجا با طعم تمشک و لیمو ترش، لیموناد کامبوجا، نوشیدنی کامبوجای قهوه، نوشیدنی کامبوجا با طعم پرتقال، نوشیدنی کامبوجا و آب هویج، نوشیدنی کامبوجا و هلو و.. از جمله ترکیبات خوشمزه با چای کامبوچا هستند. شما باید در مقدار مصرف روزانه نوشیدنی کامبوچا هوشیار باشید و از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید. پزشکان توصیه می کنند روزانه بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی لیتر یا دو تا سه لیوان از نوشیدنی کامبوچا میل کنید.

منبع مارکت سنتر
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها