برای گردش در تهران کجا بریم؟

کجا بریم تهران

کجا بریم تهران

شهر تهران به عنوان یکی از شهر های گردشگری در ایران به حساب می آید که شما می توانید در آن جاذبه های گردشگری متعددی را مشاهده کنید. اگر قصد دارید با جاذبه های گردشگری تهران آشنایی بیشتری داشته باشید و یا درباره تهران اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید در ادامه مقاله ” کجا بریم تهران ” همراه بخش گردشگری و توریسم سایت تاریخ ما باشید.

شهر تهران یکی از شهرهای گردشگری در ایران به حساب می آید که ما می توانیم در آن جاذبه هایی همانند موزه های مختلف و یا کاخ های بزرگ و سلطنتی را مشاهده کنیم، بیشتر این املاک جنبه تاریخی دارند و شما می توانید با گذشته کشور خود آشنایی بیشتری را پیدا کرده باشید.

اما در کنار این موزه ها پارک های زیادی وجود دارد که از جمله آنها می توانیم به ژوراسیک پارک تهران اشاره داشته باشیم. این پارک با دیگر پارک ها کاملا متفاوت می باشد و ساختار آنرا دنیای ژوراسیک و یا همان دنیای دایناسور ها تشکیل داده است که در ادامه مقاله ما شما را با این جاذبه ها بیشتر آشنا خواهیم کرد.

 

کاخ سعدآباد

یکی از موزه های شهر تهران به حساب می آید که تفاوت های بسیار زیادی با موزه های مختلف دارد. در واقع این کاخ متشکل از کاخ ها و عمارات متعددی می باشد که به تمامی آنها مجموعه و یا کاخ سعد آباد گفته می شود.

این کاخ در منطقه شمالی تهران واقع شده است و از آب و هوایی بسیار مناسب برخوردار می باشد. مساحت کلی این کاخ به حدود ۱۱۰ هکتار می رسد که جدا از محیط تنها ۱۸۰ هکتار دیگر آنرا جنگل های سر سبز و انبوه آنرا پوشانده اند.

اگر بخواهیم کمی به گذشته بر گردیم کاخ سعد آباد از دوران قاجار تا به امروز قدمت دارد و می تواند شما را با نسل های پیشین ما بیشتر آشنا کند.

کاخ موزه سعد آباد

 

ژوراسیک پارک تهران

نخستین پارک دایناسور ها به حساب می آید که بیشتر جنبه آموزشی و تفریحی می تواند داشته باشد. این پارک در محدوده سعادت آباد واقع شده است و از آب و هوایی بسیار مطلوب برخوردار می باشد.

مساحت کلی این پارک تفریحی به ۳۰ هزار متر مربع می رسد که در مجموع آن حدود ۲۶ تا ۲۸ مجسمه بزرگ از دایناسور ها ساخته شده است.

این دایناسور ها متحرک می باشد و شما می توانید شاهد حرکت دست و پاهای آنا باشید، همچنین در کنار این نمایش ها شما می توانید تخم اژدهایی را مشاهده کنید که درون آن نوزادی قرار دارد که بصورت مداوم خارج و داخل می شود.

 

پارک گفتگو تهران

از زیبا ترین و پر مخاطب ترین پارک های تهران به حساب می آید که با باغ های زیبا و بی نظیرش جلوه خاصی به خود بخشیده است. باغ های این پارک به چند روش ساختاری از جمله ایرانی، فرانسوی، ژاپنی، انگلیسی و ایتالیایی ساخته شده است.برای گردش در تهران کجا بریم؟

اگر قصد دارید درباره جاذبه های گردشگری تهران از جمله آشنایی بیشتر با معماری باغ های ایرانی و خارجی آشنا شوید می توانید به این پارک زیبا سفری داشته باشید.

این پارک بزرگ از تندیس های زیادی برخوردار می باشد که از جمله آنها می توانیم به مشاهیری همچون، سعدی، حافظ، امیرکبیر و … اشاره داشته باشیم.

 

برج طغرل تهران

بدون شک یکی از آشنا ترین جاذبه های گردشگری تهران  به حساب می آید که در منطقه های جنوبی تهران یعنی شهر ری واقع شده است. این برج به نوعی جنبه تاریخی دارد و قدمت آن به دوران سلجوقیان باز می گردد.

این برج از نظر شکل و ظاهری شباهت بسیار زیادی به استوانه دارد و از آجر ساخته شده است.  یکی از علت های نام گذاری این برج بنام طغرل، فوت اولین پادشاه سلجوقیان بنام طغرل بیک در این مکان تاریخی می باشد.

هزینه ورود به این برج حدودا ۲۵۰۰ تومان می باشد و زمان بازدید شما از این برج تنها ۱ الی ۱.۳۰ ساعت می باشد. برای مراجعه به این برج باید بین ساعت های ۹ صبح تا ۱۷ مراجعه کنید.

 

موزه خط و کتابت میرعماد تهران

فرهنگ باستانی ایران همیشه پر از هنر و عشق بوده است و چه بسا این موزه برگرفته شده از هنر و عشق ایرانیان باستان می باشد. این بنای تاریخی در مجموعه کاخ های سعد آباد واقع شده است، برای مراجعه به این موزه تاریخی میبایست به بخش موزه خط و کتابت میرعماد مراجعه کنید.

این بنای تاریخی که در دوطبقه ساخته شده است در گذشته محل سکونت فرزندان محمد رضا پهلوی بوده است. این بنای زیبا از طرح و معماری ایرانی و اروپایی شکل گرفته است و زیبایی خاصی را در آن می توانید مشاهده کنید.

پس از انقلاب اسلامی این مکان تاریخی ضبط گردیده و تا چندین سال پیش از آن استفاده خاصی نشده بود، اما با مراجعه سازمان میراث فرهنگی این محیط  تاریخی تبدیل به یک موزه خط شد و امروزه بازدیدکنندگان زیادی از آن بازدید می کنند.

 

تئاتر شهر تهران

یکی از نام آشناترین جاذبه های تهران است  که اکثر افراد با آن آشنایی دارند. شهر تهران از محیط های فرهنگی و هنری زیادی برخوردار می باشد که از جمله مهم ترین آنها تئاتر شهر به حساب می آید.

تئاتر شهر در قسمت های ولیعصر و میدان انقلاب واقع شده است و برای اولین بار در سال ۱۳۵۱ شمسی به دستور فرح دیبا ساخته شد تا محلی برای تماشای تخصصی نمایش ها باشد.

از ویژگی های مثبت این جاذبه می توانیم به فروشگاه کتاب و کافه تریا آن اشاره داشته باشیم.

 

کارتینگ بین المللی تهران

این جاذبه گردشگری بیشتر مناسب افراد هیجان طلب می باشد که قصد دارند در سفر های مهیج شرکت کنند. این پیست کارتینگ در شهر پرند واقع شده است و در حوزه بین المللی نیز فعالیت دارد.برای گردش در تهران کجا بریم؟

این پیست در بخش ورودی شهر پرند واقع شده است و با مراجعه به این جاذبه می توانید زمانی را به هیجان و ماجراجویی اختصاص دهید. جالب است بدانید که این پیست کارتینگ در منطقه خاورمیانه بهترین و با کیفیت ترین پیست به حساب می آید که توسط یک شرکت اتریشی طراحی شده است.

مساحت این پیست چیزی حدود ۱۷۱۲ متر می باشد که بر اساس رعایت اصول پیست و اتومبیل سازی ساخته شده است. اگر قصد دارید به این جاذبه تفریحی تهران سری زده باشید بهتر است بدانید که محدوده سنی برای شرکت در این کارتینگ بالای ۱۱ سال می باشد و میانگین قیمت هر دقیقه سواری حدودا ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار تومان می شود.

 

پارک پردیسان تهران

یکی از پارک های معروف و پر مخاطب در شهر تهران به حساب می آید که در نقطه شمال غربی تهران در حاشیه برج میلاد واقع شده است. به دلیل موقعیت مناسب این پارک در حاشیه برج میلاد زیبایی خاصی در این پارک به چشم می آید.

این پارک شامل بخش های مختلفی می باشد که از جمله آنها می توانیم به باغ وحش های کوچک که در آنها انواع حیوانات بومی از جمله پرندگان و خزندگان نگه داری می شود اشاره داشته باشیم. از دیگر مزایای این پارک می توانیم به موزه های مختلف آن اشاره داشته باشیم که می توانند برای بازدید کنندگان بسیار جذاب باشند.

یکی از نکته های جالب این پارک نگه داری و حفاظت از یوز های ایرانی می باشد که در حال انقراض هستند. این پارک مجهز به مرکز های زیست محیطی با بخش های مختلف می باشد که می تواند سلامت این جانوران را حفظ نماید.

 

باغ موزه نگارستان تهران

در یک کلام از زیباترین و بزرگترین باغ موزه های تهران به حساب می آید و در کنار مجموعه باغ های سعد آباد می توان از آن بازدید کرد. این بنای تاریخی در زمان فتحعلی شاه قاجار ساخته شد و بیشتر در زمان های ییلاق مورد استفاده قرار می گرفت.برای گردش در تهران کجا بریم؟

یکی از علت های نام گذاری این باغ بزرگ به نگارستان وجود طرح ها و نقش های زیادی در اتاق های مختلف این کاخ بزرگ می باشد. درون این موزه می توان آثار زیادی از افراد مشهور را مشاهده کنید، از جمله این افراد می توانیم به جهانگیر ارجمند، ملک الشعرای بهار، نقاشی های علی اسفرجانی، اتاق کاشی های باغ نگارستان، تالار منیر فرمانفرماییان و … اشاره داشته باشیم.

 

باغ فردوس تهران

اما در آخرین جاذبه گردشگری این مقاله قصد داریم شما را با یکی از محبوب ترین باغ های تهران آشنا کنیم که افراد زیادی سالانه به این جاذبه تاریخی سفر می کنند.

این کاخ بزرگ در دوره قاجار توسط محمد خان خاجار ساخته شده و حدود ۱۷۰ سال قدمت دارد. اما نکته قابل توجه آن است که در هنگام ساخت این کاخ محمد خان قاجار کشته شد و ساخت این کاخ بزرگ لغو گردید.

این عمارت نیز همچون دیگر عمارت های قاجار از معماری ایرانی و اروپایی برخوردار می باشد و از زیبایی خاصی نیز بهره مند است.

باغ فردوس تهران

 

چرا بازدید از جاذبه های گردشگری تهران ؟

هزینه بسیار پایین این جاذبه ها و آشنایی بیشتر با تاریخچه کشور خودمان می تواند یکی از انتخاب های خوب شما باشد. همانطور که در این مقاله مشاهده کردید شما می توانید با کمترین هزینه های ممکن از موزه ها و کاخ های مختلف بازدید نمایید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها