شرایط ویزای کار فنلاند برای ایرانیان

شرایط ویزای کار فنلاند برای ایرانیان

برای هموطنان عزیزی که به دنبال دریافت ویزای کار فنلاند هستند، می‌خواهیم مقاله‌ای تحت عنوان شرایط ویزای کار فنلاند برای ایرانیان ارائه دهیم. فنلاند کشوری منحصر به فرد با تعداد زیادی مکان زیبا برای بازدید است. توریست‌ها عاشق مردم و طبیعت بکر این کشور هستند. گفته می‌شود که فنلاندی‌ها از صمیمی‌ترین مردمان جهان هستند و مهربانی و مهمان نوازی آنها باعث می‌شود شما مایل باشید دوباره به آن برگردید.

فنلاند با دریاچه‌های بیشمار زیبا و جنگل‌های سبزش مشهور است. در کل، این کشور ۱۸۸۰۰۰  دریاچه دارد. بزرگترین دریاچه آن سایما است که ۴۴۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. فنلاند کاملاً به کیفیت آب، آبراهه‌ها و رودخانه‌های خود افتخار می‌کند. این کشور در شمال اروپا و در منطقه اسکاندیناوی واقع شده است. واحد پول آن یورو است و دو زبان فنلاندی و سوئدی زبان رایج شهروندان آن محسوب می‌شوند.

کسانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای کار به کشور فنلاند می‌آیند، می‌توانند بدون اخذ ویزای کار فنلاند به جستجوی شغل مناسب خود در آن بپردازند و بعد از پیدا کردن شغل مناسب به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند. اما اگر فردی از کشوری خارج از اتحادیه اروپا، برای کار به فنلاند بیاید، باید ابتدا اجاز اقامت و سپس ویزای کار فنلاند را دریافت نماید. در مقاله پیش رو کشور فنلاند را بشتر خواهید شناخت و همینطور شرایط ویزای کار فنلاند برای ایرانیان را نیز بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مشخصات کلی کشور فنلاند

در این بخش آنچه لازم است درباره کشور فنلاند بدانید وجود دارد.

  • نام رسمی: جمهوری فنلاند
  • واقع در: شمال اروپا_منطقه اسکاندیناوی
  • جمعیت: ۴/۵ میلیون
  • پایتخت: هلسینکی
  • شهرهای مهم: اسپو، تامپره، وانتا، اولو، تورکو
  • مساحت: ۳۳۸ کیلومتر مربع
  • زبان رسمی: ۹۳ درصد فنلاندی و حدود ۶ درصد سوئدی
  • واحد پول: یورو

شرایط کار در فنلاند

یک تبعه خارجی در فنلاند که مایل به استخدام است نیاز به اجازه اقامت دارد که قبل از ورود به فنلاند از طریق سفارت فنلاند در خارج از کشور درخواست می‌شود. کارآفرینی خصوصی یا انجام یک حرفه در فنلاند نیاز به اجازه اقامت جداگانه برای کارآفرینان دارد. اجازه اقامت برای کارمندان یا کارآفرینان کشورهای عضو اتحادیه اروپا لازم نیست.

شرایط ویزای کار فنلاند برای ایرانیان

شهروندان اتحادیه اروپا می‌توانند در صورت ادامه کار حداکثر سه ماه در فنلاند آزادانه کار کنند. پس از آن، آنها باید حق اقامت خود را در فنلاند ثبت کنند، اما نیازی به اجازه اقامت ویژه ندارند.

افرادی که شهروند کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند و  درخواست کار در فنلاند را دارند، به پیشنهاد کار از سوی کارفرمایان فنلادی نیاز دارند. قانون اتحادیه اروپا برای صدور چنین پیشنهادی این است که آگهی شغل مورد نظر از سه هفته تا سه ماه روی سایت کاریابی اتحادیه اروپا بماند، اگر هیچ داوطلبی از شهروندان ۲۸ کشور عضو اتحادیه برای انجام آن وجود نداشت، سپس به اتباع خارجی توصیه شود.

کار در فنلاند برای ایرانیان

اگر می‌پرسید شرایط ویزای کار فنلاند برای ایرانیان چیست؟ باید بدانید که هر متقاضی ایرانی برای کار در فنلاند نیاز است علاوه بر اخذ ویزای کار فنلاند، پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای فنلاندی را نیز داشته باشد. ایرانیانی که موفق به اخذ ویزای کار فنلاند شوند و بتوانند رزومه کاری خود را بالا ببرند از مزایای سودمند قوانین کار این کشور بهره‌مند خواهند شد. کار در فنلاند برای ایرانیان می‌تواند اقامت دائم، اقامت اروپا و همینطور اخذ ویزای شینگن را به دنبال داشته باشد.

لیست کشورهایی که ایرانی‌ها بدون ویزا می‌توانند سفر کنند.

انواع اقامت در فنلاند

پیش از آنکه برای اقامت یا تحصیل در کشور فنلاند یا کشورهای دیگر تصمیمی بگیرید، توصیه می‌کنیم با انواع ویزاهای ورود و اقامت در آن کشور آشنا شوید. در ادامه فهرست ویزاهای کوشر فنلاند را مطالعه کنید:

  • ویزای تک ورودی: این نوع ویزا تنها اجازه یکبار ورود به کشور را به شما خواهد داد. مدت زمان اعتبار آن در یک دوره ۱۸۰ روزه، ۹۰ روز است.
  • ویزای دوبار ورود: این نوع ویزا به دارنده اجازه دوبار ورود به فنلاند را می‌دهد. مدت زمان اعتبار برای هر دوره ۱۸۰ روزه ممکن است ۹۰ روز در منطقه شنگن باشد.
  • ویزای چند ورودی: این ویزا به دارنده اجازه چند بازدید متوالی از منطقه شنگن را می‌دهد و حداکثر پنج سال اعتبار دارد. کل مدت اقامت برای این ویزا هم ممکن است در هر دوره ۱۸۰ روزه ۹۰ روز باشد.
  • ویزای ترانزیت: این نوعی ویزای کوتاه مدت است و تنها ۲۴ ساعت اعتبار دارند. یعنی دارندگان آن تنها مجاز به رفت و آمد در محوطه فرودگاه هستند تا به پرواز بعدی خود برسند.

لازم است بدایند کشورهای افغانستان، اتیوپی، عراق، ایران، نیجریه، پاکستان، سومالی، سریلانکا، غنا و… نیاز به ویزای ترانزیت دارند.

چه روش‌هایی برای کار در فنلاند وجود دارد؟

در این مقاله از شرایط ویزای کار فنلاند برای ایرانیان ، توضیح دادیم که قانون کلی اتحادیه اروپا برای قبول نیروی کار خارجی این است که شغل پیشنهادی باید از سه هفته تا سه ماه در سایت کاریابی اتحادیه آگهی گردد تا مطمئن شوند شهروندی از شهروندان ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا به آن نیاز ندارد. در این صورت سازمان‌ها می‌توانند نیروهای مورد نظر را از تابعین خارجی به خدمت بگیرند.

داوطلبان کار در فنلاند از طرق زیر می‌توانند اقدام کنند:

  • رسانه‌های اجتماعی
  • کمیسیون اروپا
  • خدمات جستجوی آنلاین
  • سایت‌های کاریابی از جمله: Jobs in Helsinki ، Oikotie، Reed

شرایط ویزای کار فنلاند برای ایرانیان

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار فنلاند

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری فنلاند به دو دسته تقسیم می‌شود:

  1. دعوت نامه کاری: نیاز سوابق تحصیل و کار، مهارت‌های ویژه و دانش زبان دارید
  2. مراجعه به سفارت: نیاز به دعوت نامه کاری، تمکن مالی، محل سکونت و برنامه سفر دارید

متقاضیان کار در کشور فنلاند، قبل از هرگونه اقدامی برای سفر، باید درخواست خود را به صورت اینترنتی ثبت کنند. بعد از آن باید طی یک بازه زمانی سه ماهه  منتظر بمانند تا از طرف سفارت برای مصاحبه خوانده شوند. سپس فرم TEM054 توسط کارفرما پرو امضا و به همراه دیگر مدارک لازمه به سفار تحویل داده می‌شود. باید بیان شود که اجازه اقامت از سوی کارفرما درخواست داده نمی‌شود.

شرایط دریافت اقامت فنلاند چگونه است؟

کشور فنلاند دارای یک کد هویتی ۱۱ رقمیست که از طریق آن می‌تواند هویت کامل اشخاص مورد نظر را شناسایی کند. مقامات دولتی و برخی از شرکت‌های خصوصی می‌توانند از طریق این کد تمام مشخصات شما از قبیل تاریخ تولد، وضعیت تاهل، ملیت و… را به دست بیاورند. همچنین از طریق آن می‌توان تمام سوابق پزشکی، اطلاعات آموزشی، جریمه‌های پلیس و… را نیز مشاهده کرد.

اگر شما قصد دارید بیش از یک سال در فنلاند بمانید، باید برای اخذ دائمی این کد اقدام کنید. اگر هم کمتر از یک سال در آنجا ماندید می‌توانید در مواقع خاص کد را درخواست کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها