راهنمای سفر به مسقط

راهنمای سفر به مسقط

مسقط پایتخت کشور عمان و مرکز استان مسقط است. کشور عمان در شرق شبه جزیره‌ی عربستان قرار دارد و سواحل آن متصل به دریای عمان می‌باشد. مسقط در طول تاریخ به خاطر بنادر و تجارت اهمیت زیادی داشته، به طوری که پل ارتباط تجاری بین کشورهایی چون ایران، هند، چین، عربستان و… بوده است. راهنمای سفر به مسقط در این مقاله پایتخت عمان را از جهت گردشگری مورد بررسی قرار می‌دهد. شما در ادامه‌ی مقاله شاهد یک مکان هیجان‌انگیز و خاص برای سفر خواهید بود.

مختصری در مورد مسقط

مسقط در لغت به معنای محل سقوط می‌باشد. احتمال می‌رود به تجارت، رفت و آمد کشتی‌ها و لنگر انداختن‌ اشاره داشته باشد. شهر مسقط مرکب از سه بخش است: خود مسقط که کاخ سلطنتی در آن قرار دارد، بخش دیگر که مطرح نام دارد. مطرح روستای ماهیگیری و پر از بازارهای تو در تو است. بخش دیگر راوی نامیده شده که به عنوان مرکز تجاری و سیاسی شهر معروف است.

راهنمای سفر به مسقط باید این نکته را گوشزد کند که، مسقط شهری غنی و مرفه است. ارز آن که ریال عمان نام دارد یکی از باارزش‌ترین ارزها است. شغل بیشتر مردم مسقط تجارت، ماهی‌گیری، نجاری و صناعت است. طلاسازی و نقره سازی را می‌توان از صنایع دستی شهر مسقط نام برد. در مسقط یک روستای ماهیگیری جدید بنا شده. نام این روستا سداب است و خانه‌های این روستا به صورت رایگان در اختیار ماهیگیران قرار گرفته است.

راه‌ و مسیر سفر به مسقط

برای تهیه‌ی ویزای مسقط شما می‌توانید ویزای فرودگاهی و یا ویزای الکترونیکی دریافت کنید. راهنمای سفر به مسقط به شما پیشنهاد می‌دهد ویزای الکترونیک را دریافت کرده، با خیال راحت و بدون هیچ مشکلی سفر کنید. همچنین شما می‌توانید از تهران، کیش و جزیره‌ی قشم به شهر مسقط پرواز مستقیم داشته باشید. لازم به ذکر است که امکان سفر دریایی با کشتی برای شما میسر است. پس می‌توانید از طریق یکی از بندرهای جنوبی وارد شهر مسقط شوید.

آب و هوای مسقط

به طور کلی آب و هوای مسقط گرم و شرجی است و این گرما در فصل‌های گرم سال بیشتر احساس می‌شود. بهترین زمان سفر به مسقط فصل زمستان است. همین موضوع سبب شده میزان گردشگران زمستانه‌ی مسقط بیش از سایر فصل‌ها باشد. طبیعتا در این زمان قیمت‌ هتل‌ها و تورها به خاطر تقاضای زیاد بیشتر می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری در شهر مسقط

مسقط کشوری آرام و روح‌نواز است و مردمی خون‌گرم و مهمان دوست دارد. سواحل زیبای مسقط، هتل‌های بین‌المللی، رستورا‌ها و کافه‌های مدرن در کنار آثار تاریخی باقی مانده از چند هزار سال گذشته قطعا برای شما سفر دلچسبی خواهد ساخت. راهنمای سفر به مسقط شما را با مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مسقط آشنا می‌سازد.

راهنمای سفر به مسقط

کاخ سلطنتی قصرالاعلم

کاخ قصر الاعلم، در خیابان قصر الاعلم و در بالای یک بندر بلند قرار دارد. در حال حاضر این کاخ زیبا و با شکوه دفتر سلطان قابوس، پادشاه عمان است و توسط دو کاخ دیگر به نام‌های قلعه الجلالی و قلعه المیرانی محافظت می‌شود. توریست‌ها اجازه‌ی ورود به این کاخ را ندارند اما می‌توانند مقابل در ورودی ایستاده و عکس بگیرند. قدمت قلعه‌های المیرانی و جلالی به سال ۱۵۸۰ باز می‌گردد.

این دو قلعه در ابتدا به عنوان زندان استفاده می‌شدند اما بعدها کاربری آن‌ها به موزه تغییر پیدا کرده است.

مسجد سلطان قابوس

سومین مسجد بزرگ جهان در مسقط قرار دارد و نام آن مسجد سلطان قابوس است. گردشگران هر روز می‌توانند از ساعت هشت تا یازده صبح از مسجد بازدید کنند. راهنمای سفر به مسقط تذکر می‌دهد، خانم‌ها برای ورود به مسجد باید با حجاب باشد. مسجد سلطان قابوس برای تمام گردشگران، حتی غیر مسلمانان نیز اجزاه‌ی ورود دارد. یکی از دیدنی‌های این مسجد، حضور دومین فرش دستباف بزرگ ایرانی در این مکان است.

پارک ملی القرم

بزرگ‌ترین پارک مسقط القرم یا باغ‌های رز نام دارد. در این پارک یک آبشار مصنوعی بزرگ و شهربازی زیبایی ساخته شده است. در کنار این پارک رستوران هندی به نام ممتاز محل قرار دارد. در منوی این رستوران صد نوع غذا و دسر مختلف چیده شده است. ممتاز محل یکی از معروف‌ترین رستورا‌های شهر مسقط است.

در آخر این بخش، راهنمای سفر به مسقط  چند مورد از مکان‌های مهم گردشگری را به اختصار نام می‌برد، شما می‌توانید با یک سرچ ساده آ‌نها را روی نقشه پیدا کنید: دیوار مسقط، الخیران، باشگاه دریایی بندر روضه، باشگاه غواصی عثمان، موزه‌ی عمان، موزه‌ی اسکناس و سکه‌ی عمان، بیت جزیره، بیت فرسا، بیت السید ادر، بیت الزبیر، ساحل الحبصه و..

غذاها و خوراکی‌های معروف مسقط

باید به شما بگوییم هزینه‌ی خورد و خوراک در مسقط ارزان است. وقتی به مسقط سفر می‌کنید حتما از غذاهای لذیذ و سنتی آنجا بچشید. شوا نوعی گوشت بریان است که پخت آن دو روز زمان لازم دارد. این غذای لذیذ در مناسب‌های خاص میل می‌شود. حلوایی به نام مسقطی وجود دارد، این حلوای عمانی در ایران نیز محبوب است. از دیگر غذاهای محبوب مسقط می‌توان به مجبوس، هریس، نان عمانی و… اشاره کرد.

راهنمای سفر به مسقط

خرید در شهر مسقط

همان طور که گفته شد مسقط یک شهر تجاری و بازرگانی است. شما به کمک راهنمای سفر به مسقط، به سادگی می‌توانید مهم‌تری مراکز خرید مسقط را بشناسید و از گشت و گذار و خرید کردن در آنها لذت ببرید. یکی ازمعروف‌تری بازارهای مسقط، بازار مطرح است. این بازار دارای بهترین ماهی فروشی‌ها، جواهر فروشی‌ها و مغازه‌های صنایع دستی مسقط است. مرکز خرید مدرن سابکو، مرکز خرید اَوِنیو عمان جزء محبوب‌ترین مراکز خرید در مسقط هستند.

نکات مهم سفر به مسقط

اگر چه مسقط کشوری گران قیمت است اما شما با استفاده از اتوبوس می‌توانید هزینه‌های خود را کاهش دهید. در مسقط پوشش آزاد است اما نیکوتر آن است که پوشش خود را متناسب با فرهنگ مردم مسقط انتخاب کنید و به آداب مردم مسقط احترام بگذارید. با نام بزرگان شهر مسقط مثل سلطان قابوس شوخی نکنید و به آنها احترام بگذارید.

در پایان

راهنمای سفر به مسقط به شما پیشنهاد می‌کند اگر به دنبال سفری متمایز و لوکس هستید، اگر می‌خواهید از کارخانه‌های مهم خارجی دیدن کنید، اگر قصد این را دارید که به یک مکان پر از صلح و آرامش سفر کنید مسقط گزینه‌ی بسیار خوبی برای شما خواهد بود. پس از اخذ ویزای ده روزه یا یک ماهه‌ی سفر به مسقط ماجراجوئی شما آغاز خواهد شد. برای شما سفر خوشی آرزومند هستیم.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها