پادشاه هویجونگ

هویجونگ از گوریو (۲۱ ژوئن ۱۱۸۱ – ۳۱ آگوست ۱۲۳۷، حکومت: ۱۲۰۴-۱۲۱۱) بیست و یکمین سلطان پادشاهی کره ای گوریو و تنها پسر پادشاه سینجونگ بود.

مقدمه:

در مورد هویجونگ گفته می شود که اگر وی می توانست تا کهنسالی به حیات خویش ادامه دهد پادشاه بزرگی می شد. زمانی که پدرش به تخت نشست و هویجونگ به عنوان ولیعهد منصوب شد، وی بر علیه چویی چونگ هون حاکم نظامی وقت و برادر جوان ترش چویی چونگ سو شورش کرد. هویجونگ براستی نگرش خصومت آمیزی را بر علیه آنها پروراند. این اتفاق پس از آن رخ داد که چونگسو همسر ولیعهد را مجبور کرد تا از سمت خود کناره گیری کند و او بتواند دختر خویش را جایگزینش سازد. هویجونگ در خلال این شورش طرحی را به پیش برد که ماحصل آن کشته شدن چونگسو بدست چونگ هون باشد اما چونگ هون پی به این نقشه برد. هویجونگ مجبور شد تا برای بخشش التماس و خویشتن را پیش یکی از زیر دستانش  خار کند، اقدامی که او را بیش از گذشته برای انتقام مصمم تر ساخت.

پرتره ای از پادشاه هویجونگ.

دوران سلطنت:

زمانی که پادشاه سینجونگ در سال ۱۲۰۴ در بستر بیماری افتاد، او از سلطنت کناره گیری کرد تا پسرش هویجونگ بتواند پادشاه شود. پادشاه هویجونگ با دانستن این حقیقت که برای یافتن امکان کشتن چونگ هون بایست به او احساس کاذبی از امنیت بدهد، وی را به سمت نخست وزیر کشور منصوب کرد. این عنوان چیزی بود که غالبا در خلال عهد حاکمیت نظامیان به افرادی چون جونگ جانگ بو، یی اوی مین، و حتی به صورت پس از مرگی به پدر چونگ هون نیز داده می شد. پادشاه هویجونگ همچنین چونگ هون را محافظ سلطنتی که بالاترین عنوان افتخاری آن زمان بود خواند. این عنوان غالبا تنها به خویشاوندان پادشاه داده می شد. با این دو عنوان چویی چونگ هون تقریبا قدرت سیاسی معادل شخص پادشاه را پیدا کرد. او از این قدرت به منظور سرکوب سه شورش استفاده کرد. یکی از این شورش ها توسط برده اش، دیگری توسط رعایای شیلا، و آخری توسط خواهر زاده اش پارک جین جه صورت پذیرفته بود.

مقبره پادشاه هویجونگ.

اما وقتی که چونگ هون در موقعیت جدیدش احساس امنیت کرد، پادشاه هویجونگ اقدام به آماده سازی نمود. با ادعای بیماری، او چویی چونگ هون را فریب داد تا تنها و بدون دسته معمول محافظینش به قصر بیاید. به محض اینکه وی به قصر رسید، هویجونگ کودتایی را بر علیه چونگ هون ترتیب داد. متاسفانه این تلاش با شکست مواجه شد و چویی چونگ هون به سختی جان خویش را نجات داده و فرار کرد. چونگ هون که حال خشمگین بود، پادشاه هویجونگ را به تبعید فرستاد. چونگ هون از این واقعه استنباط کرد که او ” قدرت آسمان ها ” را در دست دارد و می تواند هر کسی را که بخواهد و در هر زمانی که اراده کند به تخت نشانده یا به تبعید بفرستد. پادشاه گنگ جونگ به جای هویجونگ به تخت سلطنت نشست.

منبع ویکی پدیا انگلیسی
عضویت
اطلاع از
guest

5 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
آریا
امتیاز :
     

سلام.خسته نباشید.این آیا این امپراتور پس از برکناری تبعید شد؟به کجا تبعیدش کردند؟

آریا

سپاس از توجهتان.خسته نباشید.

حمید عشقی
امتیاز :
     

سلام خسته نباشید جناب سیروس پور یه سوال شخصی داشتم از شما .. میتونم اینجا ازتون بپرسم ؟!؟ میخواستم ببینم شما به غیر از تسلط روی زبان انگلیسی روی زبان کره ای هم مسلط هستین ؟!؟ منظورم اینه شما میتونی به زبان کره ای هم حرف بزنی و هم بخونی و هم بنویسی ؟!؟ من خیلی دوست دارم زبان کره ای رو هم یاد بگیرم هم بخونم هم بنویسم ! میشه من رو راهنمایی کنید. تو این کرونا کلاس زبان که نمیشه رفت .. اگه سایتی می شناسید که آموزش تصویری به صورت DVD داره .. لطفن بهم معرفی کنید.… مطالعه بیشتر »