کشف ۷۵۰ عدد سکه عتیقه

کشف ۷۵۰سکه ۳هزار ساله در تهران

سکه عتیقه

 

رئیس پلیس پیشگیری تهران از کشف ۷۵۰ عدد سکه عتیقه، سه آلبوم مخصوص به سکه‌های سه هزار سال پیش، یک کتاب قدیمی و تعدادی تجهیزات لازم برای حفاری از یک باند خرید و فروش عتیقه‌جات خبر داد.

سردار کیوان ظهیری با اعلام خبر کشف سکه‌های سه هزار ساله در تهران، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: با دریافت خبری مبنی بر اینکه پدری ۷۰ ساله به همراه دو فرزند ۴۷ و ۳۷ ساله‌اش ساکن یکی از استانهای همجوار استان تهران با همکاری دو همدستش ساکن شهر تهران باندی پنج نفره برای فروش طلاجات و سکه‌های عتیقه تشکیل داده‌اند، بررسی موضوع در دستور کار تیمی از مأموران متخصص کلانتری ۱۰۵ سنایی قرار گرفت.

رئیس پلیس پیشگیری تهران افزود: بررسی‌های اولیه حکایت از این داشت، این پدر و دو پسرش با استفاده از ابزار گنج‌یاب و حفاری‌های غیرمجاز، طلاجات و سکه‌های عتیقه را در یکی از استانهای همجوار استان تهران کشف کرده و پس از شناسایی خریدار، توسط دو همدستش در شهر تهران به فروش می‌رسانند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد که اخیراً این افراد تعدادی سکه قدیمی مربوط به سه هزار سال پیش را کشف کرده و قصد فروش آن را به یکی از خریداران در شهر تهران دارند.

وی ادامه داد: در ادامه تحقیقات پلیسی، محل قرار اعضای این باند و خریدار در یکی از مراکز موسیقی شهر تهران شناسایی و با دستور قضائی دستگیری فروشندگان و خریدار عتیقه‌جات در دستور کار قرار گرفت و مراقبتهای ویژه پلیسی از محل قرار متهمان آغاز شد.

ظهیری بیان کرد: مراقبتهای ویژه ادامه داشت تا اینکه شامگاه بیست و چهارم تیرماه اعضای این باند پنج نفره به محل قرار مراجعه کرده و با حضور شخص خریدار به انجام معامله پرداختند که مأموران عملیات کلانتری ۱۰۵ سنایی در یک عملیات پلیسی موفق شدند تمام اعضای این باند و همچنین خریدار سکه و طلاجات عتیقه را دستگیر کنند.

رئیس پلیس پیشگیری فاتب تصریح کرد: مأموران کلانتری سنایی در بررسی‌های بیشتر ۷۵۰ عدد سکه عتیقه و سه آلبوم مخصوص به سکه‌های سه هزار سال پیش، یک کتاب قدیمی و تعدادی تجهیزات لازم برای حفاری را از متهمان کشف کردند.

به گفته وی، تمام عتیقه‌جات کشف شده برای ارزش‌گذاری به مرکز میراث فرهنگی تحویل شده است و هر ۶ متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی گرفتند.

منبع bartarinha
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها