جاذبه ها و تفریحات جزیره هنگام در جنوب ایران

جاذبه ها و تفریحات جزیره هنگام در جنوب ایران

بدون شک جاذبه‌های دیدنی جنوب هر بیننده‌ای را شیفته و مجذوب خود می‌کند. یکی از این جاذبه‌ها، جزیره‌ی هنگام است. این جزیره فاصله کمی تا جزیره قشم دارد، به همین دلیل اکثر گردشگران بعد از بازدید از قشم به جزیره هنگام می‌روند. امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که به هنگام سفر به جنوب، بازدید از جزیره کوچک هنگام را به وقت دیگری موکول ‌کند. چرا که این جزیره سرشار از دیدنی‌های شگفت انگیز است. اگر کنجکاوید تا با مناظر تماشایی و تفریحات جزیره هنگام آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید.

چطور به این جزیره برسیم؟

برای سفر به جنوبی‌ترین جزیره ایران باید ابتدا از طریق هواپیما یا قطار خود را به بندرعباس برسانید و سپس یکی از هتل‌های قشم یا بندرعباس را جهت استراحت به صورت آنلاین رزرو کنید و در نهایت به کمک لنج‌های واقع شده در ساحل بندرعباس خود را به قشم رسانده و از آنجا به همراه قایق‌های ماهی گیری به جزیره هنگام سفر کنید.

جاذبه‌های جزیره هنگام

گردشگران این جزیره کوچک باید بدانند که به هنگام سفر به آنجا از کدام مناطق دیدن کنند تا هیچ یک از چشم اندازها و تفریحات جزیره هنگام را از دست ندهند. بنابراین ما در ادامه شما را با دیدنی‌های این جزیره آشنا می‌کنیم.

سواحل زیبای جزیره هنگام

یکی از بهترین و زیبا‌ترین سواحل ایران در منطقه‌ی هنگام قرار گرفته است. سواحل این منطقه سرشار از ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی است که تماشای هر یک از آنها خالی از لطف نیست. بنابراین به هنگام گردش در این جزیره بازدید از سواحل شگفت انگیزِ درخشان و ساحل نقره‌ای را در برنامه‌های خود قرار دهید. چرا که ساحل نقره‌ای جزیره‌ی هنگام به دلیل وجود ذرات دلربای کانی در میان شن‌های خود جلوه‌ی زیبا و درخشانی را به خطوط ساحلی این جزیره بخشیده است و در کنار آن درخشانی دریای خلیج فارس در شب باعث شده تا ساحل درخشان میان بازدیدکنندگان بسیار محبوب شود.

بازار هنگام

اگر به بازارگردی علاقه دارید، بازار هنگام را از دست ندهید. گردش در این بازار به عنوان تفریحات جزیره هنگام می‌تواند بسیار خوشایند و دلپذیر باشد. چرا که این بازار به همراه دست‌سازه‌های بسیار زیبا از صدف و لباس‌های محلی رنگارنگ نمادی از فرهنگ مردم بومی این منطقه را به همگان نشان می‌دهد.

دلفین های جزیره هنگام

دلفین ها یکی از بامزه ترین حیواناتی هستند که در جزیره هنگام وجود دارند و اگر از ابتدایی بهار تا اواسط اردیبهشت به این منطقه سفر کنید، می توانید دلفین ها را در جزیره هنگام مشاهده کنید. گفته می شود که در این زمان بیش از ۱۲ گونه دلفین وارد خلیج فارس و دریای عمان می شود و جلوه فوق العاده ای به این مناطق می دهند.

جبیر

جبیر یکی دیگر از جانورانی است که در حیات وحش جزیره هنگام وجود دارد. جبیر نوع آهو بومی است که زیبایی فوق العاده ای داشته و با اندازه کوچک و بدن ظریف خود به عنوان یکی از اصلی ترین جانوران حیات وحش جزیره هنگام به حساب می آید. نکته مهم این است که برخلاف آهو که فقط نوع نر آن شاخ دارد، جبیرهای نر و ماده هر دو دارای شاخ هستند و گوش های آن ها معمولاً از آهو بلندتر است.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها