معرفی بهترین خرماهای بوشهر

معرفی بهترین خرماهای بوشهر

کشور ایران یکی از بزرگترین بازارهای صادرات خرما را به خود اختصاص داده است. چرا که هرساله در ایران حدود ۴۰۰ نوع خرما تولید می‌شود که قریب به ۴۰ نوع آن در بوشهر برداشت می‌شود. اما ممکن است برایتان سوال ایجاد شود که از میان ۴۰ نوع خرما، کدام یک بهتر است؟ باید به شما بگوییم که ما در اینجا اطلاعاتی را جمع آوری کردیم تا شما را با بهترین خرماهای بوشهر آشنا کنیم. پس ما را در تور خرما شناسی بوشهر همراهی کنید.

خرمای مضافتی

خرمای مضافتی از بهترین خرماهای بوشهر محسوب می‌شود. این خرما یکی از معروف‌ترین خرماهای ایران است که در هم در بوشهر و هم در خوزستان پرورش داده می‌شود. ظاهر خرمای مضافتی برخلاف دیگر انوع خرما، مرطوب است. بنابراین بهتر است برای دوام طراوات و قوام مزه‌ی این خرما آن را در یخچال و به دور از نور خورشید نگهداری کنید.

خرمای مضافتی

خرمای برهی

خرمای برهی را هم می‌توان در لیست بهترین خرماهای بوشهر قرار داد. طبع این خرما نیز مانند خرمای مضافتی تر است و بافت بسیار نرمی دارد. طعم خوشمزه و شیرین این خرما شبیه به مزه‌ی کارامل بوده و از آن جایی که قند موجود در آن کاملاً طبیعی بوده، بیماران قندی و دیابتی می‌توانند با خیال راحت به مصرف این خرمای خوشمزه بپردازند و از طعم لذیذ آن لذت ببرند.اگرچه که مرکز اصلی تولید این نوع خرما در ایران است اما کشور عراق هم نیز به کاشت نخل این گیاه می‌پردازد. به هنگام سفر به بوشهر می‌توانید خرمای برهی را به عنوان سوغاتی برای شیرین پسندان با خود ببرید.

خرمای پیارم

خرمای مجلل پیارم را می‌توان به عنوان گران قیمت‌ترین و بهترین خرماهای بوشهر یاد کرد. این خرمای گران قیمت و لوکس دارای طعم شیرین شکلات بوده و حاوی مواد معدنی، پتاسیم و پروتئین است. این خرمای پرطرفدار در پیشگیری و درمان بسیاری از امراض از جمله مشکلات عصبی، فشار خون بالا و اختلال تمرکز تاثیر به سزایی دارد.

خرمای پیارم

خرمای انبارا

خرمای انبارا یک خرمای گوشتی است که هسته‌ای کوچک داشته و ظاهر آن بسیار جذاب است. این خرما از طرفداران بسیار زیادی برخوردار بوده و جزو گرانترین خرماهای بوشهر محسوب می‌شود. خرمای انبارا پروتئین فراوانی دارد و افرادی که در باشگاه‌های ورزشی فعالیت می‌کنند می‌توانند از خرمای انبارا در بین رژیم‌های غذایی‌شان استفاده کرده و از پروتئین بالای آن بهره‌مند شوند.

خرمای زاهدی

خرمای زاهدی جزو خرماهای نیمه خشک است که طعم شیرینی داشته و دارای پوستی صاف و براق می‌باشد. این خرما دارای رنگ طلایی مایل به زرد می‌باشد و رنگ آن باعث شده افراد زیادی از آن استفاده کنند. خرمای زاهدی پر از شیره است و از آن برای پخت و پز و مصارف خوراکی مختلفی استفاده می‌شود. این خرما در اواخر دوره پرورش خرما برداشت شده و چون ظاهر شیکی دارد، سوغاتی فوق العاده‌ای می‌باشد. خرمای زاهدی به عنوان یک ذخیره مواد غذایی عالی در فصولی که محصولات خوراکی کمیاب است استفاده شده و از دیرباز تاکنون جزو خرماهای محبوب بوشهر بوده است.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها