۵ امپراطوری که روزگاری بر دنیا حکومت می کردند!

میدانیم که دموکراسی بر دنیای امروز حاکم می باشد و در حال حاضر میتوان گفت “ایالات متحده” یکی از بزرگترین قدرت های دنیاست! کشورهای زیادی در طول تاریخ به حکومت بر دنیا نزدیک شدند و بر دنیا تسلط داشتند. ۵ امپراطوری که روزگاری بر دنیا حکومت می کردند! کدامند؟ با تاریخ ما همراه باشید.

 

۱.امپراطوری ایران  

امپراطوری ایران
امپراطوری های بزرگ جهان

امپراطوری های بزرگ جهان : امپراطوری ایران که به امپراطوری هخامنشی معروف است، نسبت به سایر امپراطوری ها به حکومت بر جهان بیشتر نزدیک شده بود. امپراطوری ایران باستان آسیای مرکزی را متحد ساخت و در نتیجه حدود ۶ درصد مانده بود تا بر کمتر از نیمی از دنیا  مسلط شود.. این امپراتوری یکی از بزرگترین و متنوع ترین تمدن های باستانی ست که بخش هایی از آسیا ، آفریقا ، اروپا را در بر می گرفت.


۲.امپراطوری بریتانیا

حمله امپراطوری بریتانیا
امپراطوری های بزرگ جهان

اولین کشور هم یکی از بزرگترین و مسلما پر نفوذ ترین امپراطوری های تاریخ می باشد. این امپراتوری یک چهارم دنیا را در اختیار داشت و بر ۵۰۰ میلیون نفر حکومت می کرد. بهر حال، جنگ جهانی اول، آغاز پایان امپراطوری رقم خورد و جنگ جهانی دوم باعث سقوط آن به طور کلی شد. زبان انگلیسی ، زبانی ست که امروزه بیشتر مردم دنیا به آن سخن می گویند.


۳.امپراطوری مغول ها

امپراطوری مغول
امپراطوری های بزرگ جهان

امپراطوری مغول ها یکی از بزرگترین امپراطوری هایی ست که دنیا به خودش دیده است که بر ۱۶ درصد از سرزمین های دنیا و ۲۱۰ میلیون نفر حکومت می کردند. چنگیز خان جوان قسم خورد که ” دنیا را فتح می کنم” و تا حدی این کار را کرد. بهرحال، حادثه مرگ سیاه و بی تجربگی مغول ها مسائل سیاسی باعث شد در قرن هجدهم ، امپراطوری روسیه آنها را به زانو در بیاورد.


۴.امپراطوری فرانسه

امپراتوری فرانسه
امپراطوری های بزرگ جهان

دومین امپراتوری استعماری فرانسه با فتح الجزایر در ۱۸۳۷ آغاز شد و تا سال ۱۹۶۰ ادامه یافت و بر ۱۱۰ میلیون نفر سلطنت کرد. در این زمان با امپراطوری بریتانیا تنش ها بالا گرفت، اما امپراطوری فرانسه بعد از چند دهه درگیری، پیروز شد.


۵.امپراطوری پرتغال

امپراطوری پرتغالی

امپراطوری پرتغال ، اولین امپراتوری جهانی در تاریخ و طولانی مدت ترین امپراطوری اروپایی به شمار می رود. از ۱۴۱۵ آغاز شد و تا ۱۹۹۹ ادامه یافت، زمانی که ماکائو به چین بازگشت. این امپراطوری ۷ درصد از دنیا را فتح کرد که شامل یکی از بزرگترین کشورهای دنیا ، برزیل هم می شد.

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

5 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
afshar

امپراطوری المان نازی که یکی از بزرگترین امپراطوریهای تاریخ بود.همینطور نادر شاه افشار بعنوان اخرین جهانگشای اسیا.بهتر است در مورد تمام واقعیتها بنویسیم

ایلیا
امتیاز :
     

چرا دروغ میگید؟؟؟؟
امپراتوری هخامنشی فقط بر شش درصد از جهان حکومت میکرد

رضا

پس چرا در مورد امپراطوری عباسیان یا امپراطوری عثمانی یا بنی امیه چیزی ننوشته اید در زمان هارون الرشید از نزدیک های مرز چین و رود جیهون تا آندلس اسپانیا را در دست داشتند حتی در مدت کوتاهی به فرانسه هم رسیدند

بی نام

عزیز دل اولا شما معنی امپراطوری را نفهمیدی . دوما در زمان صدر اسلام این فتوحات صورت گرفته بود و در واقع از خلیفه ای به خلیفه دیگر میرسید و حکومت بی عباس تقریبا حکمرانی خودش را بر ملتی آغاز کرد که از قبل تحت سلطه اعراب قرار گرفته بودند
در ضمن اگر بحث وسعت باشد خب خیلی از سلاطین ایرانی از باقی حکومت ها سر تر میباشند
ثالثا بحث فقط سر وسعت نیست ؛ سر چگونگی نفوذ و تسلط مستعمرات است .

میم

در مورد چین باستان عجیبه صحبتی نشده