اختراعاتی که از زمان خود پیشی گرفتند

در دنیای کنونی، فناوری و پیشرفت‌ های علمی و نو آورانه، به تندی در حال پیشرفت هستند و ما را به سمت جهانی پر از ابزارها و فناوری های پیشرفته گسیل می‌کنند. با این حال، تاریخ ثابت کرده است که در گذشته نیز بعضی از اختراعات و لوازم پیشرفته جلوتر از زمان خویش بودند و ابزارهایی وجود داشتند که به علت قدرت و کارایی بیشتر، برای آن دوران، بسیار عجیب و تعجب‌ آور به نظر می‌رسیدند. در این نوشتار، به بررسی بعضی از این وسایل و اختراعات پیشرفته در گذشته پرداخته ایم که به علت عجیب‌ ترین بودنشان، تا به امروز همچنان برای بسیاری از ما، موجب تعجب و شگفتی می باشند.

عجیب‌ترین وسایلی که از زمان خود جلوتر بودند، ممکن است شامل موارد زیر باشند:

۱- آنتیکیت‌های مصری:

باستان‌شناسان و تاریخ‌دانان معتقدند که مصریان باستان در ساخت وسایل مختلف مانند کشتی‌های بزرگ، ساعت‌های آفتابی، ساعت‌های آبی، راه‌آهن‌های دستی و سیستم‌های آبیاری پیشرفته بسیار جلوتر از زمان خود بودند.

۲- کتابخانه الکساندریه:

کتابخانه الکساندریه در مصر یکی از بزرگترین کتابخانه‌های جهان باستان بود. این کتابخانه دارای بیش از ۷۰۰ هزار کتاب بود و از جمله اختراعات جدید آن زمان به شمار می‌رفت.

اختراعاتی

۳- برج خورشید:

برج خورشید یا زیگورات، یک ساختمان باستانی بود که در شهر بابل (نزدیک بغداد امروزی) واقع بود. این برج به ارتفاع ۹۱ متر بلندی رسیده بود و در زمان خود یکی از بلندترین ساختمان‌های جهان بود.

اختراعاتی

۴- پایانه هواپیمایی شهرستان دنفر:

 

پایانه هواپیمایی شهرستان دنفر در ایالت کلرادو در آمریکا، بزرگترین پایانه هواپیمایی جهان است و از جمله اختراعات پیشرفته معماری مدرن به شمار می‌رود.

۵- ماشین‌های هوشمند:

 

ماشین‌های هوشمند، از جمله خودروهای هوشمند و ربات‌های صنعتی، در دهه‌های اخیر توسعه پیدا کرده‌اند و به دلیل قابلیت‌های بسیار پیشرفته خود، با توجه به زمان خود جلوتر از تصورات اولیه بوده‌اند.

اختراعاتی

منبع فوت و فن
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها