بزرگ ترین کشف در آرامگاه سحرآمیزترین بانوی عصر فرعون ها با کمک یک فن آوری پیشرفته!

دانشمندان از کشف یک راه رو سحر آمیز ده متری در هرم بزرگ مصر خبر دادند که در بالای قسمت ورودی این هرم مخفی شده است.

شرح اکتشاف بزرگ

براساس یک مطالعه جدید، با استفاده از پرتوهای کیهانی و عکس‌های آندوسکوپی، یک راهرو ۱۰ متری ناشناخته و مخفی در داخل هرم بزرگ جیزه مصر کشف شد. این هرم باستانی که بیش از ۴۵۰۰ سال پیش توسط فرعون خوفو در فلات جیزه ساخته شده، در ارتفاع ۱۳۹ متری از سطح زمین قرار دارد و یکی از عجایب شگفت‌انگیز از دنیای باستان محسوب می‌شود.

بزرگ

طبق مطالعه‌ منتشر شده در مجله Nature Communications، این راهرو به‌صورت افقی در حدود ۹ متر طول، عرض و ارتفاع ۲ در ۲ متر است که در بالای بخش ورودی باستانی مشاهده شد. دانشمندان در ماه گذشته برای جمع‌آوری داده‌های بیشتر در مورد این فضای خالی، یک آندوسکوپ را در راهرو قرار دادند، اما تاکنون هیچ رد و اثری در داخل این فضا پیدا نشده است.

این راهرو ۱۰ متری در خلال تجزیه و تحلیل اسکن‌های میون از هرم مصر کشف شد. میون‌ها ذراتی هستند که هنگام برخورد پرتوهای کیهانی با اتم‌های جو زمین تشکیل می‌شوند و برهم‌کنش متفاوتی با سنگ، در مقایسه با هوا دارند. دانشمندان طی دهه گذشته از آشکارسازی میون برای جستجوی اتاق‌های پنهان در هرم بزرگ استفاده کرده‌اند.

محققان تاکید کردند که این راهرو احتمالا برای کمک به کاهش فشار ناشی از وزن مصالح ساختمانی روی هرم ایجاد شده و ممکن است به ساخت سازه شورون مربوط باشد. وزیر پیشین آثار باستانی مصر، زاهی حواس، با تایید این استدلال افزود که شورون نوعی مهاربند برای توزیع وزن است. به‌گفته رک کلارک، مصرشناس دانشگاه سوانزی، بعید است کشف این راهرو به یافته قابل توجهی منجر شود.

بااین‌حال، دانشمندان در تلاش هستند با استفاده از آشکارسازهای حساس‌تر میون برای تشخیص مصنوعات در راهرو و فضای خالی بزرگ‌تر که در بالای گالری بزرگ واقع شده، شانس خود را برای یافته‌های بیشتر امتحان کنند.

بزرگ

منبع خبر آنلاین
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها