۵ جنگ سالار در عهد آنگلو ساکسون!

بیش از ۶۰۰ سال، از عزیمت رومیان در ۴۱۰ گرفته تا رسیدن نورمن ها در ۱۰۶۶ ، انگلیس تحت سلطه قوم آنگلوساکسون، قبایلی از ژرمن ها بود. این قرن ها، جنگ های زیادی بین پادشاهی آنگلوساکسون و علیه مهاجمان وایکینگ رخ داد. در اینجا به معرفی مردان و زنانی می پردازیم که در این درگیری های خونین، فرماندهی ارتش را به عهده داشتند. با تاریخ ما همراه شوید تا ۵ جنگ سالار در عهد آنگلو ساکسون!ن! را بشناسید.

 

۱.آلفرد کبیر 

تصویری از آلفرد کبیر
تصویری از آلفرد کبیر

آلفرد کبیر از ۸۷۱ تا ۸۸۶ پادشاه وسکس بود و بعدها پادشاه آنگلوساکسون شد. او سالها با مهاجمان وایکینگ درگیر بود و درنهایت در نبرد ادینگتون به پیروزی بزرگی دست یافت. در طول این درگیری با وایکینگ های گوتروم، افراد آلفرد یک دیوار دفاعی قدرتمند تشکیل دادند که مهاجمان نتوانستند از آن عبور کنند. آلفرد بیشتر وایکینگ ها را قتل عام کرد و یک قرارداد  صلح جدید با آنها نوشت.

آلفرد مردی با فرهنگ بود. او مدارس زیادی در انگلیس تاسیس کرد و دانشمندان سراسر اروپا را گرد هم آورد. او همچنین حامی آموزش گسترده به زبان انگلیسی بود و خودش کتابهای زیادی را به انگلیسی ترجمه کرد.


۲.آتلفلد، بانوی مرسیا

آتلفلد ملکه مرسیا
آتلفلد ملکه مرسیا

آتلفلد بزرگترین دختر آلفرد کبیر و همسر آتلرد در پادشاهی مرسیا بود. وقتی همسرش بیمار شد، آتلفلد شخصا دفاع دربرابر وایکینگ ها را به دست گرفت. در طول محاصره چستر، مردم او کمک کردند و آبجوی داغ و کندوی زنبور را از دیوارهای دفاعی بر سر مهاجمان وایکینگ ریختند تا آنها را پراکنده کنند.

وقتی شوهرش مرد، آتلفلد تنها ملکه اروپا به شمار می رفت. او قلمرو مرسیا را گسترش داد و برای محافظت از قلمرو خود در برابر دانمارکی ها، قلعه های جدید ساخت. در ۹۱۷ او دربی را فتح کرد و به زودی دانمارکی های یورک را مجبور به تسلیم کرد.بعد از مرگ او در ۹۱۸، تنها دخترش به عنوان بانوی مرسیا ، جانشین او شد.


۳.اسوالد ، نورثامبریا

اسوالد نورثامبریا
اسوالد نورثامبریا

اسوالد یک پادشاه مسیحی از نورثامبریا در طول قرن هفتم بود.اسوالد  پس از کشته شدن برادرش توسط یک حاکم سلتی، کادوالون اپ کادفان، به او حمله کرد. اسوالد اعضای شورای خود را وادار به قبول مسیحیت کرد. حتی وقتی دشمن در نزدیکی او بود، شروع به دعا کردن می کرد و از گروهش هم میخواست همین کار را کنند.

انها کادولد را کشتند و نیروهای عظیم او را شکست دادند. اسوالد در طول قرون وسطی به عنوان یک پادشاه مسیحی، مقدس شمرده می شد.


۴.پندای مرسیا

جنگ مسرفیلد
جنگ مسرفیلد

پندا یک پادشاه غیر مسیحی در قرن هفتم و رقیب اسوالد از نورثامبریا  بود. او در آغاز پادشاه ادوین نورثامبریا در جنگ هتفیلد چیس را شکست داد و از نیروهای مرسیا در میدلند محافظت کرد. ۹ سال بعد، او با جانشین ادوین و رقیب اصلی در انگلیس، در جنگ ماسرفیلد جنگید.

در ماسرفیلد ، نورثامبریان مسیحی ، توسط نیروهای غیر مسیحی پندا شکست خوردند. اسوالد خودش در حالی که برای سربازانش دعا می کرد، در جنگ کشته شد. جسد او توسط نیروهای مرسیا تکه تکه شد. پندا ۱۳ سال دیگر بر مرسیا حکومت کرد و شهرهای شرقی را هم مغلوب کرد. در نهایت وقتی با برادر جوان اسوالد ، اسویو می جنگید، کشته شد.


۵.شاه آرتور

شاه آرتور
شاه آرتور

شاه آرتور، اگر واقعا وجود داشته ، از ۵۰۰ ، یک رهبر رومی بریتانیایی بود که از بریتانیا در برابر حملات ساکسون ها حفاظت کرد.بسیاری از مورخان هم اینطور استدلال می کنند که آرتور یک جایگاه ویژه ای در دوره آنگلو ساکسون داشته است. در نبرد بادون، علیه ساکسون ها جنگید و ۹۶۰ نفر را کشت و پیروز شد. بر اساس برخی منابع او در جنگ کاملان ، مرد.

 

منبع historyhit
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها