معرفی کامل شرکت ناسا

معرفی کامل شرکت ناسا

شرکت ناسا (NASA) به عنوان یک سازمان ابرقدرت فضایی در دنیا شهرت دارد. این سازمان بزرگ در سال ۱۹۵۸ در کشور آمریکا تاسیس شده و از آن زمان به فعالیت در حوزه‌های مختلف فضایی و اکتشافات علمی در این حوزه می‌پردازد. این شرکت در عصر حاضر به علت وجود دانشمندان رده بالای علمی توانسته مرزهای علمی متعددی را در زمینه‌ منظومه شمسی و کهکشان‌ها گسترش دهد، به همین خاطر از این نظر در میان بسیاری از کشورهای دنیا مورد تائید قرار گرفته است. اگر به خوندن مطالبی درباره‌ی این ابر سازمان علاقه دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا این مقاله را از دست ندهید.

تاریخچه شکل گیری ناسا

همانطور که گفته شد شرکت ناسا در سال ۱۹۵۸ با حکم دوایت آیزنهاور، رئیس جمهور اسبق آمریکا، با شعار (منفعت برای همه) در این کشور شکل گرفت. در واقع هدف از تاسیس این سازمان فضایی، گردآوری دانشمندان غیر نظامی از سراسر جهان و پژوهش در زمینه‌های مختلف کیهانی است. اگر چه که قبل از ایجاد این موسسه، شرکتی به نام ناکا (NACA) در سال ۱۹۱۵ با همین هدف شکل گرفت اما طولی نکشید که موسسان این مجموعه تصمیم گرفتند تا برای ارتقا سطح کیفی مطالعات خود، به ادغام تیم مهندسی ناکا و ناسا بپردازند.

بنابراین از آن پس مهندسان این مجموعه با کمک متخصصین فضایی ناسا به همکاری باهم به انجام پروژه‌های بسیار مهمی در طی ۶۰ سال گذشته پرداختند. طبق آخرین سرشماری در سال ۲۰۱۳،  تعداد کارمندانی که در این سازمان فعالیت می‌کنند به ۱۸۰۰۰ نفر می‌رسد.

پروژه‌های شرکت ناسا در ۶۰ سال اخیر

این شرکت بزرگ بلافاصله بعد شروع فعالیت‌های خود موفقیت‌های بیشماری را در زمینه‌‌های مختلف هوا و فضا کسب کرده است که ما در اینجا بدون در نظر گرفتن زمان انجام‌شان تعدادی از آن‌ها را نام می‌بریم. برخی از پروژه‌های موفقیت آمیز شرکت ناسا عبارتند از: پروژه عظیم مرکوری، پرتاب کاوشگران وویجر به فضا، فضاپیماِ پایونیر،  تلسکوپ فضایی هابل، بررسی زهل و قمر آن با فضاپیما کاسینی – هویگنس، فرستادن اولین انسان به فضا در پروژه آپولو، تاسیس ایسگاه‌های فضایی و… بسیاری از دستاورد‌های موفق دیگر که مطالعه آن را به عهده خودتان قرار می‌دهیم تا درصورت علاقه به مطالعه درباره‌ی آنها بپردازید.

برنامه‌های آتی شرکت ناسا

پروژه‌های آتی شرکت ناسا با هدف بازگشت مجدد به ماه و کاوش‌های بیشتر در سطح مریخ انجام خواهد شد. تلسکوپ فضایی جیمز وب نیز پروژه مهم دیگریست که قرار است به زودی جانشین هابل شود اما ناسا چند بار ارسال آن را به تعویق انداخته است اما پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ این تلسکوپ عظیم در مدار قرار بگیرد. شاید هدف بلند مدت‌تر ناسا فرستادن انسان به مریخ و سکونت در آنجا باشد. هدفی که چالش‌های بسیاری بر سر راه آن وجود دارد. از انجام سفری ۶ تا ۹ ماهه تا فراهم کردن شرایط اقامت در سطح مریخ چالش‌هایی هستند که به این زودی‌ها هیچسازمان فضایی نمی‌تواند آن‌ها را رفع کند.

میدواریم در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات جذابی را درباره این سازمان جهانی و فوق العاده پیشرفته به شما عزیزان شرح داده باشیم. ما تمام تلاش خود را کردیم تا این مطلب مورد توجه دوست داران و علاقمندان هوا و فضا قرار گرفته باشد. از این که همراه ما بودید سپاسگزاریم. شما عزیزان می‌توانید برای پرسش سوالات و درج نظرات خود از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در ارتباط باشید.

منبع الی گشت مجله دیجی کالا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها