قدیمی ترین آثار باستانی دنیا!

آیا به ورق زدن صفحات تاریخ علاقمندید؟ قدم زدن در دل تاریخ و آگاهی از رازهای نهان آن شما را به وجد می‌ آورد؟ در مورد قدیمی ترین آثار باستانی دنیا چیزی می‌ دانید؟ تمایل دارید مکان‌ های شگفت انگیزی که در طی سالیان دراز شاهد فراز و فرود های دنیای خاکی ما بوده‌اند را بشناسید؟ با ما در این مقاله همراه باشید.
قدیمی ترین آثار باستانی جهان

برای آن‌هایی که به گشت‌وگذار در دل تاریخ علاقه دارند، دیدن قدیمی‌ ترین آثار باستانی جهان می‌تواند بسیار لذت‌بخش و دلچسب باشد. در هر گوشه و کناری از دنیا مکان‌های رازآلودی وجود دارند که از گذشته‌های بسیار دور برای ما به یادگار مانده‌اند. در این مطلب از دلتامگ سفری مجازی به این مکان‌ها خواهیم داشت.

آنگکور وات کامبوج یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری جهان

انگکور وات بدون شک یکی از راز آلودترین و  جذاب‌ترین مکان های تاریخی جهان است که با برج‌های قلعه مانند خود چشمان هر گردشگری را مجذوب می‌کند. این سایت باستانی را به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی جهان می‌شناسند که حدود چهارصد هکتار وسعت دارد. این مجموعه عظیم و باشکوه در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده و هنوز هم محکم و استوار پابرجاست.

قدیمی

ماچو پیچو پرو یکی از بزرگ ترین آثار تاریخی جهان

یکی دیگر از قدیمی ترین آثار باستانی جهان مجموعه ماچو پیچو در پرو است که در کوه‌های آند در پرو واقع شده است. این مجموعه عظیم و باشکوه در ارتفاع هشت هزار فوتی از سطح دریا قرار گرفته است. این مجموعه باشکوه و باستانی در سال ۱۴۵۰ توسط اینکاها ساخته شده است. پس از فتح این منطقه توسط اسپانیایی‌ها ماچو پیچو با آن همه عظمت و جلال در سکوت به متروکه‌ای تاریک و فراموش شده تبدیل شد.

قدیمی

تاج محل یکی از قدیمی ترین آثار باستانی جهان

تاج محل یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری جهان است که هر گردشگری آرزوی دیدن آن را دارد. ویژگی عجیب و استثنایی این بنای تاریخی، متقارن بودن تمامی مجموعه آن است. گنبد مرکزی ۲۴۰ فوتی آن با منبت‌کاری‌های ظریف و سنگ‌های قیمتی‌اش که برای تزیینات از آن‌ها استفاده شده است، ارزش و اهمیت این بنای زیبا را دوچندان کرده‌اند. این مقبره از سنگ مرمر سفید ساخته شده و به‌عنوان زیباترین نمونه موجود معماری مغول در دنیا معرفی می‌شود.

شهر پترا

شهر پترا قدیمی ترین مکان دنیا

مگر می‌شود از قدیمی ترین آثار باستانی جهان گفت؛ اما حرفی از شهر پترا در اردن به میان نیاورد. این شهر باستانی که  حدود چهارصد سال پیش از میلاد مسیح در دل صخره‌های مهیب ساخته شده است، زمانی یکی از شلوغ‌ترین شهرهای جهان بوده است. پترا در صحرای جنوب غربی کشور اردن قرار گرفته و تا سال ۱۸۰۰ میلادی برای غربی‌ها ناشناخته بوده است.  از ویژگی‌های بارز این مکان می‌توان به معابد و مقبره‌های بلند حک‌شده در صخره‌های ماسه‌سنگ صورتی اشاره کرد که همین موضوع باعث شده لقب «شهر رز سرخ» را پیدا کند.

مطلب پیشنهادی:  خوردن انار ممنوع! البته برای این افراد

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین یکی از قدیمی ترین آثار باستانی جهان

نام دیوار بزرگ چین را کمتر کسی در دنیا نشنیده است و نمی‌شناسد. این دیوار عظیم شناخته‌شده‌ترین نماد کشور چین بوده و گفته می‌شود برای ساخت آن بیش از ۲۵۰۰ سال زمان صرف شده است. این دیوار بیش از ۱۳۰۰۰ مایل در بخش شمالی کشور گسترده شده و بازدید از آن یکی از اصلی‌ترین دلایل برای سفر به چین است. جالب است بدانید تقریباً ۱۷۷ روز پیاده‌روی بی‌وقفه طول می‌کشد تا کل دیوار را ببینید.

سخن پایانی

استون هنج در انگلیس، چچن ایتزا در مکزیک، پارتنون در یونان و جزیره ایستر از دیگر مکان‌هایی هستند که در لیست قدیمی ترین آثار باستانی جهان قرار دارند. برای آنهایی که دلشان می‌خواهد از قدیمی ترین بناهای تاریخی جهان دیدن کنند و محبوب ترین جاذبه های گردشگری جهان را ببینند این مکان‌ها بدون شک در لیست گردشگری آن‌ها قرار دارند. عجیب ترین غارهای جهان نیز مکان‌های مرموز و سحرآمیز برای گردشگران و ماجراجویانی هستند که دلشان می‌خواهد به رازآلودترین نقاط دنیا سفر کنند.

منبع دلتا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها