سیگار برگ کوبا ، معروف ترین سیگار برگ جهان

سیگار برگ کوبا، معروف ترین سیگار برگ جهان

شاید برای شما هم جالب بوده باشد که در بیشتر فیلم‌های گانگستری، نقش اصلی فیلم همیشه سیگار برگ کوبا بر لب دارد و به عنوان بخشی از شخصیت خود از آن استفاده می‌کند. درواقع استفاده از سیگار برگ در صنعت سینمای هالیود باعث شده تا مصرف کنندگان سیگار در دنیا به ویژه در میان ثروتمندان رفته رفته افزایش پیدا کنند. امروزه سیگار کوبا به عنوان معروف ترین سیگار برگ جهان شناخته می‌شود.

ترکیبات این محصول از تیکه‌های خشک شده‌ی تنباکو گرفته شده که در درون برگ‌های بزرگ و مخصوص بهم پیچیده شده است. اگرچه پیشینه‌ی دقیقی درباره شروع مصرف سیگار در جهان وجود ندارد اما مستنداتی موجود است که ثابت می‌کند در قرن دهم افرادی بودند که برگ‌های تنباکو را به شکل سیگار درآورده و می‌کشند.

تاریخچه مصرف سیگار برگ

در زمان گذشته گیاه توتون و تنباکو در ابتدا توسط ساکنین جزایر کارائیب کشت می‌شد. در آن زمان فردی به نام  کریستوفر کلمب اولین کسی بود که باعث آشنایی اروپاییان با گیاه تنباکو شد. این کاوشگر ایتالیایی در سفر خود به جزیره هیسپانیولا با برگ‌های پهن خشک شده‌ای روبه رو شد که دارای بوی بسیار خوبی بود. در حقیقت جلب توجه این کاوشگر به رایحه این گیاه نقطه‌ی عطفی در تاریخچه ایجاد سیگار در دنیا بود. بعد از این اتفاق اسپانیایی‌ها به سرعت به کاشت و پرورش این گیاه پرداختند و اولین کارخانه‌ی تولید سیگار در دنیا را ایجاد کردند. به ترتیب کشورهای آمریکای شمالی، کوبا و ایالت متحده از جمله مناطقی بودند که بطور جدی به صنعت تولید سیگار پرداختند.

اندازه و شکل سیگار برگ

سیگارهای برگ با توجه به نوع شکل و اندازه‌شان در دسته‌های متنوعی قرار می‌گیرند. در مجموع به اطلاعاتی نظیر شکل و اندازه سیگار برگ، “ویتولا” گفته می‌شود. در واقع برای اندازه گیری سیگار برگ کوبا از میزان قطر حلقه‌های سیگار و طول آن استفاده می‌شود. این محصول اغلب در طول‌هایی به اندازه میلی متر، سانتی متر و اینچ یافت می‌شوند.

تفاوت سیگار برگ با سیگار معمولی

بو و مزه سیگار های معمولی باهم دیگر چندان تفاوتی ندارند و وزن یا سبکی و سنگینی آن ها معیار انتخاب است. سیگارهای برگ برخلاف سیگار طعم و رایحه های متفاوتی دارند، سیگار برگ کوبا را می توان با طعم های آلبالو، وانیل، قهوهٔ ساده و موکا و… خریداری کرد. از دیگر تفاوت های سیگار با سیگار برگ تفاوت در اندازه است، سیگارهای معمولی از نظر طولی چندان تفاوتی ندارند و ممکن است گاهی از نظر قطر فرق داشته باشند. سیگارهای برگ ممکن است در قطر ها و طول های گوناگونی تولید شوند.

حتی طریقه مصرف سیگار با سیگار برگ متفاوت است در مورد سیگار معمولی، فیلتر آن را میان لب ها گذاشته و پک های عمیقی کشیده و دود را وارد ریه می کنید. سیگار برگ برخلاف سیگار های معمولی مجددا قابل استفاده هستند، یعنی اگر آن را خاموش کنید می توانید با استفاده از قیچی‌های مخصوص سر سیگار برگ را برش داده و دوباره روشن نمایید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها